Nový LEVEL 271 sleduje české hry a budoucnost Nintenda
zdroj: tisková zpráva

Nový LEVEL 271 sleduje české hry a budoucnost Nintenda

28. 1. 2017 10:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Právě vyšel nový LEVEL 271 a obálka s Linkem upozorňuje na jedno z jeho hlavních témat. Vedle dojmů z chystané konzole Nintendo Switch i The Legend of Zelda: Breath of the Wild se ale můžete těšit i na řadu dalších zajímavých článků. Za všechny jmenujme třeba obří ročenku českých her, téma o složité tvorbě herních filmečků nebo text o hrách, které dozrály až mnoho měsíců či let po vydání. LEVEL 271 najdete už nyní ve všech dobrých trafikách, supermarketech, prodejnách JRC a Brloh a v elektronických distribucích Alza Media a Floowie.

České hry, kam se podíváš

Srovnávat filmovou a herní produkci je vždy ošemetné a v našich článcích se tomu snažíme důsledně vyhýbat. České filmy mají bezesporu dlouhou a respektu hodnou tradici, a i v roce 2016 natočili tuzemští filmaři několik děl, která stojí za zhlédnutí. Pohříchu ale cílí spíše na domácí publikum a světové pozornosti se jim dostane málokdy. Na druhé straně u nás videohry vznikají už přes 30 let a z více než 35 titulů, které v loňském roce čeští vývojáři vytvořili, jich v zahraničí uspělo hned několik. Troufáme si směle odhadnout, že v celkovém součtu hrálo české hry v zahraničí v roce 2016 několik milionů lidí. A to už je pořádný důvod podívat se na to, jak se českým vývojářům v uplynulých 12 měsících dařilo a vyvážit tím trochu převahu, kterou mají v českých médiích nad hrami právě filmy.

2 zdroj: tisková zpráva

Vedle velké osmistránkové ročenky, kterou z odpovědí několika desítek českých vývojářů sestavil Martin Bach, se v novém Levelu věnujeme českým hrám i na dalších místech. Velký prostor dostal tradičně rozhovor, v němž se tento měsíc se svými zkušenostmi z 18 let vývoje her v Čechách svěřují Lukáš Macura a Marek Nepožitek ze studia Cinemax. Lukáše znáte z jeho pravidelných komentářů, to ale neznamená, že by neměl co říct. Spíše naopak. Triptych článků o českých hrách v Levelu 271 pak uzavírá tradiční Dílna, ve které se tento měsíc věnuje Honza Horčík úspěchu mobilní hry Chameleon Run od Hyperbolic Magnetism.

3 zdroj: tisková zpráva

Budoucnost podle Nintenda

V rubrice Radar jsme věnovali netradičně velký prostor novému hardwaru, konkrétně konzoli Nintendo Switch, se kterou se Aleš Smutný seznámil na prezentaci v německém Frankfurtu. Jeho dojmy jste si už mohli přečíst na Games.cz, protože jde ale o stále do značné míry exkluzivní pohled, rozhodli jsme se je přetisknout i v Levelu.

Nintendo si opět hledá na trhu svůj prostor, který se ve většině případů nekryje se záběrem PlayStation a Xbox konzolí. Jak už ale minulost mnohokrát ukázala, úspěchu to rozhodně nebrání. Koncept klasické konzole, obohacené o možnost hraní na cestách, je nepochybně pro mnoho hráčů atraktivní, ještě důležitější ale bude, jak zaujme „neherní” veřejnost, které tolik učarovalo Nintendo Wii.

1 zdroj: tisková zpráva

Hity s odstupem času

Správné načasování také rozhoduje o úspěchu počítačových her. Nedodělané, uspěchané i příliš vizionářské projekty bývají v den vydání nepochopeny. Jejich skutečný potenciál často hráči odhalí až s odstupem času. Není pak už ale pozdě na to, vracet se v záplavě nových titulů k pomalu zrajícím klenotům? Honza Švelch vám na příkladech několika her ukáže, že návrat k původně zatracovaným titulům rozhodně nemusí být ztrátou času. 

6 zdroj: tisková zpráva

Náraz na realitu

Obvykle se snažíme hraním her z reality spíše utéct. Do světů, které můžeme zachraňovat, ničit nebo v nich prostě jen existovat. Do světů, ve kterých můžeme dělat to, o čem jsme vždycky snili. Ale existují i hry, které nám takový luxus nedopřejí. Pod hrami, které se inspirují realitou, si většina z vás asi představí tituly jako Arma. Článek Gabriely Šuterové se ale věnuje jinému typu herních projektů. Hrám, které nejsou nutně realistické svou hratelností nebo prostředím, ale sázejí spíše na zprostředkování zážitku postaveném na skutečných událostech či problémech. 

5 zdroj: tisková zpráva

Filmy ve hrách

Dávno jsou pryč doby, kdy k popisu události sloužil prostý text. Dávno jsou pryč doby, kdy hranaté trojrozměrné postavičky se strnulou obličejovou texturou předváděly loutkové divadlo, a snažily se nás vtáhnout více do děje. Díky dnešní špičkové 3D grafice už vidíme vše. Jemnou obličejovou mimiku, doplněnou gestikulací celého těla, realisticky zpracovaným pohybem očí... standardy se zkrátka posunuly. Honza Olejník se vám pokusí vysvětlit nejen to, jak těžká a drahá je dnes výroba cutscén ve hrách, ale i jak se v průběhu let posunul jejich účel.

4 zdroj: tisková zpráva

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah Levelu 271 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Nejnovější články