Brutální přejíždění chodců míří s Carmageddon: Max Damaga na konzole
Stainless Games, tvůrci vzkříšeného Carmageddon: Reincarnation se rozhodně nehodlají zastavit u PC a se svým novým titulem Carmageddon: Max Damage míří na PlayStation 4 a Xbox One. Asi vás nepřekvapí, že vás na nové hře nic nepřekvapí. Pořád jde o šílenou akci s auty, kde jde hlavně o ničení, zabíjení, přejíždění nevinných chodců atd.
Námořní RPG Overfall nabídne náhodně generovaný svět s vašimi vlastními příběhy
Kdekdo by jistě měl ze ztráty panovníka radost a už už podnikal kroky k jeho náhradě, ne však dvojice hrdinů Overfall. Toto akční fantasy RPG na Kickstarteru minulý rok představil nezávislý turecký tým Pera Games. Hráči se v něm ujmou dvojice hrdinů a vydají se na dlouhou pouť, která ovšem může kdykoliv skončit permanentní smrtí. Tedy tou herní.
Dokument o vývoji Portalu zdůrazňuje klíčovou roli Gabea Newella
Znáte příběh Portalu? Pokud ne, vyhraďte si 18 minut času a podívejte se na rekapitulaci vývoje prvního dílu. Aneb jak se z ošklivého studentského káčátka stal nablýskaný klenot, který se v našlapaném Orange Boxu neztratil. Prapočátky Portalu nejsou tajné a prakticky od začátku se ví, že projekt začal svůj život pod názvem Narbacular Drop. Tehdy ještě jako školní úkol party studentů v rámci DigiPen Institute of Technology.
The Flame in the Flood vás naučí správným zásadám plavby na raftu
Rogue-like dobrodružství The Flame in the Flood vyjde již 24. února na Xbox One, PC a na Mac a v rámci představování jednotlivých aspektů hry přidávají další z videotipů. Po tipech pro přežití v divočině a po názorné ukázce lovu zvěře vývojáři ukazují pár základních pravidel pro plavbu alternativním americkým jihem.
Virtuální realita HTC Vive bude stát okolo 20 tisíc korun a vyjde v dubnu
Po odhalení ceny Oculus Rift přišlo i očekávané zveřejnění ceny konkurence HTC Vive od HTC a Valve. Cena pro americký trh byla stanovená na 800 dolarů, což je přibližně 20 tisíc korun, nicméně české HTC cenu v korunách teprve oznámí – jsme totiž, na rozdíl od Riftu, ve skupince zemí, kde by měla jít do prodeje už první vlna Vive. V USA se systém dostane na trh 1. dubna a předobjednat půjde od 29. února.
Dvojice videí demonstruje rozdělení onlinovky H1Z1 na dvě samostatné hry
Jak jsme před dvěma týdny avizovali, tak se i stalo. Pokud jste během víkendu pustili H1Z1, museli jste si všimnout významné změny. Stávající "survival" verze se nově jmenuje H1Z1: Just Survive a na Steamu se rovněž objevil druhý samostatný titul s názvem H1Z1: King of the Kill, který pracuje výhradně s vyvražďovacím konceptem.
Metahacking a simulátor hackerů: seznamte se s novým herním žánrem
Pojem "hack" v roce 1984 znamenal "nelegální vstup do cizího počítačového systému." Dnes má ovšem celou škálu různých významů – od kyberbezpečnosti a prolamováním ochrany zabezpečených dat až po užití, které ještě nedávno znamenalo "tipy a triky pro lepší zahrádkářství". Stále častěji se ale objevují i hry, které mají hackování svého vlastního kódu jako hlavní prvek hratelnosti. Od Hack ‘n' Slash po Else Heart.Break() nám přímo před očima vzniká zcela nový herní subžánr s vlastními pravidly a inovativními nápady, které stojí za to prozkoumat.
Fight Club #264 HD: Červí díra
Hostující účinkující v podcastu Fight Club bychom chtěli mít častěji, ne vždy se to ale daří. Po Baty a Fiolovi minule kývl na účast ve 264. podcastu veterán české herní scény Jakub Červinka, vedle kterého u našeho debatního stolu zasednou Aleš Smutný, Pavel Dobrovský a Martin Bach. Bavit se budou o následujících tématech.
Dojmy z hraní bety nového Hitmana značí návrat do minulosti
Okolo nového Hitmana se od oznámení vznáší negativní aura, pramenící především z neustálých změn modelu vydávání. Nedávno se konala uzavřená beta PS4 verze, která naznačila, že se dánští vývojáři, ve snaze získat zpět část fanouškovské základny, které se nelíbil díl Absolution, drží hodně zpátky. Beta verze nového Hitmana tak ze všeho nejvíce připomíná Blood Money...
Tvůrci českého vzdělávacího LARPu chtějí hrami ovlivňovat svět kolem sebe
Stísněná místnost je plná kouře, napětí a raketových inženýrů, čekajících na výsledek klíčového startu. Po dlouhé pauze konečně přichází výsledek jejich snažení - hlasatel oznamuje, že nosič Jupiter-C v roce 1957 na oběžnou dráhu úspěšně vynesl první umělou družici, tedy ještě před sovětským Sputnikem! Pro fanouška historie vesmírných letů jde o mnohem větší zážitek než hodiny strávené hraním Kerbal Space Program. Historicky alternativní výjev však není popisem beletristické spekulace, simulační hrou nebo scénou z historického filmu. Jedná se o závěr interního betatestu edukativního LARPu Space Race. Stojí za ním olomoucké sdružení EDU_RP, jedna z prvních tuzemských formací, která chce originálně spojit vzdělávání a koncept „živých“ her.
