PES 2017 v příštích měsících přinese víc reálných obličejů a stadionů
Nový PES 2017 přinesl výborný fotbal. Ale navzdory vší snaze opět daleko zaostal za konkurencí od EA z hlediska vyobrazení skutečných týmů, stadionů, hráčů a tak dále. FIFA 17 si všechny možné licence nasyslila jako hrabivý hlodavec, a Konami se tak musí spokojit s nějakými těmi zbytky. Ale když už je má, tak z nich hodlá vytěžit co nejvíc, jak dokazují nově oznámené updaty.
WRC 6 - recenze
Jestli toužíte po něčem lepším než je Dirt Rally, hledejte dál. WRC 6 je sice důstojný, ale nikoliv vyrovnaný soupeř. Přestože tvůrci z Kylotonn Games adresovali řadu připomínek od hráčů na konto předchozího dílu, na víc než lehce nadprůměrnou rallye hru to nestačí. Lepší jízdní model a zajímavější tratě nezakryjí, že WRC 6 pořád chybí atmosféra, pestřejší obsah a charakter.
Hudební pořad Vektor zahraje muziku z her Virginia a Shadow Warrior 2
Herní hudba si na Radiu 1 našla své pravidelné místo. Každou středu od desíti večer tak můžete slyšet hodinové pásmo, naplněné soundtracky z aktuálních herních novinek. Jaké nové pecky uslyšíte dnes?
Hororový listopad přinese majitelům PS4 kolekci všech Amnesia her
Pokud vám některá z her v sérii Amnesia utekla a válí se vám pod televizí PlayStation 4, dostanete letos v lednu příležitost dohnat resty. Vývojáři z Frictional Games totiž oznámili Amnesia Collection, obsahující všechny Amnesia hry v jednom balení.
Star Control: Origins příští rok oživí legendární sérii vesmírných adventur
Vesmírná adventura Star Control 2 z roku 1992 je obecně považována za jednu z nejlepších her všech dob (viz např. seznam 100 nejlepších her podle IGN), a z dobrého důvodu. Unikátní kombinace adventury, strategie, objevování a akčního boje tehdy přinesla hráčům nebývalé možnosti v jejich cestě za záchranou vesmíru od zlé otrokářské rasy. O restartu téhle série se špitalo už před dvěma lety, ale teprve teď se vývojáři Stardock konečně vytasili s konkrétními informacemi. Chystané pokračování se jmenuje Star Control: Origins a dokonce se už teď můžete podívat na krátký trailer.
Svérázná adventura Rusty Lake: Roots 20. října naváže na první díl
Adventura Rusty Lake Hotel z ledna letošního roku se ještě tento rok dočká pokračování. Rusty Lake: Roots vyjde 20. října a vedle Steamu (Windows, Mac) si ji zahrajete i na mobilních platformách. V jádru půjde opět o podivnou adventuru s klidnými, ale zároveň i velmi temnými momenty. Život Jamese Vanderbooma se radikálně změní ve chvíli, kdy si na zahradě zasadí jedno zvláštní semínko.
Update One Tamriel vyšel už i pro konzolovou verzi The Elder Scrolls Online
Aktualizaci One Tamriel si mohou PC hráči užívat už od 5. října. Majitelé The Elder Scrolls Online na PlayStationu 4 či Xboxu One si na jeden z největších updatů hry museli počkat, ale od včerejška mohou také odhodit veškeré limitující bariéry. Díky systému battle-leveling, se můžete po dokončení tutorialu vydat s kýmkoliv kamkoliv, bez výjimek. Oblasti, které byly dříve určeny jen pro postavy na vysokých úrovních, jsou tak nyní dostupné všem hráčům, bez rozdílu nahraných hodin či zkušeností. Zmizely také alianční restrikce (kromě PvP složky hry), tudíž je nyní naplňování skupiny kýmkoliv mnohem jednodušší, než kdy dříve.
