Destiny čeká v příštím roce velké DLC s novými typy zbraní a povolání
Tvůrci z Bungie plánují až do vydání dvojky zásobovat Destiny dalšími misemi, striky a raidy. Na internetu se totiž objevila fotka, která údajně pochází z prezentace Bungie a naznačuje, jak bude vypadat vydavatelský plán dalších DLC balíčků.
Nemůžete se dostat z výtahu v Talos Principle? Tak to jste piráti
Vždycky musím ocenit kreativní boj s pirátstvím, který některé tvůrčí týmy aplikují. Chorvatský Croteam dostál své pověsti a past na piráty zakomponoval i do své výborné (viz recenze) logické hry The Talos Principle. Pokud visíte ve výtahu a nemůžete se z něj dostat, asi byste si měli hru koupit, nebo rezignovat na její dohrání, protože Croteam vás odhalil jako zloděje.
Lords of Xulima - recenze hardcore RPG ze staré školy
Lords of Xulima od španělských Numantian Games slibuje klidně i stohodinový zážitek. Ohání se hardcore obtížností, nesmlouvavou hratelností, obrovským světem ke zkoumání a dokonce i vlastním originálním univerzem. Docela dost ambicí na nezávislé vývojářské studio, co říkáte? Jakmile se ale do Xulimy pustíte, zjistíte, že ne všechny sliby se okolo ní rozpouští jak PR pára nad hrncem.
Vánoční výprodeje na Steamu zařídily nové maximum počtu současně připojených uživatelů
Hezky jste se letos snažili a nakupovali na Steamu během vánočního výprodeje. Nestyďte se ale, protože jste nákupní horečce nepodlehli sami. Naopak vás bylo opět o pár set tisíc víc než třeba během letošních výprodejů letních, kdy počet v jednu chvíli připojených uživatelů těsně překročil hranici 8 milionů. Na přelomu roku 2014 a 2015 totiž statistika Steamu zaznamenala v jednu chvíli společně připojených přes 8,5 milionů uživatelů, což je podle všeho nový rekord a očekávám, že Valve se s tím brzy pochlubí.
Neo Scavenger – recenze nejzajímavější survival hry posledního roku
Snad v reakci na populární tvrzení, že hráčské generaci schází praktické dovednosti, trh v posledních letech zaplavily survivalové simulace plné rozdělávání ohně, opravování nástrojů a soubojů s vlky doslovnými i metaforickými. Od DayZ po The Long Dark se vývojáři předhánějí v tom, kdo z nich na světlo světa přivede nejlépe vypadající a nejkrutěji simulaci reality, ve které má na přežití vliv snad i fakt, že jste panákovi už týden neostříhali nehty. Na první pohled vypadá NEO Scavenger podobně jenom s tím rozdílem, že graficky vypadá, jako by tvůrci použili Malování. Kdo však překousne první - negativní dojem, čeká ho odměna v podobě jedné z nejzajímavějších survival her za poslední rok. Důvod je prostý. NEO Scavenger konečně ze zavedené formulky survival her vykopla zombíky a klade důraz především na pozornost vůči detailům každodenního života v post-apokalyptickém světě.
Realistickým počasím se vedle Driveclub chlubí i Project CARS
Nedávno hráčům otevřel ústa Driveclub se svým nádherně zpracovaným dynamickým počasím, hlavně deštěm, který vypadá opravdu krásně. Nyní je ale na řadě jiná závodní hra, Project CARS. Na YouTube se totiž objevilo několik videí, která ukazují závody za hustého deště. A i když subjektivně tak dobře jako v Driveclubu záběry na závody v dešti nevypadají, nijak zvlášť pozadu tvůrci Project CARS za dílem od Evolution Studios nejsou.
Quantic Dream požádali o zastavení vývoje kuriózního PC portu Beyond: Two Souls
Jakékoliv modování, portování či jiná manipulace s kódem komerčně šířených her s sebou pro tvůrce nese různá rizika. Samozřejmě až na výjimky, kdy tvůrci modování a podobné věci explicitně umožňují nebo přímo podporují. Většinou ale za podmínky, že tvůrci modů a portů nebudou na své činnosti vydělávat. Ani dobře známé překážky však nezastavily jednoho fanouška, který se pustil do portování PS3 exkluzivní hry Beyond: Two Souls na PC. Projektu si ale logicky všimli šéfové Quantic Dream a požádali o zastavení dalšího vývoje.
