Toren - recenze

Brazilská herní tvorba je pro svět zatím velkou neznámou. Změnit to měl projekt nezávislého studia Swordtales. Akční 3D plošinovce Toren však ke kýžené kvalitě nakonec nepomohla ani podpora brazilské vlády. Příběh dívky bojující s drakem sice nabídne poeticky zpracovanou zápletku a zajímavé výtvarné kulisy, ovšem na úkor všeho ostatního. Jakkoliv vysoká očekávání Toren doprovázela, velké je především zklamání z nudné hratelnosti, technických chyb a ostudné krátkosti.

Horor Perception obsadil do hlavní role slepou dívku

Další z pohrobků série Bioshock o sobě dávají vědět. Po nedávném neúspěchu The Black Glove tu máme další pokus z řad ex-bioshocků, tentokrát pod vedením Billa Gardnera, jak jinak veterána studia Irrational Games. I tentokrát se jedná o titul na první pohled velmi originální a filmovým fajnšmekrům dá vzpomenout například na roli Audrey Hepburnové v kultovním snímku Čekej do tmy. Jak v onom filmu tak i v Perception je v hlavní roli slepá dívka, která se vydává bojovat s nepřízní osudu ve zdánlivě opuštěném sídle.

GamesPlay: Okna vesmíru Elite dokořán s astronomem Jiřím Grygarem

V netradiční hodinu a v rovněž netradičním obsazení se odehraje dnešní "netradiční" gamesplay Elite: Dangerous. Začínáme okolo 20:00 a za kamerou na vás čekají obličeje Lukáše Grygara a jeho tatínka Jiřího Grygara - známého astronoma, astrofyzika a popularizátora vědy nejenom z pořadu Okna vesmíru dokořán. Nápad pozvat Jiřího Grygara do studia, aby společně s Lukášem okomentoval z astronomického hlediska jevy v Elite: Dangerous, vznikl během našeho posledního gamesplaye, a pak už jen zbývalo najít vhodný termín. Pokud tedy chcete být svědky toho, co Jiří Grygar říká na ztvárnění vesmíru a různých jevů v Elite, stačí si pustit následující video.

Update pro early access verzi DiRT Rally přináší legendární závod do vrchu Pikes Peak

Jestli někomu Codemasters udělali radost svým poněkud nečekaným oznámením DiRT Rally, je to určitě Petr (a Vašek). A přestože nejsem žádný znalec tohoto typu závodů, chápu v čem tkví kouzlo titulu, který chce jít cestou ryzí simulace a zaměřit se na původní fandy série, které nezajímá obsahový balast, co se na DiRT nalepil postupem času. Nicméně, když mi Petr nadšeně napsal, že v early access verzi je nově dostupný i závod do vrchu Pikes Peak, musel jsem se obrátit na google, abych byl v obraze.

Survival akce Sheltered nabídne nelítostný, postapokalyptický boj o přežití

V létě minulého roku na Kickstarteru uspěl post-apokalyptický titul jménem Sheltered. Ten bpojednává o pixelartovém a zboku viděném zápasu o přežití v post-apokalyptické pustině. Základním stavebním prvkem je budování vlastní základny a bezpečného přístřešku. Následuje průzkum světa a sběr všeho potřebného k tomu, abyste v roli přeživšíchů uspěli a mohli žít ještě o jeden den déle. Podívat se nyní můžete na první teaser trailer, který prozatím odhalí především atmosféru hry.

Herní Mad Max se připomíná nadupaným trailerem ze zničeného světa

Poté, co jsem viděl vynikajícího, nového, filmového Mad Maxe, měl jsem trochu strach, abych od toho herního nečekal podobný zážitek, což díky rozdílnosti médií prostě není možné. Když se ale dívám na nejnovější trailer z Mad Maxe od Avalanche Studios, už mne tolik obavy nejímají, protože to vypadá, že ten místní Max bude mít dost benzínu, střelného prachu a hlavně barvitého světa, aby vyprávěl vlastní dobrodružství.