Strašidelná online lekačka Hide and Shriek předvádí záběry z hraní
Petr se před pár týdny zmiňoval o nově oznámené online hře Hide and Shriek, v níž máte za úkol co nejvíc vystrašit svého protihráče pomocí různých masek, kouzel a nechutností. Celé to znělo poněkud vágně – bylo těžké si pod tím přesně představit, jak bude hra doopravdy fungovat. Ovšem veškerým spekulacím a zmateným výrazům činí přítrž nové video, které ukazuje strašidelný souboj dvou hráčů v akci.
PC verze Watch Dogs 2 vyjde později, ale nabídne bohaté možnosti nastavení
Zatímco konzolové verze Watch Dogs 2 vyjdou 15. listopadu, PC verze se opozdí. Ubisoft na svém blogu oznámil odklad vydání PC verze hry na 29. listopadu. Důvod je prostý a jde tradičně o snahu věnovat PC veškerou péči, kterou si zaslouží. Watch Dogs 2 má na PC podporovat spoustu pokročilých funkcí a vývojáři na doladění posledních detailů jednoduše potřebují o něco víc času.
Příběhový trailer k Prey ukazuje, že za všechno může J. F. Kennedy
Haló, politici, generálové a šílení vědci, kolikrát vám to musíme zopakovat? Nezahrávejte si se smrtící mimozemskou rasou, odhodlanou vyhladit lidstvo! Je to objektivně špatný nápad! Ale ne, to je jako házet hrách na zeď, zvlášť když se do hry vloží zlá megakorporace odhodlaná mimozemšťany využít ke svým vlastním podlým cílům. Pak se stane to, co ukazuje nejnovější příběhový trailer na chystanou střílečku Prey. Průšvih.
Filmový Assassin‘s Creed má největší šanci uspět, když se zbaví břemene hry
Filmy podle her mají dlouhodobý problém s kvalitou. Paradoxně, velmi často spočívá v tom, že se filmaři snaží až příliš viset na herní předloze a přitom zapomínají, že film je poněkud jiné médium, než hra a to, co funguje v ní, nemusí (a nebude) fungovat v kinosále. Největší šanci na to, aby měl herní film šanci jako film je, aby se nenechal omezovat předlohou a v první řadě vyprávěl svůj vlastní příběh, a to pomocí kinematografických nástrojů. Až v té druhé řadě se může snažit uspokojit hráče toužící po tom, aby se na plátně objevily jejich zážitky ze hry. Nový trailer na Assassin‘s Creed naznačuje, že jeho tvůrci tohle možná pochopili.
V kampani Titanfall 2 půjde o záchranu světa a vztah dvou hrdinů
V příběhové kampani Titanfall 2 se dostanete do role Jacka Coopera, řadového vojáka, který vždy snil o tom, že se stane pilotem Titána, ale nebylo mu přáno. Až smrt jednoho šťastnějšího (vlastně už ne tak šťastného) vojáka, který mu předá ovládání svého Titána BT-7274, vede ke splnění tohoto snu. Má to jeden háček. Jack a BT jsou hluboko za nepřátelskými liniemi, Jack nemá pilotní výcvik a oběma spočívá na ramenou odpovědnost za budoucnost planety.
Shadow Warrior 2 - recenze
Čistokrevné akce z pohledu první osoby bývaly žánrem, od kterého jste s určitou jistotou mohli očekávat posouvání designových i technologických hranic. Podařilo se to hrám jako Doom, Quake, Unreal či oběma dílům Half-Life. V posledních letech je však počet vycházejících nepřikrášlených řežeb minimální. Proto se nešlo ubránit jistému smutku, když vyšlo najevo, že druhý díl hry od polského studia Flying Wild Hog, která v roce 2013 zasáhla fanoušky tradičních FPS jako blesk z čistého nebe, svou žánrovou vyhraněnost opouští. Stížnosti nicméně nejsou namístě - Shadow Warrior 2 už sice není čistokrevná střílečka, ale hra je to stále skvělá.
