Retro GamesPlay – CGA, EGA a VGA
zdroj: Archiv

Retro GamesPlay – CGA, EGA a VGA

5. 10. 2018 15:30 | Novinky | autor: Redakce Games.cz |

Bylo, nebylo, před dávnými časy za sedmero operačními systémy a sedmero pixely vypadaly hry fakt divně. Anebo – zajímavě. Namísto miliónů barev jich měly jen pár, rozlišení nešlo do tisíců pixelů, ale do nižších stovek, a hardwarová akcelerace 3D grafiky byla něčím tak nepředstavitelným, jako jsou pro nás mimozemšťané. Do těchto dob, tedy do 80. let minulého století, se nevydáváme často, ale dnes ano. Projdeme si evoluci zobrazovacích režimů, které jsou známé pod názvy CGA, EGA a VGA. Názorné příklady a trocha technologického infa vás neminou!

Premiérově se v Retro GamesPlayi Honza s Pavlem nebudou věnovat jedné jediné hře a její historii, ale otisku technologie do několika her. Začnou u čtyřbarevné CGA z roku 1981, ale nezapomenou se otřít ani o předchozí MDA a pokračovat budou přes říši 16 barev v EGA až po 256 ve VGA. Možná vás teď napadlo, proč nezaznělo Hercules a Tandy – inu, to by bylo už moc. Podívají se na ně prý jindy. Nyní čekají standardy od společnosti IBM!

Pokud máte pro chlapce nějaké otázky technického, ale i jiného rázu, můžete jim je během živého vysílání zanechat v chatu u videa na YouTube:

zdroj: Archiv

Nejnovější články