Vesmírný simulátor přežití Adrift vyjde na konci března
Vesmírná odysea astronauta, který se snaží za každou cenu přežít velmi prekérní situaci, vyjde na konci března. Vývojáři formou traileru oznámili datum vydání Adrift na 28. března 2016, kdy hra vyjde na PC a to i ve verzi pro Oculus Rift. Není asi náhodou, že ve stejný den se na trh dostane první várka headsetů, jak firma před několika týdny oznámila.
Vývojáři českého RPG Dungeons of Aledorn předvádí zbraně a dovednosti
Chystané české RPGčko Dungeons of Aledron se zase po čase ohlásilo prostřednictvím blogu a videí a vedle několika novot jsme se dozvěděli, že vývojáři stíhají vše podle plánu. Dříve oznámený termín alfa verze na 31. březen tak stále platí, minimálně pro českou verzi. Anglickou verzi možná postihne menší odklad o dva týdny, ale jinak všechno jede podle plánu.
Civilizace má na kontě přes 33 milionů kopií a miliardu odehraných hodin
Sérií jako je Civilizace bychom v herním průmyslu mnoho nenašli. Za ty roky si prošla rukama spousty designérů a teď se na pódiu konference DICE sešli ti nejdůležitější, včetně pána, po krém je hra pojmenovaná. Dodnes se totiž každý díl série jmenuje Sid Meier's Civilization a sám Meier na pódiu vzpomínal na své začátky. Civilizace totiž slaví své 25. výročí a celá série má na kontě už přes 33 milionů prodaných kusů.
Retro GamesPlay: hrajeme klasickou tahovku X-COM: Terror from the Deep
S nedávným vydáním XCOM 2 se nejenom dlouholetým fanouškům vrátily vzpomínky na klasické díly série z devadesátých let. A vzhledem k vyšší obtížnosti patřila možná první vzpomínka hře X-COM: Terror from the Deep, která je také známá pro svou vysokou obtížnost. Ale nejenom pro ni. Přestože Terror from the Deep je krom odlišného zasazení hodně podobná původnímu Ufu, přeci jenom nabízí nové herní prvky, které mají vliv na hratelnost a tím pádem i výsledný zážitek. Všechno si to předvedeme v dnešním retro gamesplayi.
Letošní absence Assassin's Creed hry podtrhuje změnu v přístupu celého Ubisoftu
Absence nového dílu série Assassin's Creed na letošním podzimním trhu je zatím nejviditelnějším důkazem nového přístupu Ubisoftu, který firma představila svým investorům. Jde o snahu přerodit se z tradičního vydavatele jednorázových produktů na firmu, která poskytuje svým hrám a jejich hráčům dlouhodobou podporu i několik let po vydání.
Díky "živé" složce nabídne Hitman obtížné i nevážné speciální mise
Že se k nám nový Hitman dostane po kouskách už víme. Že bude živoucí a dynamickou hrou víme také, jen jsme dodnes nevěděli co si pod tím přesně představit. Vývojáři z IO Interactive naštěstí sepsali zevrubné vysvětlení co přesně ona živá složka do hry přinese a jak se bude chovat. Ve své podstatě půjde o online prvek, jen bez jiných hráčů - tedy časté aktualizování hry samotnými vývojáři.
Pod nablýskaným kabátkem Paragonu tepe důvěrně známé srdce MOBA her
Epic Games v minulosti videomateriálem nešetřili a teď pro svoji připravovanou MOBA Paragon přichystali stručné představení několika dalších hrdinů a jejich schopností. Ostřílení hráči tohoto žánru v něm ihned uvidí všechny staré známé schopnosti a vlastnosti, jen z jiné perspektivy a v jiném, vizuálně hodně pokročilém kabátku.
ZX Spectrum se vrátí v podobě handheldu Vega+
Loňská crowdfundingová kampaň duchovního nástupce legendárního počítače ZX Spectrum s přízviskem Vega byla úspěšná. Společnost Retro Computers Ltd, ve které má skrze Sinclair Research Ltd podíl i legendární otec "zetxka" Sir Clive Sinclair, se tedy rozhodla přijít s nástupcem v podobně ZX Spectrum handheldu Vega+. A opět testuje zájem veřejnosti přes kampaň na Indiegogo - v této chvíli už úspěšnou.
Eden Update pro Arma 3 přináší především nový editor misí
Komplexní česká simulace válečných konfliktů Arma 3 dostala toužebně očekávaný Eden Update. Hlavní novinka se týká přidání titulního Eden editoru scénářů. Ten je kompletně ve 3D a podporuje mimo jiné skriptování, zpětnou kompatibilitu s původním editorem i drag & drop funkci. Novinek editoru je však více a dočíst se o nich můžete zde.
Tvůrci Far Cry Primal vysvětlují v zajímavém dokumentu zasazení hry do mezolitu
Popravdě řečeno jsem nečekal, že v kontextu psaní o hrách použiji slovíčko mezolit. A vida, nakonec na něj došlo. Po spoustě trailerů, veselých i brutálních videí se Ubisoft konečně rozhodl ve videu ze zákulisí tvorby hry nakousnout historicitu Far Cry Primal. V jedenáctiminutovém dokumentu autoři vysvětlují proč se rozhodli hru umístit do karpatské soustavy v mezolitu, ale i další detaily, které sice k hraní nepotřebujete, ale jsou zajímavé.