DotA 2 opět pokořila rekord, vítězové The International si rozdělí přes 20 milionů dolarů

DotA 2 je už dlouhá léta vrcholovým přeborníkem v eSportu. Ti, co odmítají přijmout závodní hraní za regulérní sport, pravděpodobně těžce nesou oficiální zařazení eSportu do budoucích Olympijských her v Číně. Když však přihlédnete k výši odměn pro vítěze, nemůžete se pořadatelům olympiády vůbec divit a letos jsou odměny zase vyšší.

Kingdoms and Castles vám v úterý položí jednoduchou otázku: hradby, nebo smrt?

Jak nejsnáze naštvete Vikinga, který vám přišel vyplenit vaše krásné, prosperující středověké městečko? Samozřejmě tím, že mu do cesty postavíte nedobytný hrad. Co uděláte, pokud se Viking mazaně rozhodne vaši baštu obejít a zaútočit z jiného směru? Zařídíte, aby po pár krocích naboural do vysokých hradeb. A když přiletí drak… Pak asi musíte doufat, že vaši vesničané umí dost rychle hasit. Podobné veselé patálie vás čekají v budovatelské strategii Kingdoms and Castles, která vychází na Steamu už v úterý 18. července.

V neoviktoriánském RPG Empyre: Lords of the Sea Gates zaplavila New York v roce 1911 voda

Představte si velkoměsto New York v době zhruba před sto lety. Vidíte probíhající stavbu nových mrakodrapů a celkový růst betonové džungle? Tak teď to celé posuňte o několik metrů níže a čelíte poměrně nepříjemné problému – totální záplavě. S všudypřítomnou mořskou vodou se budete potýkat v oldschoolovém RPG Empyre: Lords of the Sea Gates.

GamesPlay – Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

  Pro některé je při zpětném pohledu Crash Bandicoot jen snaha nabídnout majitelům první konzole PlayStation hopsačku po vzoru Maria od Nintenda. Pro jiné, hlavně tedy pro ty, kteří Crashe hráli od prvního dílu, jde o kultovní záležitost, na níž nedají dopustit. A hráčů z druhé skupiny rozhodně není málo, jak dokazují prodeje nedávno vydané kompilace remaků prvních tří dílů Crash Bandicoot, kterou vám dnes předvedeme.  

Jason Rubin obhajuje exkluzivní hry na Oculus Rift, ale nevadí mu, když inspirují konkurenci

Virtuální realita konečně zlevňuje. Platí to tedy alespoň o systému Oculus Rift, který v příštích šesti týdnech seženete za 400 dolarů v balíčku s ovladači Touch. Žádné drobné, ale přece jen lepší než původní o 200 dolarů vyšší cena. Oculus se zkrátka snaží procpat do mainstreamu. Wes Fenlon z PC Gameru při příležitosti tohoto oznámení uskutečnil rozhovor s viceprezidentem pro obsah Jasonem Rubinem, který se kromě zlevňování rozpovídal také o kontroverzním problému exkluzivních her.

Vylepšená verze Super Cloudbuilt se vrací ke zběsilé parkourové hře z roku 2014

Jestliže je vám Super Cloudbuilt z obrázků povědomý, nebojte, netrpíte déjà vu. Vlastně jste hru nemuseli jen vidět, ale v roce 2014 jste ji mohli pod názvem Cloudbuilt klidně i hrát a docela dobře se u toho bavit (viz naší recenzi). Tahle zajímavá freerunningová plošinovka a akce v jednom se teď, po třech letech, vrací ve vylepšené, remasterované a definitivní verzi.

Troufnete si v ponorce na celou sovětskou flotilu? Zkuste simulátor Cold Waters

Bál bych se sloužit na ponorce. Představa, že vás sebemenší závada, nemluvě o nepřátelských hlubinných náložích, může poslat ke dnu, kde budete marně čekat na záchranu ze tmy, mrazu a drtivého tlaku, je děsivá. V nedávno vydané ponorkové simulaci Cold Waters se přesně před takovým osudem musíte uchránit, a zároveň napáchat co největší škody invazní flotile. Vypukla totiž třetí světová válka, a na vašich ramenech spočívá osud svobodného světa.

