Dojmy z hraní bety nového Hitmana značí návrat do minulosti

Okolo nového Hitmana se od oznámení vznáší negativní aura, pramenící především z neustálých změn modelu vydávání. Nedávno se konala uzavřená beta PS4 verze, která naznačila, že se dánští vývojáři, ve snaze získat zpět část fanouškovské základny, které se nelíbil díl Absolution, drží hodně zpátky. Beta verze nového Hitmana tak ze všeho nejvíce připomíná Blood Money...

Tvůrci českého vzdělávacího LARPu chtějí hrami ovlivňovat svět kolem sebe

Stísněná místnost je plná kouře, napětí a raketových inženýrů, čekajících na výsledek klíčového startu. Po dlouhé pauze konečně přichází výsledek jejich snažení - hlasatel oznamuje, že nosič Jupiter-C v roce 1957 na oběžnou dráhu úspěšně vynesl první umělou družici, tedy ještě před sovětským Sputnikem! Pro fanouška historie vesmírných letů jde o mnohem větší zážitek než hodiny strávené hraním Kerbal Space Program. Historicky alternativní výjev však není popisem beletristické spekulace, simulační hrou nebo scénou z historického filmu. Jedná se o závěr interního betatestu edukativního LARPu Space Race. Stojí za ním olomoucké sdružení EDU_RP, jedna z prvních tuzemských formací, která chce originálně spojit vzdělávání a koncept „živých“ her.

Vesmírný simulátor přežití Adrift vyjde na konci března

Vesmírná odysea astronauta, který se snaží za každou cenu přežít velmi prekérní situaci, vyjde na konci března. Vývojáři formou traileru oznámili datum vydání Adrift na 28. března 2016, kdy hra vyjde na PC a to i ve verzi pro Oculus Rift. Není asi náhodou, že ve stejný den se na trh dostane první várka headsetů, jak firma před několika týdny oznámila.

Vývojáři českého RPG Dungeons of Aledorn předvádí zbraně a dovednosti

Chystané české RPGčko Dungeons of Aledron se zase po čase ohlásilo prostřednictvím blogu a videí a vedle několika novot jsme se dozvěděli, že vývojáři stíhají vše podle plánu. Dříve oznámený termín alfa verze na 31. březen tak stále platí, minimálně pro českou verzi. Anglickou verzi možná postihne menší odklad o dva týdny, ale jinak všechno jede podle plánu.

Civilizace má na kontě přes 33 milionů kopií a miliardu odehraných hodin

Sérií jako je Civilizace bychom v herním průmyslu mnoho nenašli. Za ty roky si prošla rukama spousty designérů a teď se na pódiu konference DICE sešli ti nejdůležitější, včetně pána, po krém je hra pojmenovaná. Dodnes se totiž každý díl série jmenuje Sid Meier's Civilization a sám Meier na pódiu vzpomínal na své začátky. Civilizace totiž slaví své 25. výročí a celá série má na kontě už přes 33 milionů prodaných kusů.

Retro GamesPlay: hrajeme klasickou tahovku X-COM: Terror from the Deep

S nedávným vydáním XCOM 2 se nejenom dlouholetým fanouškům vrátily vzpomínky na klasické díly série z devadesátých let. A vzhledem k vyšší obtížnosti patřila možná první vzpomínka hře X-COM: Terror from the Deep, která je také známá pro svou vysokou obtížnost. Ale nejenom pro ni. Přestože Terror from the Deep je krom odlišného zasazení hodně podobná původnímu Ufu, přeci jenom nabízí nové herní prvky, které mají vliv na hratelnost a tím pádem i výsledný zážitek. Všechno si to předvedeme v dnešním retro gamesplayi.

Letošní absence Assassin's Creed hry podtrhuje změnu v přístupu celého Ubisoftu

Absence nového dílu série Assassin's Creed na letošním podzimním trhu je zatím nejviditelnějším důkazem nového přístupu Ubisoftu, který firma představila svým investorům. Jde o snahu přerodit se z tradičního vydavatele jednorázových produktů na firmu, která poskytuje svým hrám a jejich hráčům dlouhodobou podporu i několik let po vydání.