Sony kompenzuje hráče za výpadek PSN a předvádí PS4 hitovky roku 2015
DDoS útokem způsobené Vánoční výpadky PlayStation Network a Xbox Live si Sony a Microsoft za rámeček nedají a bylo jasné, že firmy přijdou s jistou formou kompenzace. Sony se tak dle očekávání uchýlila k prodloužení služby PlayStation Plus pro všechny hráče, kteří ji měli aktivní 25. prosince. Mezi aktivní uživatele PS+ se při tom počítají hráči s předplacenou službou i s bezplatným zkušebním obdobím. Pokud splňujete dané podmínky, dočkáte se pěti dnů PlayStation Plus navíc.
Volné chvíle s PMD 85: Jak vznikaly hry pro nejznámější československý osmibit
Když se v dubnu 2013 konala na pražské ČVUT vzpomínková akce „30 let osobních počítačů v Československu“, jedním z přednášejících byl inženýr Roman Kišš, konstruktér stroje, který dnes známe jako PMD 85. Hned jak dozněl potlesk, nahrnula se dopředu skupinka kyberhipsterů s péemdéčky v podpaží a prosili mistra, aby jim je podepsal. PMD je totiž dodnes legenda. Jednak díky tomu, že se jednalo o jeden z mála „úspěchů“ socialistického počítačového průmyslu, a také díky řadě her, které pro ně v osmdesátých letech vznikly, a frčely v počítačových učebnách škol i pionýrských domů.
Všechno nejlepší v roce 2015 přeje redakce Games.cz!
Vítejte v roce 2015! Snad bude plný skvělých her pro všechny platformy, online služby budou fungovat a herní firmy se vyhnou nepromyšleným krokům i vydávání nedodělaných her. Snad budeme moci v roce 2015 psát hlavně o hrách a ne o průšvizích okolo nich tak, abychom vás informovali a bavili zároveň. Počínaje pondělkem 5. ledna opět najedeme na normální provoz, ale do té doby vám samozřejmě nabídneme několik zajímavých článků. Hlavně pro vás ale máme vyhlášení naší PFkové soutěže, ve které jste tradičně měli poznat, jaké postavy a z jakých her se skrývají za siluetami. Podívejte se tedy, jestli jste náhodou nevyhráli a jinak vám všem přejeme všechno nejlepší v roce 2015 a zároveň děkujeme za vaši dosavadní přízeň.
A Bird Story - recenze
Ačkoliv A Bird Story zdálky, zblízka i ze všech dalších úhlů vypadá jako 16-bitové JRPG, davy fanoušků herních příběhů nemohly do listopadového vydání projektu dospat. Jedná se totiž o další titul (otázkou je, zdali mu říkat "hra") od Kana Gao, tvůrce fantastické adventury To The Moon. Tentokrát nás tklivě melancholická A Bird Story zavede do dětství a vystřílí přitom opět pořádný zásobník emocí. Navzdory velmi krátké herní době a minimalistickému pojetí celkového zážitku se však hodnocení hry neobejde bez široké a ukecané cesty herními i jinými médii.
Nejlepší modifikací roku 2014 je podle hráčů multiplayer pro českou hru Euro Truck Simulator 2
Tuzemští vývojáři si na sklonku roku 2014 připsali na své konto další úspěchy, i když zprostředkovaně. V hlasování několika desítek tisíc uživatelů renomovaného serveru ModDB totiž uživatelé vybrali za nejlepší modifikaci roku 2014 multiplayerový mod pro Euro Truck Simulator 2 od českého týmu SCS Software, a na čtvrtém místě se pak ještě umístila modifikace Breaking Point pro Arma 3. Úspěch kamioňácké modifikace, který hráčům z celého světa umožňuje jezdit v kolonách nebo zakládat dopravní firmy, je o to výraznější, že v hlasování porazila řadu dalších vynikajících modů včetně Star Trek Armada 3 pro Sins of the Solar Empire nebo STALKER: Lost Alpha.
GDS 2014: Jakub Hussar - Práce s nulovým rozpočtem
Vývojářská konference Game Developers Session patří už několik let k vrcholům roku z pohledu hráčů a vývojářů a nejinak tomu bylo i letos. Stejně jako loni a předloni jsme proto nemohli na akci chybět s naší kamerou a ve spolupráci se sdružením České hry, které GDS organizuje, jsme pořídili záznamy přednášek. Budeme je na Games.cz postupně vydávat v následujících týdnech, a protože více než polovina z nich byla v angličtině, opatříme je pro vás i českými titulky. Vše ale vykopneme přednáškou českou. Postaral se o ní hlavní autor karetní hry Coraabia Jakub Hussar ze studia ARK8, který barvitě popisuje, jak udělat hru s nulovým rozpočtem.
