Quake se vrátí už příští týden, v předběžném přístupu vyjde i na Steamu

Quake na svůj návrat pořád čeká a doposud jen oťukával zájem hráčů skrze různé krátkodobé, více či méně uzavřené betaverze. To se změní už příští týden, kdy Quake Champions vyjde na Bethesda.net i na Steamu. Zatím pouze v rámci programu předběžného přístupu, ale zároveň s velkým obsahovým rozšířením.

Jaképak tanky, první světovou rozhodli obří mechové! Tedy aspoň podle strategie Iron Harvest

První zmínka o realtimové strategii Iron Harvest padla již v listopadu loňského roku, ale od té doby německé studio KING Art Games mlčelo. S Gamescomem za dveřmi však došlo k hned dvěma odhalením najednou – reboot původně české adventury Black Mirror (Posel smrti) a první záběry ze hry Iron Harvest. Nás momentálně zajímá to druhé.

Outsider má problém. Billie Lurk proti němu použije meč, kterým ho kdysi dávno obětovali

„Kdo je Billie Lurk?“ ptá se nové video k Dishonored: Death of the Outsider, v němž na tuhle pro fanoušky série dost jednoduchou otázku odpovídá sám veliký šéf, kreativní ředitel Arkane Studios Harvey Smith. Ona odpověď v sobě pochopitelně zahrnuje koncentrovanou dávku spoilerů pro předchozí hry, takže pokud vám ještě zbývají nějaké vražedně magické resty, možná si tenhle článek nechte na jindy.

Objevte historii tanků z druhé světové tím, že je rozeberete v Tank Mechanic

Hry jako World of Tanks a War Thunder zvedly u celé řady hráčů zájem o druhoválečnou techniku. Kdo před zapnutím těchto titulů dokázal z hlavy vydolovat pouze jméno Tiger, nemá po pár desítkách odehraných hodin problém odrecitovat plejádu různých strojů napříč národy. Jednu věc vás tyto tituly ale nenaučí – jak vypadá tank pod tlustou vrstvou pancíře.

Multiplayer akce The Amazing Eternals připomíná Overwatch - brzy proběhne uzavřená beta

O hře Keystone jsme poprvé psali již před třemi měsíci, jenže tehdy ještě nebylo k dispozici žádné video a informace také nebyly zrovna nejpřesnější. S přejmenováním hry na The Amazing Eternals však přišla i slušná dávka záběrů přímo ze hry, ze kterých si každý snadno udělá vlastní obrázek o novince od tvůrců Warframe.

A další odklad. Futuristická střílečka Crackdown 3 vyjde až na jaře 2018

„Crackdown 3 si dala několikaletou pauzu, kdy byl její osud ve hvězdách, ale teď už nad hrou mnoho otazníků nevisí,“ psal Adam ve svém článku z období letošní E3. Bohužel jemu i vám musím oznámit, že Microsoft nad tuhle kooperativní střílečku zase nějaká ta obrácená eska s tečkou pověsil. Odsunul totiž její vydání z původně plánovaného 7. listopadu (tedy dne, kdy vyjde Xbox One X) až na blíže neupřesněné jaro 2018.

Konec nesmyslné války Britů proti Britům. World of Tanks rozšíří příběhová kampaň, jenom ne na PC

Nevím jak vám, ale mně u World of Tanks vždycky přišlo hloupé, že se na jedné straně bojiště nachází mix znepřátelených stran druhé světové války, který se ze všech sil snaží porazit stejný mix znepřátelených jednotek na druhé straně. Wargaming svou hru považuje za historickou, i když historická je na ní jen těžká technika a oblasti bitev. Příští týden to už platit nebude, protože vyjde update s příběhovou kampaní War Stories.