Díky "živé" složce nabídne Hitman obtížné i nevážné speciální mise

Že se k nám nový Hitman dostane po kouskách už víme. Že bude živoucí a dynamickou hrou víme také, jen jsme dodnes nevěděli co si pod tím přesně představit. Vývojáři z IO Interactive naštěstí sepsali zevrubné vysvětlení co přesně ona živá složka do hry přinese a jak se bude chovat. Ve své podstatě půjde o online prvek, jen bez jiných hráčů - tedy časté aktualizování hry samotnými vývojáři.

Pod nablýskaným kabátkem Paragonu tepe důvěrně známé srdce MOBA her

Epic Games v minulosti videomateriálem nešetřili a teď pro svoji připravovanou MOBA Paragon přichystali stručné představení několika dalších hrdinů a jejich schopností. Ostřílení hráči tohoto žánru v něm ihned uvidí všechny staré známé schopnosti a vlastnosti, jen z jiné perspektivy a v jiném, vizuálně hodně pokročilém kabátku.

ZX Spectrum se vrátí v podobě handheldu Vega+

Loňská crowdfundingová kampaň duchovního nástupce legendárního počítače ZX Spectrum s přízviskem Vega byla úspěšná. Společnost Retro Computers Ltd, ve které má skrze Sinclair Research Ltd podíl i legendární otec "zetxka" Sir Clive Sinclair, se tedy rozhodla přijít s nástupcem v podobně ZX Spectrum handheldu Vega+. A opět testuje zájem veřejnosti přes kampaň na Indiegogo - v této chvíli už úspěšnou.

Eden Update pro Arma 3 přináší především nový editor misí

Komplexní česká simulace válečných konfliktů Arma 3 dostala toužebně očekávaný Eden Update. Hlavní novinka se týká přidání titulního Eden editoru scénářů. Ten je kompletně ve 3D a podporuje mimo jiné skriptování, zpětnou kompatibilitu s původním editorem i drag & drop funkci. Novinek editoru je však více a dočíst se o nich můžete zde.

Tvůrci Far Cry Primal vysvětlují v zajímavém dokumentu zasazení hry do mezolitu

Popravdě řečeno jsem nečekal, že v kontextu psaní o hrách použiji slovíčko mezolit. A vida, nakonec na něj došlo. Po spoustě trailerů, veselých i brutálních videí se Ubisoft konečně rozhodl ve videu ze zákulisí tvorby hry nakousnout historicitu Far Cry Primal. V jedenáctiminutovém dokumentu autoři vysvětlují proč se rozhodli hru umístit do karpatské soustavy v mezolitu, ale i další detaily, které sice k hraní nepotřebujete, ale jsou zajímavé.

Gravity Rush Remastered - recenze

V červnu uplynou rovné čtyři roky od chvíle, kdy se naivní blondýnka Kat objevila na handheldu PlayStation Vita, a jako gravitační královna získala srdce nejednoho příznivce ujetých japonských videoher. Vzhledem k vágnímu závěru očekávali fanoušci brzké vydání druhého dílu, ale k tomu má nakonec dojít až v letošním roce pro PlayStation 4. Není tedy divu, že se Japonci rozhodli na poslední chvíli oprášit původní titul a vydat jej na hlavní „soňácké“ platformě, jak je tomu poslední dobou zvykem. Práce na portu se ujala stejná banda z Bluepoint Games, která v loňském roce zazářila s předělávkou třídílného dobrodružství Nathana Drakea, a tak máme co do činění s precizním remasterem. Nedostatky původní verze však logicky zůstávají i ve verzi konzolové.

