IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad si zahrajete už v listopadu
Očekávaný IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad sice vyjde až v příštím roce, ale všichni, kdo si hru předobjednali, se budou moct vznést do oblak ještě letos. Někteří už v listopadu, jiní zase v prosinci. Pokud máte už předobjednanou prémiovou edici hry, zapište si do kalendáře 12. listopad. Ostatní, kteří si předobjednali standardní edici, se do Early Access verze na Steamu dostanou někdy v průběhu prosince. Konkrétní datum ještě vývojáři upřesní později.
Knižní RPG Paper Sorcerer nabízí stylovou grafiku a demo
Možná si vzpomenete na jeden z nezávislých rozcestníků, mezi jinými zajímavými kousky bylo i něco, co se jmenovalo Paper Sorcerer. Hra, která zaujme spíše vizuálním zpracováním, než svým obsahem. V základu jde totiž o víceméně tradiční tahové RPG s partou, takže něco jako Wizardry nebo Might & Magic. Vtip je v tom, že vy jste kouzelník zavřený v knize, ze které se zřejmě na konci strastiplné cesty dostanete.
Luxuria Superbia od divňáků z Tale of Tales vyjde v listopadu
Indie studio Tale of Tales (The Path, Bientôt l'été...) dnes formou tiskové zprávy oznámilo, že jejich novota s parádním jménem Luxuria Superbia vyjde už 5. listopadu tohoto roku. Vedle iPadů a Androidích tabletů bude hra dostupná i na Macu, Ouye a PCčku. Soudě podle videí se ale asi nejvíc hodí právě na mobilní platformy, protože dotyky budou hrát velkou roli.
Blizzardí Dota má nový název: Heroes of the Storm
Blizzard si nedávno zaregistroval ochrannou známku Heroes of the Storm a hned se začalo spekulovat, jestli to bude datadisk pro World of WarCraft nebo nový název pro Blizzard All-Stars. WoWko zřejmě čeká datadisk The Dark Below a tak se dalo s téměř stoprocentní jistotou očekávat, že projekt, který začínal jako malý mod pod názvem Blizzard DotA a přerodil se v Blizzard All-Stars, nakonec skončí jako Heroes of the Storm. To nám taky Blizzard včera večer potvrdil.
Sony potvrzuje odklad Driveclub na příští rok
Tak to vypadá, že se zase dostáváme do neoblíbeného období, kdy se začne odkládat každá třetí očekávaná hra na první a druhý kvartál příštího roku. Watch Dogs a ambiciózní závodní arkáda The Crew od Ubisoftu asi nebudou jediným velkým odkladem. Zprávu o odkladu očekávaného Driveclubu potvrdila už i Sony, a my se tak očekávané závodní hry dočkáme až v první polovině příštího roku. Platí to samozřejmě jak pro klasickou plnou verzi hry, tak pro PlayStation Plus edici, která měla být pro předplatitele služby zdarma.
Obduction je nástupce Mystu, co se zkouší prosadit na Kickstarteru
Myst a Riven, kdo z vás si je pamatuje a kdo je hrál? Originální explorativní adventury tehdy byly populárnější než lecjaká střílečka a získaly si zástupy fanoušků. Bohužel, vývoj doby jim nepřál a dnes se s podobným typem adventur, navíc ve skvělé produkci, setkáte jen těžko. Změnit by to mohl Obduction, nový projekt od studia Cyan, tvůrců původního Mystu, Rivenu a URU.
Fight Club #151 HD: Beyond bez duše
Malou, rozhodně ne komorní a naprosto skvělou oslavu u příležitosti Fight Clubu #150 jsme všichni přežili ve zdraví, čím máme na mysli nás, ale i všechny čtenáře, kteří za námi dorazili. Všem vám moc děkujeme, jste skvělí! Po zábavě se ale musí pracovat, takže se pojďme podívat, o čem jsme debatovali ve Fight Clubu #151.
Realms of Arkania: Blade of Destiny - recenze
Někdo vnímá remake jako sprosté slovo, pro jiného jde zase o způsob, jak přiblížit starší klasiku novým generacím hráčů. Jeden bere remake jako parazitování na původním díle, druhý v tom vidí způsob, jak vydělat nějaké peníze na starém nápadu. Trošku ho oprášit, tady něco vylepšit, tam něco přidat, přizpůsobit ho moderním trendům nebo ho jen zkrátka vydat, aby to nějak slušně vypadalo, a pamětníci před tím automaticky otevřeli peněženky. A když se k nim přidá nedůvěřivá „mládež“, o to lépe. Znamená to více peněz pro všechny, hlavně pro majitele značky.
Video z Elder Scrolls Online ukazuje možnosti při tvorbě postavy
Kdyby vás Karel Drda spamoval dotazem na betu The Elder Scrolls Online tak často jako mě, modlili byste se dnem i nocí, aby vývojáři z Bethesdy zařadili při vývoji hry nejvyšší stupeň a spustili betu tak brzy, jak je to možné. Dnes to bohužel ještě nebude, ale chvilenku je nebudu v duchu i nahlas proklínat, protože je částečně ospravedlňuje následující video, představující velmi letmo nástroj pro tvorbu postavy.
