V prvním příběhovém DLC pro Last of Us si zahrajete za Ellie

Parádní survival akce The Last of Us, která dostala v recenzi od Vaška Rybáře desítku, je na pultech obchodů už řadu měsíců. Ke hře se prodával i Season Pass, což značí jediné - multiplayerové DLC už máme za sebou a teď se netrpělivě vyhlíží první příběhové DLC. The Last of Us sice nemá špatný multiplayer, ale skoro by se dalo říct, že multiplayer pro TLOU je něco jako singleplayer v Battlefield 4.

Naughty Dog oznámili nové Uncharted exkluzivně pro PS4

Uncharted je jedna z mála úspěšných nových značek Sony pro PlayStation 3 a není divu, že vývojáři z Naughty Dog svým způsobem poruší své zajeté pravidlo - s každou novou generací konzolí dělali novou značku. A protože se tahle, teď už vlastně minulá, generace konzolí táhla hrozně dlouho, vytasili se tvůrci s The Last of Us. A s dnešním (ano, my si ještě pár týdnů počkáme) startem PlayStation 4 v USA tu máme i oznámení kompletně nového Uncharted.

Majitelé PS3 a PS4 si budou moct zahrát Destiny jako první

Ambiciozní akční online RPG Destiny, které mají na svědomí tvůrci série Halo, bylo se značkou PlayStation spojené už od začátku. Ostatně už na prvotním oznámení konzole PlayStation 4 přišel na pódium šéf Activisionu Eric Hirshberg s pány z Bungie a přislíbil všem PlayStation hráčům exkluzivní obsah. Teď dostávají fanoušci Sony další hezký příslib - přednostní právo do betaverze hry.

Výlet na Rudou planetu - dojmy z hraní české simulace Take On Mars

Lety do vesmíru získávají ve hrách stále více na popularitě. Vedle všech těch Space Citizenů, EVE, Space Engineerů či X: Rebirth se však tiše krčí skutečně realistické simulace, které by zároveň myslely i na jistou porcí zábavnosti. Spravit se to jala Bohemia Interactive. Kdo by však od jejich Take On Mars čekal cosi jako český Kerbal Space Program, je na omylu.

Vychází Pandora: First Contact - duchovní pokračování Alpha Centauri

Nemožné se stává skutečností – po čtrnácti letech, zrovna když člověk dopíše její retrospektivu (vyjde o víkendu), přichází duchovní následovník úplně nejvíce nejlepší 4X strategie Sid Meier's Alpha Centauri. Onen neskutečný titul se zví Pandora: First Contact a slibuje přebalenou hratelnost série Civilization spolu s futuristickým sci-fi nádechem kolonizace vzdálené soustavy.

Remake Oddworld: Abe’s Oddysee má datum vydání i nový trailer

Ačkoliv byl HD remake Oddworld: Abe’s Oddysee jménem Oddworld: Abe's Oddysee - New 'n' Tasty ohlášen už loni, doposud jsme zůstávali v mlze pochybností kolem data vydání. Počínaje dnešním dne se to ale mění, protože fachmani ze studia Just Add Water oznámili hru překopanou nejen po grafické stránce na jaro 2014.

Veterán z Rockstaru chce vaše peníze na hru o Íránské revoluci

Pane jo, tohle má hodně fousaté pozadí sahající až do února 2011. Pamatujete si, co jste tehdy dělali? Já ne. Právě tehdy se však objevilo info o tom, že designér Navid Khonsari, jež se podílel na Grand Theft Auto: Vice City, Manhunt, Alan Wake i Grand Theft Auto 3 (a krom toho i práce na filmech či komiksech), chystá seriózní hru o průběhu íránské revoluce z roku 1979. Stačily necelé tři roky a nyní se nám titul konečně vybarvuje! Přispět na něj můžete i na Kickstarteru.

X: Rebirth jde do vydání s explozivním trailerem

Neskutečné se stává realitou a nadlouho odmlčený vesmírný simulátor X: Rebirth se chystá k zítřejšímu startu mezi hráče. Vývojáři na hru lákají dalším efektním trailerem a ukazují při tom dost možná nejhezčí space porno od traileru na první Mass Effect.

PlayStation 4 vychází v US a verbuje hráče videem s pohodovou atmosférou

Zítra dojde v severní Americe k vydání PlayStation 4 a oficiálně tak odstartuje ona „další generace“, což nám, kteří ještě živě vzpomínají, jak přicházely ty předešlé "další generace" vytváří dojem, že stárnou moc rychle. Nicméně, dost zamýšlení o minulosti.