Další velké DLC zavede hráče Euro Truck Simulator 2 do Francie

Nedlouho po vydání American Truck Simulator tvůrci z pražského studia SCS Software připomínají komunitě, že nezapomínají ani na Euro Truck Simulator 2. Po DLC, které nabídlo možnost brázdit krásnou krajinu skandinávských zemí, připravují rozšíření, co do hry přidá kompletní Francii. Podrobností o „francouzském DLC“ je zatím sice poskrovnu, ale první obrázky už tvůrci vydali. Stejně jako základní informace.

Vychází early access verze The Solus Project - hra o samotě, přežití a záchraně lidstva

Přes dva a půl roku makal Sjoerd "Hourences" De Jong na sci-fi adventuře The Solus Project společně se studiem Teotl a pražskou firmou Grip Games. A dnes se konečně dozví, jestli pracoval na hře, která hráče zaujme. Early access verze The Solus Project je od dneška k mání na Steamu, a přestože obsahově je hra údajně kompletní, chtějí všechny výše uvedené subjekty využít early access fáze k nasbírání připomínek od hráčů, aby mohly hru odladit. Pomůžete jim?

V prvním DLC pro Just Cause 3 dostanete raketový wingusit a spoustu nových misí i nepřátel

První obsahový balíček rozšíří v Just Cause 3 přesně v těch oblastech, ve kterých hra vyniká - létání a akci během pohybu ve vzduchu. První balíček ze tří vyjde pod názvem Sky Fortress pro PC, PlayStation 4 a Xbox One verze hry už v průběhu příštího měsíce. Vývojáři tvrdí, že s pomocí nového obsahu povýší hratelnost Just Cause 3 na novou úroveň, a minimálně podle informací a videa mají jejich proklamace něco do sebe...

GamesPlay: bojujeme proti nadvládě emzáků v XCOM 2

První moderní XCOM z roku 2012 naznačil tvůrčí potenciál lidí z Firaxis, potažmo jejich schopnost vdechnou dlouho opuštěné, ale fanoušky obdivované, značce nový život. Až v nedávno vydaném pokračování XCOM 2 ale své schopnosti využili vývojáři v plné míře a nabídli všem hráčům strategických titulů herně náročnou, atmosférou někdy až nervydrásající a obecně nářezovou hru, jak seznal v recenzi Lukáš. A společně s Alešem vám v následujícím gamesplayi předvede i názorně, proč považuje XCOM 2 za kandidáta na hru roku.

Akční RPG Zenith sází na cynického mága v hlavní roli, humor a parodii

Ne vždycky se musí akční RPG brát vážně. Důkazem budiž titul Zenith, který španělské studio Infinigon hodlá vydat v první polovině roku na PC, PS4 a Xbox One. Hlavní hrdina, poněkud cynický mág Argus, už si užil své, ať už jde o prolézání kobek, nalézání pokladů, rozpoutávání apokalypsy apod. Teď už má za sebou třicítku a místo akce by měl raději ve svém životě trochu klidu. Jenže, minulost dožene každého, zvlášť ty, kteří si doma schovávají mocný artefakt… jako třeba Argus.

V Master of Orion uslyšíte hlasy Marka Hamilla, Troye Bakera či Alana Tudyka

Wargaming to zjevně myslí se svou novou verzí vesmírné strategie Master of Orion vážně, protože do jeho dabingu zjevně investovali nemalou částku. V rolích vyslanců a vládců jednotlivých státních útvarů uslyšíte výkvět herního dabingu. Jako císař Psilonu a klackonský poradce se představí Troy Baker (The Last of Us) a potká se tu s kolegou z Batman: Arkham City Markem Hamillem, který se po roli Luka Skywalkera stal primárně herní dabingovou hvězdou. V Master of Orion si střihne roli alkarijského císaře.

Nové video The Flame in the Flood radí, jak na sběr bobulí a lov divé zvěře

The Flame in the Flood je nezávislý survival titul s procedurálně generovaným prostředím amerického jihu. Hra je již dostupná v rámci předběžného přístupu, 24. února však autoři spustí ostrou verzi a hráče na ní připravují sérií videí. Před týdnem jste mohli vidět obecné tipy k přežití v divočině, nyní se autoři zaměřují na lov.