V Pillars od Eternity II: Deadfire výbuchy bouchají, pistole kouří a opilci zvrací

Ani tento měsíc se neobejde bez videoupdatu od studia Obsidian, ve kterém se dozvíte další střípky z vývoje připravovaného izometrického RPG Pillars of Eternity II: Deadfire. Tentokrát si z úst producentky Katriny Garsten vyslechnete novinky zaměřené na vzhled hry, jmenovitě animace postav a efekty zbraní.

Halcyon 6: Lightspeed Edition - recenze

Téměř po roce od vydání původní hry na velitele vesmírné stanice se k nám přiřítil její remaster. Halcyon 6: Starbase Commander slavil svého času u hráčstva nemalý úspěch (a u nás taky – viz recenze) především proto, že se tvůrcům podařilo poměrně precizně namíchat pixel-artový koktejl z toho nejlepšího, co žánr vesmírných strategicko-taktických her v posledních letech nabídl. Je libo budování základny ve stylu XCOM? Zoufalou obranu vesmírné stanice před stále narůstající flotilou nepřátel à la FTL? Kvalitní 4X strategii ve střihu loňské Stellaris (a řady předchůdců)? 

Systémy verbování ve Steel Division a Blitzkrieg 3 jsou rozdílnější, než byste na první pohled řekli

Steel Division: Normandy 44 je mnohem lepší hra než Blitzkrieg 3. Ještě než začnete pískat, vrhat po mně stielhandgranaten a hlasitě protestovat, že tyhle dvě válečné strategie přece nemůžu srovnávat, prosím, abyste mě vyslechli. Je mi jasné, že házet dohromady hardcore jablka s oddechovými hruškami není ideální, ale nutí mě k tomu jeden společný, zdánlivě velice podobný, aspekt obou her, který bych v následujícím článku rád blíže rozebral – a tím jsou jednotky a systém, s jehož pomocí je povoláváte na bojiště.

Chudák Jindřich. V novém traileru na Kingdom Come to zase odskáčou jeho rodiče

Z popela vyhaslých životů se rodí jediná plodina – nenávist. Konkrétně tedy její specializovaná odrůda, touha po pomstě. Právě takovou rostlinku ke své smůle nevědomky vypěstoval král Zikmund, a ona se zachytila hluboko v duši chlapce jménem Jindřich. Chlapce se zasmušilým obličejem, mečem v ruce a velkolepým osudem před sebou. Přibližně takové nastínění příběhu Kingdom Come: Deliverance přináší nový trailer s názvem Born from Ashes.

Čtenářský GamesPlay – Rising Storm 2: Vietnam

Zpracování války ve Vietnamu ze strany studií Antimatter Games a Tripwire v podobě multiplayerové střílečky Rising Storm 2: Vietnam je podle Ondry Šváry (viz recenze) příkladné. Atmosféra je našponovaná, pocit z boje je intenzivní, zbraně a jiné bojové prostředky jsou autentické, co víc by si hráči mohli přát. Snad jen větší přístupnost na počátku hry, protože Rising Storm 2: Vietnam je nesmlouvavá záležitost od první minuty, jak si ukážeme v tomto čtenářském gamesplayi.

Raynor nekromantem? The Curse of Tristram předělává Diablo II pomocí Starcraftu

V zájmu duševního zdraví moddera jménem Egod doufám, že (pravděpodobně) chystaný remake Diabla II se ještě nějakou dobu neuskuteční. Kdyby vyšel třeba příští týden, sympatický projekt The Curse of Tristram by rázem byl mnohem méně přitažlivý. Jedná se totiž o kompletní předělávku druhého Diabla v enginu strategie Starcraft II. Mohli jste si o ní přečíst v Honzově článku už minulý rok, ale od té doby učinila mílové kroky a chystá se do otevřené bety.

Legendární deskovka Ogre od Steve Jacksona se brzy dočká videoherní adaptace

Před pár dny jsme psali o stolních hrách Fallout a Civilization, které adaptují své videoherní předlohy. Dnes tu máme opačný případ, který má kořeny ještě mnohem dál v minulosti než obě zmíněné hry. Vývojáři z Auroch Digital se zhostili úkolu ztvárnit 40 let starou legendární stolní hru Ogre od uznávaného designéra Steva Jacksona (Zombie Dice, série Munchkin). A vyjít by měla ani ne za dva měsíce.