Modifikace Revision vylepší RPG klasiku Deus Ex už v únoru
Ještě den a půl si můžete Deus Ex koupit na GOG za naprosto směšnou cenu, což se mi hodí do krámu, protože podle informací ze začátku prosince hodlají tvůrci vydat někdy na konci února modifikaci Deus Ex: Revision. A protože GOG verze klasických her bývají většinou s modifikacemi kompatibilní, doporučím vám nejenom nákup jedné z nejlepších her všech dob, ale též bedlivé sledování dalšího vývoje modifikace Revision.
Children of Morta je typická diablovka s kouzelnou pixelartovou grafikou
Je obtížné nechovat sympatie k Bergmanovic rodině, která stráží horu Morta, kde se v rámci obvyklé fantasy zápletky objevilo zlo. Kouzelné pixelartové zpracování by totiž měla doplnit diablovská hack and slash hratelnost, kterou názorně předvádí dvojice trailerů v článku. Jeden se věnuje prezentaci příběhu, druhý ukazuje více záběrů ze hry. Na záběrech obou dvou ale Children of Morta vypadá skvostně od animací po volbu barevné palety.
Herní nabídku World of Tanks rozšíří na konci ledna "retro" mód s kostičkovanými tanky
Netuším, jak moc si hráči World of Tanks potrpí na realistické zpracování vzhledu a zvuků svých ocelových hraček, ale jestli jim na uvedených aspektech záleží, raději by se měli od 26. ledna dívat jinam, až se halda hráčů pustí do hraní nového Winter Showdown módu. Vývojáři z Wargaming.net totiž v novém módu udělají z tanků pojízdné hračky, které jako by vyjely z Notchova Minecraftu, a namísto střel likvidují nepřátele s pomocí "pufanců". Jen si pusťte video a bude vám jasné, proč jsem citoslovce použil.
Při hraní akčních závodů Death Skid Marks můžete vypustit páru a vypnout mozek
Abych to nepřeháněl s inteligentními hrami, co člověka nutí přemýšlet, dáme si jednu totální blbost. Ale v dobrém slova smyslu. V listopadu vydanou Death Skid Marks popisují tvůrci jako "inteligentní hru pod stupidním přehozem", ve které je všechno záměrně pitomé a absurdní. Ovšem jen na první pohled, protože když položíte prsty na šipky či wasd, abyste mohli řídit jedno z mnoha vozítek, a do ruky vezmete myš, abyste mohli zároveň střílet, může se lehce stát, že propadnete nakažlivě zábavnému stylu adrenalinové arkádové akce.
Lacuna Passage pořádá příběhovou survival misi na Mars, nebojte se přidat
Tam venku na internetech se válí řada skvělých her, o kterých jsme na Games v uplynulých měsících ani nehlesli. Třeba projekt Lacuna Passage, který úspěšně prošel kickstarterem, dostal od hráčů zelenou na Greenlightu a zdárně v rukách studia Random Seed Games spěje k vydání v roce 2015 ve verzích pro PC, Mac a Linux. Na otázku, čím je hra tak zajímavá, existuje jednoduchá odpověď - tvůrci se pokouší vytvořit příběhově orientované dobrodružství, které kombinuje realistické a sci-fi prvky, ale nezanedbává ani survival aspekt pobytu astronautky Jessicy Rainer na Marsu. Výsledkem snahy tvůrců, inspirované přistáním vozítka Curiosity na Marsu v roce 2012, by měla být hra, která nejsilnější zážitky nabídne ve chvílích ticha, kdy se zdánlivě nic neděje.
Dokument o historii Naughty Dog odhaluje tajemství úspěchu tvůrců Uncharted nebo The Last of Us
Videa doprovázející jubilea vydavatelských firem nebo studií bývají většinou ódou na dokonalost otců zakladatelů, známých designérů a samozřejmě i her. Bývají spíše nudná a nezajímavá. Ne tak v případě padesátiminutového dokumentu o vzniku a dosavadní historii studia Naughty Dog, které se proslavilo hrami jako Crash Bandicoot, Uncharted, Jak and Daxter nebo The Last of Us. Samozřejmě, že následující záběry obsahují spoustu chvalozpěvů, ale zároveň jde o zajímavou sondu nejenom do historie Naughty Dog, nýbrž i vývoje her v uplynulých třech dekádách. Pokud vás hry nezajímají jenom jako zdroj zábavy, ale rádi se díváte i za oponu, nebudete rozhodně necelé hodinky času litovat.
The Witcher Adventure Game - recenze
Jen dva díly zaklínačské ságy stačily k tomu, aby v polském CD Projektu začali produkovat spin-offy. Jedním z nich je předělávka stolní hry The Witcher Adventure Game na obrazovky počítačů a tabletů. A přestože si tvůrci z CDP a Can Explode nevedli během vývoje vůbec zle, Adventure Game ve výsledku není takovou peckou, na jaké jsme v dobrodružstvích s Geraltem v hlavní roli zvyklí.