Bethesda po měsících mlčení blíže představila karetní hru The Elder Scrolls: Legends
zdroj: Archiv

Bethesda po měsících mlčení blíže představila karetní hru The Elder Scrolls: Legends

22. 4. 2016 14:09 | Preview | autor: Adam Homola |

Sběratelská karetní hra The Elder Scrolls: Legends o sobě po několika měsících od oznámení konečně konečně dala vědět a nejde jen o nějaký letmý slib, že se na blížící E3 dozvíme víc. Vývojáři ze studia Dire Wolf Digital představili nejen základní herní mechanismy, ale vydali i první video z hraní, ukázali třídy, atributy, karty a rovnou spustili také uzavřenou betu.

Do bety se můžete přihlásit na oficiálních stránkách hry, ale zatím ještě nepočítejte s tím, že byste se podívali na hru třeba na Twitch. Uzavřená beta podléhá embargu a je z ní zakázáno streamovat, natáčet, či sepisovat dojmy. Nicméně vývojáři na stránkách zveřejnili dostatek informací k tomu, abyste si mohli udělat alespoň rámcovou představu o nadcházejícím vyzyvateli Hearthstone.

The Elder Scrolls: Legends se dle očekávání odehrává v Tamrielu, který fanoušci série jistě dobře znají ze slavné RPG série, či z nedávného MMO The Elder Scrolls Online. TESL tak bude prošpikovaný více či méně známými postavami, příšerami, lokacemi a příběhovými událostmi. Hra bude mít dokonce svoji vlastní příběhovou kampaň, byť o ní zatím tvůrci pomlčeli. Naznačili jen, že se můžeme těšit například na Imperial City, nebo White-Gold Tower z Oblivionu a další podobná místa.

Rasy, třídy, atributy

Ve hře máte na výběr z celkem deseti ras, které znáte z předchozích her série (Argonian, Breton, Dark Elf, High Elf, Imperial, Khajiit, Nord, Orc, Redguard, Wood Elf). Mnohem důležitější, než samotné rasy, jsou atributy. Při sestavování decku si tak vyberete vždy dva z pěti atributů: Strength, Intelligence, Willpower, Agility, Endurance. Různé kombinace vyústí v různé třídy, které jsou primárním ukazatelem při sestavení karet daného decku.

The Elder Scrolls: Legends zdroj: Archiv

Tříd bude v The Elder Scrolls: Legends celkem deset: Archer, Assassin, Battlemage, Crusader, Mage, Monk, Scout, Sorcerer, Spellsword a Warrior. Posledního jmenovaného dostanete kombinací atributů Strenght a Endurance, zatímco třeba k Assassínovi se dostanete přes kombinaci Agility a Intelligence. Po výběru atributů a přiřazení třídy následuje výběr avatara z výše zmíněných ras. Výběr rasy má na karty už menší vliv, ale přesto může s deckem pořád zamíchat.

Například Redguardi se mnohem rychleji dostanou ke kartám se zbraněmi a k příšerám, které z přítomnosti zbraní těží. Výběr rasy tak ovlivní a urychlí přísun některých typů karet svázaných právě s danou rasou. Nejdůležitější je ale výběr a kombinace atributů, protože pokud chcete v decku Gobliny, musíte vybrat atribut Agility. Zato třeba nemrtvé najdete v Intelligence a Endurance.

Herní módy

V oblasti herních módů vypadá The Elder Scrolls: Legends vcelku standardně. Máte zatím blíže nespecifikovanou příběhovou kampaň, pak Battle a nakonec Arena. Mód Battle je klasický zápas jeden na jednoho, ať už je vaším oponentem živý hráč, nebo umělá inteligence. Pestřejší je Arena, která se až nápadně podobá Aréně z Hearthstone: vyberete si třídu a následně si z předpřipravených sad karet naklikáváte ty nejvhodnější tak, abyste sestavili balíček třiceti karet.

zdroj: Archiv

V Solo Arena na vás čeká osm počítačem řízených protivníků s bossem na konci. V klasické Aréně si to pak rozdáte se sedmi živými hráči. Čím dál se dostanete, tím větší na vás čeká odměna: například několik balíčků karet najednou, nebo legendární karty. I v této Aréně platí, že můžete prohrát jen dvakrát. Třetí prohra znamená odchod z aktuálního tažení Arénou a šanci na druhý pokus s jinou třídou.

Stejně jako v Hearthstone, i tady začíná každý standardní zápas se třemi kartami v ruce, jednou Magickou (místní obdoba Mana krystalu) a hrdinové mají na začátku 30 životů. Vyhraje ten, kdo dokáže životy oponenta dostat jako první na nulu.