Engine No Man’s Sky je prý výtečný, za problémy hry může uspěchané vydání
Z ambiciózního vesmírného dobrodružství No Man’s Sky se vyklubalo trpké zklamání. Je otázka, zda za to mohla nerealistická očekávání, nebo jestli autoři z Hello Games jednoduše vytvořili průměrnou a nezajímavou hru. S pozoruhodným příspěvkem do této, snad už ne tak vyhrocené, diskuze přišla stránka 3DGameDevBlog, konkrétně její zakladatel, vývojář Greg Waste. Ten po analýze herního kódu tvrdí, že systém procedurálního generování obsahu, na kterém je hra založená, je naprosto vynikající. Z poněkud neutěšeného stavu hry tak viní vydavatele, čili společnost Sony, která podle něj uspěchala vydání.
Zaplať a táhni dál - jak fungují mikrotransakce v mainstreamových hrách
Mikrotransakce se za posledních několik let staly všudypřítomnou realitou herního průmyslu. Z multiplayerových a mobilních her se přesunuly i do vysokorozpočtových titulů, kde slouží jako další zdroj příjmů vedle tradičního jednorázového poplatku a DLC. Přes všeobecný odpor mezi hráči vydavatelé přicházejí s novými formami mikrotransakcí, které vyvolávají ještě nenávistnější reakce, nedávno třeba v případě Deus Ex: Mankind Divided. (Článek původně vyšel ve 267. čísle magazínu LEVEL)
Odborová organizace zastupující herce vyzývá ke stávce videoherních dabérů
Americká odborová organizace SAG-AFTRA kvůli několika závažným stížnostem vyzývá herce, dabéry, kaskadéry a další umělce, působící v herním průmyslu, ke stávce při vývoji her pro celou řadu studií včetně Disney, Electronic Arts, Insomniac, Warner Bros Games, Take 2 či Activision.
Rockstar oznamuje Red Dead Redemption 2
Tvůrci z Rockstar Games oznámili Red Dead Redemption 2, pokračování úspěšné westernové akce z roku 2010. Hra vyjde na podzim 2017 pro PS4 a Xbox One, a první trailer na hru čekejte ve čtvrtek 20. října v 18:00 našeho času.
GamesPlay: hrajeme PC verzi Gears of War 4
Dokonce ani zarytí fanoušci série Gears of War si od vydání čtvrtého dílu nic moc neslibovali. Známe je, hovořili jsme s nimi, byli skeptičtí. Nikdo se jim také po Gears of War: Judgment nemohl divit, přestože k vyloženě špatné hře měl počin polského studia People Can Fly opravdu daleko. Nakonec se ale všeobecná skepse vůči čtyřce ukázala jako přehnaný postoj – hra sice nepřináší nic zásadně nového, ale ukazuje, že i koncept původní trilogie, který se zdál být vyčerpaný, ve skutečnosti může nabídnout spoustu zábavy. A také to díky talentu tvůrců ze studia The Coalition dělá, jak si předvedeme v gamesplayi.
Tales of the Elements FC kombinuje japonské RPG a hip hop
Poud vám název titulu Tales of the Elements FC (nebo také First Chapter) zní v uších povědomě, ovšem z jiného média, zřejmě spadáte do cílové skupiny této hry. Alespoň po stránce zvukového doprovodu. Toto nezávislé JRPG je totiž herní inkarnací stejnojmenného hudebního alba.
Hearthstone představuje Heroic Tavern Brawl pro soutěživé a zkušené hráče
Každý týden na vás v Hearthstone čeká nový Tavern Brawl, který představuje někdy zábavnou, někdy méně zábavnou možnost, jak získat zdarma jeden balíček. Tento týden ovšem tvůrci přišli s novým Tavern Brawlem, o němž rovnou říkají, že není pro každého. Naznačuje to už název Heroic a fakt, že pro jeho aktivaci musíte zaplatit tisíc zlaťáků nebo deset dolarů. Pokud se vám protočily panenky, vězte, že Blizzard chce experimentovat a tentokrát se rozhodl, že zkusí týden pro "opravdu soutěživé a zkušené hráče."