2K láká na Advent, zatím neoznámený titul z budoucnosti

Zřejmě až na E3 si 2K schovávají kompletní představení svého dalšího velkého titulu. Tím by měl být projekt s kódovým označením (byť možná bude i oficiálním názvem) Advent. Vydavatel spustil webovou stránku, jež láká na přestěhování se do města budoucnosti. Nastěhujte se již dnes a již dnes začněte žít život zítřka. Tak zní motto zveřejněné na Twitteru, to je Advent – svět zítřka.

Zaklínač byl původně akční izometrické RPG hraničící s diablovkou

Těžko říci, zda by to Geralt dotáhl tam, kde se nachází dnes, kdyby se jeho autoři z CD Projektu vydali původně uvažovanou cestou. Původně měl totiž být Zaklínač izometrické akční RPG. Přesvědčit se o tom můžete z následujícího videa, jež pochází z dema pro případné investory, které ukazuje podobu hry v roce 2002, kdy vývojáři experimentovali se zamýšlenou podobou hry. Archaické vzezření titulu ještě v tomto případě navíc podtrhuje fakt, že původně neměl v Zaklínači vůbec vystupovat Geralt jakožto hratelná postava, ale pouze v roli NPC.

Představení soubojů z českého dungeonu Brány Skeldalu 3: Sedm mágů

Praštit palicí po hlavě, nebo seslat fireball? Obklíčit nepřátele ze všech stran, nebo podporovat bojovníky zezadu? V tahových soubojích krokovacího dungeonu Brány Skeldalu: 7 mágů máte překvapivě hodně možností, jak bitvu vyřešit. Na rozdíl od obskakování nepřítel po čtvercích v Legend of Grimrock je nutné uvažovat takticky a šetřit energií. Alespoň to tak vypadá podle prvního videoupdatu z vývoje.

Příští rok dorazí na konzole a PC remake Resident Evil Zero

Úspěch letošního remaku Resident Evil HD Remaster má jistě za následek i zprávu následující – milion prodaných kopií již jednou vydaného titulu je silným argumentem pro to, že hráči se do minulosti, za doprovodu remasterované grafiky, rádi vracejí. A v rámci série se fanoušci v příštím roce dočkají remaku dalšího, tentokrát je řeč o původně Gamecube exkluzivním titulu z roku 2002 – Resident Evil Zero, jenž je předehrou hlavních událostí série Resident Evil.

Rocksteady vysvětlují vizuální design postav z Batman: Arkham Knight

Další z dlouhých deníčků z vývojářského pozadí Arkham Insider se věnuje vizuálnímu zpracování tří postav z Batman: Arkham Knight. Albert Feliu Gomis, který v Rocksteady šéfuje designu postav vysvětluje, proč vypadají tak, jak vypadají, na co se při konceptu zaměřili. Onou pitvanou trojicí je samozřejmě Batman, jeho budoucí nemesis Arkham Knight a nakonec starý známý Scarecrow.

Temná adventura What Remains of Edith Finch představuje rodinný dům

Sto let vlastní jedna rodina dům ve státě Washington. A sto let se do něj podepisovali jeho nájemníci svými zálibami, zájmy, občas bizarními uměleckými či sběratelskými tendencemi. A sto let rod Finchů přichází o své členy ve více či méně bizarních událostech. Edith Finch je poslední svého jména a přijíždí se probírat starým, harampádím představujícím podpisy jeho bývalých obyvatel zaneseným domem a odhaluje příběhy svých předků, příbuzných a jejich smrtí. A i když by se mohlo zdát, že jde o zápletku pro tradiční lekací horor, v případě What Remains of Edith Finch tomu tak není.

Frictional Games odhalují další video z podmořského hororu SOMA

Pohled na čiré zoufalství a páreček tančících velryb zprostředkovává další ukázka na sci-fi horor SOMA od tvůrců povedené Amnesia: The Dark Descent. Ukázka odhaluje křehkou a na pokraj zoufalství dohnanou hrdinku, která se zatím vlivem neznámých okolností ocitla v hlubinách oceánu v místech, kde dle slov autorů rozhodně není sama a nepřátel je kolem nepočítaně.

