Tvůrce Sensible Soccer vybírá peníze na moderní verzi s názvem Sociable Soccer
zdroj: Archiv
Novinky

Tvůrce Sensible Soccer vybírá peníze na moderní verzi s názvem Sociable Soccer

12. 11. 2015 15:15 | autor: Petr Poláček |

Sensible Soccer je nejenom amigácká legenda a její tvůrce Jon Hare se už několikrát pokoušel oživit její slávu na PC a konzolích – neúspěšně, někdy dokonce naprosto tragickým způsobem. A nyní po fanoušcích Sensible Soccer chce, aby na průšvihy (nejenom) z let 2006 i 2007 zapomněli a podpořili na Kickstarteru kampaň, jejímž cílem je vybrat minimálně 300 tisíc na vývoj hry Sociable Soccer pro PC, PS4 a Xbox One, což je pouze jinak pojmenovaný duchovní nástupce Sensiblu. Že si nevymýšlím, potvrzují nejenom tvůrci, ale i první záběry ze hry.

Jon Hare povede své zkušené kolegy vývojáře k cíli, kterým je instantně hratelný, ale ne primitivní virtuální fotbal, co šikovným hráčům umožní provádět akce, nad nimiž laikovi zůstane stát rozum – tak jak to bylo možné v původních Sensible Soccer hrách. Oproti nim ale Sociable Soccer nabídne volbu kamery (nechybí tradiční sensiblácký pohled) a dále pak tradiční možnost nadefinovat si své vlastní ovládání na gamepadu i klávesnici, editor hráčů i klubů a možnost vytvořit si svého vlastního fotbalistu.

V základu bude ve hře přes 500 národních, klubových i zcela smyšlených týmů, jejichž dresy budou reflektovat skutečnost, ale jinak licence nečekejte. To samé platí o hráčích, jejichž jména budou připomínat jména hráčů skutečných, ale budou mírně zkomolená. Podobných fotbalistů má být ve hře okolo 10 tisíc. Dá se však očekávat, že díky editoru se komunita hráčů velmi brzy po vydání postará o nápravu a skutečná jména hráčů i názvy klubů do hry doplní.

Hrát můžete proti AI různé druhy zápasů od přáteláků až po mistrovství, ale základem hry je celá řada multiplayerových režimů. Na jednom počítači nebo konzoli může hrát až osm lidí, hráči ale mohou vytvářet klany a týmy, aby pak soupeřili s ostatními v celé řadě online klání – jejich strukturu a pravidla si mohou nadefinovat sami, nebo se zúčastní turnajů, které chtějí pořádat přímo tvůrci.

Představu o tom, jak má vypadat a hrát se správný Sensible Soccer titul má každý, kdo alespoň jeden z původních dílů hrál. A John Hare se jí chce nejenom držet, ale hlavně onu představu naplnit, což není jednoduché, jak předvedl jako šéf vývoje v roce 2006, když pod Codemasters vydal skutečně nepovedený remake.

Snad od té doby hrál a hrál pořád dokola původní hry, aby dynamickou, rychlou a nesmírně návykovou hratelnost dostal opět do ruky a do oka. Bylo by to skvělé, protože sensiblácká alternativa k FIFA a PES by se určitě hodila.

Pokud tvůrci vyberou žádaných 300 tisíc a vývoj půjde podle plánu, měly bychom se Sociable Soccer dočkat na PC, PS4 a Xbox One v prosinci 2016. A teď promiňte, jdu hru podpořit. Částečně z nostalgie, částečně kvůli naději, že tentokrát už to John a spol. nepo...

Nejnovější články