Kooperativní diablovka Barbaric má mezi hrdiny elfku, démona i chlapíka s kamennou kůží

Rogue-like hry na trhu zrovna nechybí, ale kolik z nich si můžete zahrát v kooperaci s jinými hráči online? Stejnou otázku si položilo nové indie studio Ignited Artists složené z bývalého viceprezidenta společnosti Activision Blizzard Alessandra Tenta a jednoho z nejdůležitějších vývojářů mobilních her minulé dekády Scotta Foea. Odpovědí má být jejich rogue-like diablovka Barbaric.

Shakedown Hawaii upozorňuje na problém firemních ředitelů, kteří vás okradou a zastřelí bazukou

Bývávaly doby, kdy jste zločince jasně poznali podle toho, jak kolem sebe mával bouchačkou a řval sprosťárny. Kdy jste jasně věděli, že jste právě olupováni, kvůli brokovnici bolestivě vražené do vašich zad. Kdy jste mohli prstem jednoznačně ukázat na nejnebezpečnějšího parchanta v okolí díky krvavé stopě táhnoucí se za jeho autem. Ale ty upřímné časy, o nichž pojednává třeba skvělá Retro City Rampage, jsou už dávno pryč. Dnes vás mnohem spíš okrade nějaký papalášský majitel nadnárodní společnosti. A studio Vblank jde s dobou, protože právě o jednom takovém zlém zazobanci vypráví jejich nová hra Shakedown Hawaii.

Inner Chains - recenze

Nitro tak temné a plné pokřivených běsů, až z něj mrazí do morku kostí. Děsiví obyvatelé myšlenek proti poutníkovi, který je sveřepě odhodlaný své (možná) pomyslné vnitřní řetězy zpřetrhat. Inner Chains se od svého oznámení jevila navýsost zajímavě. Potemnělý náboj, co tolik okouzloval v trailerech, si sice nakonec zachovala, jenže při tvorbě všeho ostatního napáchali vývojáři takové množství přešlapů, až člověka napadá, že to snad museli udělat schválně. Zplodit takhle nudnou a špatnou hru omylem by totiž vyžadovalo nadlidský kumšt.

Bývalý voják Vasily začne začátkem srpna rozdávat smrtící údery v akční mlátičce Redeemer

Akční, leckdy až frenetické střílečky z pohledu shora jsou teď poměrně v kurzu. Možná to odstartovala parádní Hotline Miami a v takovém případě je třeba jí poděkovat. Dnes si mezi záplavou akčních stříleček vybere snad každý – je libo pestrobarevnou arkádu s voxelovými kostičkami? Sáhněte po Nex Machina. Chcete porcovat podivné mimozemšťany desítkami obřích zbraní? Zkuste skvělý Serious Sam’s Bogus Detour. A pokud náhodou toužíte po něčem ještě mnohem brutálnějším, co mohlo vzniknout jedině v Rusku, připravte se na Redeemer.

I v čase ohrožení života ve vesmíru se najde čas na frisbee, alespoň ve VR sci-fi Lone Echo

Píše se rok 2126. U důlní platformy Kronos II na Saturnově prstenci se náhle zjevila záhadná anomálie. Systémy se začínají hroutit, elektronika vypovídá službu. Život jediné posádky, kapitánky Olivie Rhodesové, je v ohrožení. S pomocí pokročilé kybernetické AI jménem Jack se musí pokusit přežít a zjistit, co je anomálie zač. Tak by se dal shrnout příběh nové VR hry Lone Echo od studia Ready at Dawn, které můžete znát díky The Order: 1886 nebo God of War sérii na PSP.

Drogy a krvežíznivý kult udělají v posledním DLC ze třetí Mafie psychologický thriller

Voda se nad příběhem třetí Mafie definitivně uzavře tento měsíc. Průměrná hra dostala dvě DLC a to třetí, Sign of the Times, bude posledním pokusem studia Hangar 13 vdechnout do sympatického a povedeného světa trochu života. Zatímco ve Faster, Baby! jste závodili a ve Stones Unturned hráli buddy akci, Sign of the Times z vás udělá detektiva a pošle vás proti jednomu šílenému kultu.