Carmageddon: Reincarnation - recenze

Max je zpátky! A fanoušci si to přáli, vždyť celý vývoj Reincarnation zaplatili právě oni skrze Kickstarter. Pomateně se chechtající řidič rudého Eaglu byl, společně se svou obdobně vyšinutou kamarádkou Die Annou, ústřední postavou nezřízeně krvavých závodů, které pobouřily mravokárnou společnost poprvé již v roce 1997. Jelikož na remaku pracovalo stejné studio, které mělo na svědomí originál (Stainless Games), naděje byly velké.

Galaxy Heist nabídne přestřelky vesmírných korábů i FPS souboje o kapitánský můstek

Na začátku června dojde ke spuštění kickstarterové kampaně žánrového mixu Galaxy Heist, který svými ambicemi připomíná komunitou podporovaný Star Citizen. V případě úspěchu crowdfundingové kampaně totiž Galaxy Heist nabídne online univerzum, ve kterém hráče krom ovládání vesmírných korábů čeká i výsadek do lodi protivníka a následný boj na její palubě v podobě klasické first-person střílečky. Nástin toho, co hráče v Galaxy Heist skutečně čeká, nabízí vedle informací též projekt představující video.

Highlands je pohádkově vypadající mix strategie a RPG zasazený do oblak

Od konce dubna je na Steamu dostupný ručně malovaný mix strategie a RPG s názvem Highlands. Autoři z týmu Burrito Studios se chopili klasické izometrické strategie a navrch přidali řadu prvků z žánrů i her jiných. Jádrem hry je management královské rodiny, která vládne území, rozprostírající se na poletujících ostrovech - je na hráčích, aby území buďto udrželi, nebo jej ještě lépe rozšířili na úkor konkurence.

Treyarch se v CoD: Black Ops III zaměří na umělou inteligenci a pohyb

Ačkoliv by se mohlo zdát, že každoroční Call of Duty znamená takřka manufakturní výrobu během jednoho roku, je třeba si uvědomit, že se o značku dělí více studií, která nyní pracují v tříletých cyklech. Což znamená, že na Call of Duty: Black Ops III se pracuje už dva a půl roku. Celý tento systém střídání si pochvaluje Mark Lamia, šéf studia Treyarch, který se zároveň podělil i o pár postřehů, co takové rozdělení přináší.

League of Legends testuje nový systém rychlého banování agresivních hráčů

MOBA hry bývají viděny jako semeniště agresivních, vulgárních a urážejících hráčů – a často po právu. League of Legends jakožto jeden z lídrů žánru tím logicky trpí nejvíce a Riot Games se už dlouhou dobu snaží vyřešit, jak hráče naučit chovat. Další z pokusů spustili v pátek a jde o projekt velmi zajímavý, už jen proto, že testuje automatické banování, u nějž, pokud test vyjde, nebude potřeba, aby jednotlivé případy zdlouhavě posuzovali lidé. Vše by měl zvládat samotný systém, který se bude řídit podle několika ukazatelů.

Herní pořad Games TV se zaklíná Geraltem i Jane Austenovou

Zaklínač, kam se podíváš! A není divu: Geraltovo třetí dobrodružství si u nás od Miloše vysloužilo absolutorium a samozřejmě na něj došla řada i v aktuálním dílu pořadu Games TV.

Portal Pinball v sobě spojuje přesně to, co byste dle názvu čekali

Všeříkající název. Vlastně, výstižnější už ani být nemůže. Odborníci na pinball ze Zen Studios se tentokrát spojili s Valve a vytvořili hru, která spojí jejich forte s příběhem a především principy všemi milované logické hry s portály. Portal Pinball bude využívat právě portály, estetiku Portal 2 a samozřejmě i hlavní postavy (hlavně ATLAS a P-body!) hry, které se na pinballových stolech objeví ve své zmenšené verzi.