Lajny

The Elder Scrolls: Legends nechce mít ale jen pouhou kopírkou Hearthstone a tak se snaží vývojáři chytře odlišit několika zásadními herními změnami. Tou asi největší jsou lajny, nebo-li rozdělení hrací plochy na levou a pravou stranu. Vy si tak při každém tahu musíte vybrat, na kterou lajnu chcete kartu zahrát. Ruku v ruce s tím jsou najednou na stole nové otázky a strategické možnosti. Zahrajete kartu na prázdnou levou lajnu, kde vydrží déle a může v klidu útočit na nepřátelského hrdinu?

Nebo ji raději zahrajete na pravou lajnu, kde už má protivník několik svých karet? Na pravé lajně si zahráváte s krátkou životností karty, ale zase můžete nepřítele zastavit či zpomalit. Rozhodnutí na kterou lajnu kartu umístíte je klíčové, protože s kartou na levé lajně nemůžete útočit na karty z pravé lajny. Pouze na karty z té levé, nebo rovnou na soupeře.

The Elder Scrolls: Legends zdroj: Archiv

Rozdělením hrací plochy na dvě strany se tak vyhnete situacím, kde vám nepřítel zničí kompletně celý board a vy jste bez karet. Plošná kouzla totiž fungují jen na lajnu do které je zahrajete a tak pokud máte karty v obou částech, zůstane vám po devastujícím útoku alespoň něco. Navíc můžete pomocí správné taktiky klidně otočit celou hru: když v jedné lajně prohráváte, můžete začít raději sázet karty do druhé a třeba se vám tam poštěstí víc.

Počítat musíte také se specifickými efekty pro dané poloviny herní plochy. Standardním efektem je Cover, který zajistí přežití vaší čerstvě zahrané karty alespoň jedno kolo. Jakmile totiž zahrajete novou kartu, je díky Cover pod ochranou a nepřítel na ni nemůže do vašeho dalšího tahu zaútočit. Díky tomu se vám tak nestane nepříjemná situace, kdy byste vyskládali na board několik karet a nepřítel vám je zničil ještě předtím, než s nimi budete mít vůbec možnost cokoliv udělat.

Efektů pro lajny je ve hře víc a někdy můžete narazit například na náhodné rozdávání předmětů příšerám, nebo se ocitnete na hřbitovní lajně – na ní se mrtvé příšery probudí zpátky k životu ve formě kostlivců. Efekty mají hru osvěžit a trochu zamávat s klasickým modelem, kdy „jen“ hrajete karty na board bez jakýchkoliv vnějších vlivů.

Runy a Prophecy karty

Jednou z dalších menších inovací The Elder Scrolls: Legends jsou runy. Ty jsou znázorněny kolem portrétu každého hrdiny a pokaždé když přijdete o pět životů, přijdete i o jednu runu. Rozbití runy ale znamená automatické vytažení náhodné karty s efektem Prophecy, díky níž můžete někdy zcela zvrátit zápas ve svůj prospěch.

The Elder Scrolls: Legends zdroj: Archiv

Prophecy karty lze totiž zahrát bezplatně ihned po vytažení a čím víc Prophecy karet v balíčku máte, tím větší šanci máte na přerušení rozjetého protivníka. U těchto karet hraje ale velkou roli štěstí a načasování – jednou dostanete kartu, co vám v dané situaci zase tolik nepomůže, jindy díky ní vyhrajete. Postupné rozbíjení run má vliv také na některé klasické karty, které z nich těží.

Například Morthal Executioner dostane za každou zničenou nepřátelskou runu +2 damage. Jiná karta vás zase může v závislosti na počtu zničených run vyléčit. Runy a na ně navázané Prophecy karty tak mohou často změnit průběh celého zápasu, pokud vám přijdou do ruky ve vhodnou chvíli.

Uzavřená beta

The Elder Scrolls: Legends měla vyjít už minulý rok, ale hry se (zřejmě) dočkáme letos. Datum vydání vývojáři nezveřejnili, nicméně spustili uzavřenou betu. Zatím bohužel nemáme žádné informace o případné otevřené betě, nebo alespoň o uvolnění informačního embarga na dojmy a streamování hry. Po vydání bude hra dostupná na PC a iPad a Bethesda ji bude coby vydavatel distribuovat zdarma. Balíčky karet a přístup do Arény vás už bude pochopitelně něco stát, ale cenu zatím také neznáme.

The Elder Scrolls: Legends zdroj: Archiv

Co pro změnu známe, jsou hardwarové nároky. Ty jsou nepřekvapivě poměrně vlídné a tak vám bude stačit následující stroj:

Operační systém: Windows Vista/7/8/10
Procesor: Intel Pentium D, nebo AMD Athlon 64 X2
Grafická karta: Nvidia GeForce 6800 (256 MB), nebo ATI Radeon X1600 PRO (256 MB) nebo lepší
Paměť: 2 GB RAM
HDD: 3 GB volného místa na disku

Nejnovější články