Generálové, tanky, zásobovací náklaďáky… Hell Let Loose není jen tak obyčejná druhoválečná střílečka

Malý tým, nepodporovaný velkým vydavatelem, odhodlaný vytvořit obrovsky ambiciózní projekt, to zní jako recept na katastrofu. Určité rovnostářství v současném herním průmyslu ale znamená, že podobná odvaha se může vyplatit. Dnes si může kdekdo pronajmout skvělou technologii, například Unreal Engine 4, a sestavit takovou podívanou, že byste ji jen těžko rozeznávali od AAA produktu. Právě s takovou strategií se do pekla druhé světové války vrhlo nezávislé studio Black Matter a jeho masivní multiplayerová střílečka Hell Let Loose.

Nový díl herního pořadu Games TV sjíždí arkádové střílečky v čele s parádní Nex Machina

Říkají vám něco názvy jako Defender nebo Robotron? Obě osmdesátkové klasiky měl na svědomí legendární vývojář Eugene Jarvis, který se na stará kolena vrátil, aby poradil finským vývojářům Housemarque (autoři např. Resogun) při vývoji akční pecky Nex Machina. Právě kolem ní se točí nový díl našeho herního pořadu.

Steam čeká renovace. Valve pracuje na novém systému doporučovaných her, kurátorů a kalendáři

Ať už vám aktuální fungování obchodu Steam vyhovuje nebo ne, blížícím se změnám se nevyhnete. Valve už delší dobu pracuje na inovování dnes již zastaralých systémů Steam Store. O detaily ohledně plánovaných změn se podělil Alden Kroll v rámci vývojářské konference Unite Europe 2017.

Legie High Elfů čelí v novém videu z Total War: Warhammer II ještěří hordě

Desetiminutový záznam bitvy z Total War: Warhammer II tentokrát opouští pohled ze strany Lizardmenů a staví je do role oponentů. Tentokrát se totiž podíváte na bitvu z pohledu High Elfů, které vede Tyrion a proti němu stojí lord Mazdamundi. Především se ale můžete podívat na specifické elfí jednotky a udělat si představu, co od nablýskaných ušatců čekat.

Ponurá rumunská plošinovka Black The Fall je připravena chytit vás za srdce

Depresivní logická plošinovka Black The Fall získala potřebné finance na Kickstarteru na podzim roku 2014. Tehdy se počítalo s dokončením během jednoho roku, tedy do podzimu 2015, ale k tomu očividně nedošlo. A nedošlo k němu ani na podzim roku 2016, i když tak vývojáři slíbili. No a nedojde k němu překvapivě ani na podzim roku 2017, protože hra právě vyšla.

Houstone, zdrhá nám vězeň! The Escapists 2 vyjde v srpnu a podívá se i do vesmíru

Zpoza pevných zdí do éteru unikají stále nové informace o The Escapists 2, simulátoru útěku z vězení. A poslední várka je opravdu šťavnatá. Konečně totiž vyšlo najevo datum vydání, které bylo stanoveno na 22. srpna pro všechny platformy kromě Switche. A to není všechno. Dále se v článku dozvíte, jaký bonus vás čeká za předobjednávku a kde najdete vizuální editor svého budoucího vězně.

Na vylepšenou verzi Icewind Dale II čekáte marně – zdrojový kód není k nalezení

V dnešní době je v herním světě moderní kdeco – zombíci, pixel-art, indie hry, simulace nesmyslů, zjednodušování herních mechanismů a podobně. Jednotlivé fenomény mají své příznivce i odpůrce a stejně je tomu i v případě remaků a remasterů legendárních her, jak ukazují příklady titulů Outcast - Second Contact, Rogue Trooper Redux a enhanced edicí her Baldur’s Gate a Baldur’s Gate II, Planescape: Torment a Icewind Dale. O vylepšené verze čtyř jmenovaných RPGček se postaralo studio Beamdog a po prvním Icewind Dale byla logicky na řadě dvojka. Jenže její vývoj se zastavil u poměrně kuriózního problému – zdrojový kód hry není k nalezení.