Úspěch na Kickstarteru netkví ve vtipných videích, ale v zajímavé hře
Kickstarter navždy proměnil způsob, jakým se mladí a talentování (nebo staří a prověření) tvůrci dívají na možnost rozjet svůj "převratný" projekt. Jako u každé "zázračné medicíny" jej však provází skoro až metafyzická pověst a řada zaručených receptů, jak okouzlit potenciální backery. Svou troškou do mlýna a alternativním náhledem nyní přispělo i studio Zeboyd Games (přes PA Report), mimo jiné autoři Cthulhu Saves the World.
Vývoj Bruce Waynea v traileru na Batman: Arkham Origins
Člověk by skoro zapomněl, že nadupaný podzimní termín může být ještě nadupanější. Za týden a kousek, přesněji řečeno 25. října, vychází další díl povedené komiksové série Batman: Arkham Origins. Sice už tentokrát není od Rocksteady, ale i tak jsou očekávání, co přinese pohled na Batmanovy začátky, nemalá.
Kerbal Space Program spouští očekávaný kariérní mód
Simulátor vesmírného programu se zelenými potvorami v roli vědců a kosmonautů? Ne, do Kerbal Space Program jsem nikdy nepronikl, ale chápu jeho atraktivitu. Spojení nadsázky s přísným důrazem na přípravu a průběh celého programu vytváří potenciálně zábavný mix. Pro kosmonauty jako stvořené!
Assassin's Creed IV vám, i s bonusovým obsahem, vydrží osmdesát hodin
Skoro by člověk řekl, že ohledně Assassin's Creed IV: Black Flag už bylo řečeno vše. A vida, ještě se najde pár zajímavých informací, které se před vydáním úplně neztratí. Jedna z nich se týká i celkové doby hraní a bonusového obsahu mimo hlavní příběhovou linii.
Vývojáři Gone Home nehodlají usnout na vavřínech
Život stojí za prd, a pak umřete – zhruba takhle lze také vnímat pointu rozhovoru RPS s vývojářem ze studia Fullbright o dění po vydání jejich titulu Gone Home. Možná tuhle originální záležitost, tedy Gone Home, vnímáte jako bohapustou hipsteřinu, u níž se extaticky bičují akorát herní pseudointelektuálové.
Tvůrci z Thiefa vyseknou systém zkušeností, jak si hráči přáli
Kolem chystaného návratu zloděje Garretta v novém Thiefovi koluje spousta obav. Jako jedna ze zvláštních voleb vyzníval systém zkušeností. Ne, že by to nemohlo ve stealth FPS odměňovat zkušenostmi, Deus Ex: Human Revolution fungoval dobře. Jenže Thief je citlivější na styl a když se objevila hláška o zkušenostech za zlikvidování strážného střelou do hlavy, vyznívalo to jako opak thiefovského étosu.
Orwellovská Věčná válka v Civilization 2 stále běží
Loni v červnu se internetem prohnal přesně ten typ zprávy, na který slyší i zvídaví nehráči – příběh o deset let hrané mapě Civilization 2, v níž redditor Lycerius organicky dospěl k apokalyptickému scénáři nekonečné, sedmnáct staletí vedené války plné atomovek, Vikingů, globálního oteplování, nemocí, smrti a především vyloženě marného boje.
Battlefield 4 se dočká řady oprav na základě ohlasu z bety
Beta je od toho, aby se produkt testoval a odlaďoval. A jak to tak vypadá, Battlefieldu 4 beta v tomto ohledu plní svou roli, protože DICE vydali seznam chyb, které opraví ve finální verzi hry na základě reakcí a zpráv od hráčů. Jedná se jak o záležitosti technického rázu, tak i ty, které upraví vlastností zbraní apod.
Gas Guzzlers Extreme - recenze
Kdo maže, ten jede, a kdo podvádí, tak... vede! Že takové pořekadlo na závodní dráze neplatí? Gas Guzzlers tvrdí opak. Tahle závodní arkáda, co se ve vypulírovaném balení s přídomkem Extreme konečně objevuje i na Steamu, záškodnictví přímo zbožňuje. A staví na něm hratelnost, jakou nutno už podruhé vychválit do nebe. Znovu totiž ujíždí všem současným závodním hrám.
Úchvatná akční adventura Contrast čaruje jazzovým trailerem
Každá herní výstava má svého černého koně. Hru, která se neobjevuje v žádných TOP žebříčcích, nemá všude po výstavišti rozvěšené reklamy, a nespamuje nás pravidelně desíti trailery do týdne. Má ale solidní náběh nás všechny překvapit a potenciálně snad i uhranout. Pro mě a Lukáše byla tím černým koněm letošního Gamescomu adventurně laděná akční adventura Contrast.
Jim Brown z Epic Games radí: kašlete na příběh!
Jakým způsobem funguje vyprávění příběhu a jakým způsobem by mohlo fungovat, to jsou dvě zásadně rozdílné věci. Ta první je více spjatá s tradičními postupy, které se využívají i v jiných médiích. Ta druhá má co dočinění s odvahou a ochotou pustit se na neprobádané území. Alespoň to tak tvrdil hlavní scénárista studia Epic Jim Brown na letošní Game Developers Conference. V přednášce, která se zabývala možnostmi vyprávění, si nebral servítky.