Nastal čas naplnit americký sen. The Trail od Petera Molyneuxe vyšla na PC

Najdou se mezi vámi skeptici, kteří zarytě odmítají věřit Peterovi Molyneuxovi i nos mezi očima? Tak pozor! Slavný vývojář vám to teď pořádně natřel, protože poněkud netradičně dokázal dovést nějaký svůj projekt do zdárného konce. Včera totiž vyšla PC verze procházky americkou divočinou s názvem The Trail: Frontier Challenge. Pravda, jde jen o lehce vylepšený PC port existující mobilní hry, takže nejde o zas tak oslnivý úspěch, ale studio 22cans i jeho kontroverzní šéf musí být rádi za každý malý krůček vpřed.

Ještě jste nehráli Prey? Vyzkoušejte si demo, po kterém vám zůstane postup hrou

Výborná sci-fi akce Prey vyšla již před třemi měsíci a od té doby sbírá samá vysoká hodnocení. U nás jí Honza Slavík udělil devítku, za kterou dle jeho slov může kombinace fantastického designu, poutavého příběhu a strhující atmosféry. Na Metacritic se drží na slušných 82 procentech od kritiků a 7,9 od více jak 600 uživatelů. Stále se však najde velká spousta hráčů, kteří s Prey ještě nepřišli do styku. Pro ně a pro vás má Arkane Studios spolu s Bethesdou výbornou zprávu – na všech platformách si můžete vyzkoušet demo Prey.

Hráči upřednostňují znovuhratelnost před craftingem aneb výsledky průzkumu tvůrců Divinity: Original Sin

Larian Studios (Divinity: Original Sin, Divinity: Original Sin II) provedli průzkum na svých fanoušcích, který se týká nejen videoher žánru RPG. Více jak 15 tisíc jedinců odpovědělo na řadu otázek, týkajících se různých herních systémů, ale i konkrétních titulů. Výsledky jsou v některých ohledech poměrně zajímavé, v jiných zase absolutně nepřekvapivé. Nebo se vám snad zdá divné, že naprostá většina dotazovaných hraje na počítači?

Právě vyšlo videoherní zpracování slavného románu Pilíře země

Populární historický román Kena Folletta Pilíře země je pěkné, byť poněkud vyčerpávající počtení. Při sáhodlouhých popisech architektonických prvků středověkých anglických katedrál jsem se musel nutit nepřeskakovat celé řádky, protože jsem si všechny ty vitráže a architrávy stejně nebyl schopný představit. V tom by mi ovšem mohla pomoci právě vydaná adventura (nebo spíš interaktivní novela) The Pillars of the Earth.

Pěstujte marihuanu ve velkém! Pure Farming 18 posouvá virtuální farmaření na novou úroveň

Na bahnitém obzoru se rýsuje vážný konkurent zavedené série Farming Simulator s prostým názvem Pure Farming 18. A nehodlá se jen svézt na popularitě farmaření lacinou kopírkou. Dává si totiž za cíl nabídnout nejkomplexnější simulátor tohoto specifického subžánru vůbec.

Další hratelnou rasou Total War: Warhammer II jsou krysáčtí skaveni

Z poslední dosud neoznámené hratelné rasy strategie Total War: Warhammer II se postupem času vyklubal takový malý žertík. Kvůli pečlivě skrytým náznakům a vodítkům (krysa na plakátu, krysa na videu, krysa na propagačním tričku) bylo všem fanouškům naprosto jasné, že závěrečným přírůstkem budou skaveni. A hle, den šokujícího odhalení nadešel, nečekaná pravda vyšla najevo… Jsou to skaveni. Dokazuje to trailer, v němž si tyhle obří krysy pohrávají s armádami chudáků lizardmenů a temných elfů.