Pryč se starými perky. Fallout 76 používá systém se stovkami karet a mutace
zdroj: Archiv

Pryč se starými perky. Fallout 76 používá systém se stovkami karet a mutace

13. 8. 2018 15:42 | Preview | autor: Patrik Hajda |

V Bethesdě mají zjevně odvahy na rozdávání. I když nadcházející Fallout 76 není považován za logického pokračovatele Fallout 4, neznamená to, že by změny nemohly vyvolávat obavy. Nový karetní systém perků je sice ušit na míru onlinové podstatě hry, ale co kdyby se později dostal i do normálního singleplayerového Falloutu? Nepanikařte. Ono to nakonec zní docela dobře.

V dřívějších hrách jste si při postupu na novou úroveň jednoduše vybrali vám nejvíc vyhovující perk z dostupné nabídky. Fallout 76 na to jde docela jinak. Pokaždé, když získáte nový level, zvýšíte si jednu z klasických statistik SPECIAL o jedna. Hned poté si přivlastníte jednu kartu související s touto vlastností.

Karty perků mají rozličné schopnosti a údajně jsou jich stovky. Některé procentuálně zvyšují přesnost zbraní, další účinnost stimpaků, jiné vám zvedají štěstí, když jste opilí… Klasický falloutovský humor tedy nechybí. Karty mají ale svou cenu, která jde přímo proti vaší úrovni v dané vlastnosti. Se silou 3 můžete používat tři slabé karty s cenou jedna, nebo jednu jedničkovou a jednu dvojkovou, nebo jednu s cenou tři.

zdroj: Archiv

Stejné karty se dají spojit do jedné – dvě karty s efektem +10 % k přesnosti míření za cenu jednoho bodu vám vytvoří jednu kartu s +20 % k přesnosti za cenu dvou bodů. Tvůrci už ale nezmiňují, že by se nějak omezoval počet karet u každé vlastnosti, bez čehož prosté spojování karet docela postrádá smysl.

S novou kartou počítejte na úplně každé úrovni, a to i za levelem 50, po kterém už nezískáváte body do vlastností SPECIAL. Do 10. úrovně navíc na každém druhém levelu dostanete „booster“, od desáté úrovně za každých pět levelů.

Boostery obsahují čtyři náhodné karty, které vás mohou přimět ke změně dosavadní strategie, případně mohou být na vyšší úrovni a musíte si na ně počkat. Zároveň to znamená, že perky můžete v průběhu hry po postupu na další úroveň libovolně měnit.

Důležitou zprávou je, že karty a booster packy nepůjde pořídit jinak než levelováním. Takže v tomto případě se mikrotransakce nekonají. Osobně se mi nový systém líbí proto, že nabízí více svobody a experimentování. Jestli bude fungovat v praxi, ukáže až čas.

Za zmínku ještě stojí úplně předělaná vlastnost charisma. Fallout 76 neobsahuje NPC, takže se muselo přijít s jiným využitím. Charisma souvisí s ostatními hráči – když budete hrát s kamarády, charismatické perky mohou ovlivňovat všechny hráče ve vaší skupině. Ale myslelo se i na samotáře, kteří zde naleznou vylepšení určená pro sólovou hru.

Nakonec už jen málo vysvětlený mechanismus mutací. Vaše postava bude časem mutovat, což ji obohatí o žádané i nežádané vlastnosti. Jeden z perků například sníží pravděpodobnost „chycení“ mutace ze zvířat. Mutace se ukázaly pouze kreslenou formou výše, kde se přeživší dočká klokaního těla s patrnou výhodou ve skákání a úložných prostorech.

Jde o další novinku, která by nemusela být vůbec špatným přínosem této hře, ale klidně i celé sérii. Jak se všechny prvky podaří poskládat dohromady, ukáže Fallout 76 14. listopadu, případně o měsíc dřív beta.

Nejnovější články