Trailer na Contrast žongluje žánry a boduje na celé čáře

Světlo, stín, tma, noir. Kabaret, drama, fantaskno. Art deco. Krása. Contrast vychází na PC a XBLA už zítra (PS3 verze vyjde v Evropě 20. listopadu, PS4 verze pak 29. listopadu) a jak naznačuje tenhle trailer, čekání na hru se vyplatilo.

The Division chce napravit nefunkční online komunity

Hybridní single-multiplayerová MMO střílečka Tom Clancy's The Division od trestuhodně nedoceněných Massive Entertainment udeřila s možností asynchronního hraní hřebíček na hlavičku problémů s onlinovkami. Přesněji řečeno, udeřil její vývojář Ryan Barnard pro OXM, když se vyjádřil k tématu infantilního chování komunity. Dle jeho slov se vytratil pocit okouzlení z hraní otevřených světů, mimo jiné proto, že se po nich potulují hordy trollů.

Redshirt nabízí satirický mix Facebooku a Star Treku

Další nadějní vývojáři přišli s podivnou, neřku-li až cizí herní vizí. Satirický počin Redshirt (neplést s tímto románem) od začínajícího uskupení Tiniest Shark si totiž hodlá utahovat z většího než malého množství sci-fi klišé tím, že z hráče udělá snadno nahraditelného kosmického budižkničemu. Tím však originalita nekončí.

Middle-earth: Shadow of Mordor slibuje nelineární dobrodružství

Čerstvě oznámená akční adventura s RPG prvky a z pohledu třetí osoby s názvem Middle-earth: Shadow of Mordor možná na první pohled vypadá jako snaha využít licenci. Ale Game Informer se o titulu pořádně rozepsal a zdá se, že studio Monolith zkouší vytvořit něco, co by mohlo aspirovat na pojem next-gen i mimo oblast audiovizuálního zpracování.

Umožnit offline hru u Diablo II byla chyba, tvrdí Blizzard

Jak se blíží úprava lootu (krom mnoha jiných novinek) v datadisku Diablo III: Reaper of Souls, zvyšuje se díky BlizzConu i frekvence rozhovorů s vývojáři. V jednom takovém hlavní designér Kevin Martens zavzpomínal na éru Diablo II a nechal se slyšet, že "umožnit lidem hrát (Diablo II) v offline režimu, byla chyba". Stalo se tak v učebnicovém příkladu prohlášení, po němž členové PR oddělení Blizzardu nejspíše mlátí hlavami do zdi.

Sérii českých knih o tvorbě her završí Game Industry 3 zaměřená na design a indie vývoj

Rok se s rokem sešel a slib daný u příležitosti vydání knihy Game Industry 2 v loňském roce se podařilo …počkat! Přesně takto začínal v září minulého roku článek o chystaném vydání knihy Game Industry 2, která navazovala na první Game Industry z podzimu 2011. Trilogii publikací, které se snaží přiblížit rozličné aspekty herního vývoje, letos završí Game Industry 3, která bude za 219 Kč v prodeji od 22. listopadu.

Football Manager 2013 zpirátilo přes 10 milionů lidí

Loni si lídr studia Miles Jacobson pochvaloval, že za novinkami ve Football Manager 2013 stojí hlavně prodloužení doby do cracknutí hry, což mimo jiné umožnilo nabrat celých osmnáct nových vývojářů. Všechny ty vychytávky od předobjednávkového přístupu do bety po updaty likvidujících cracky však stejně nakonec jen odloží nezvratné prolomení protipirátské obrany. Ilustruje to i skutečnost, že loňský díl si dle Jacobsona ukradlo 10.1 milionů lidí, což je porce ekvivalentní počtu obyvatel České republiky.

Fanfilm k Watch Dogs nabízí hvězdu fanouškovských videí

Poloamatérské studio Infectious Designer, jehož tvorbu můžete najít na YouTube zde (zvláště milovníci Half-Life by měli mrknout), vytvořilo kraťas pojednávající o hlavním hrdinovi Watch Dogs a jeho typické večerní šichtě. Vcelku nepřekvapivá zápletka kopíruje materiál z trailerů, přesto však přidává porci solidní filmařiny a navíc skončí dříve, než vás může začít nudit. Bonusem je skutečnost, že hlavního hrdinu si střihl Matthew Summer, kterého můžete z fanouškovských (a bezpochyby i promo) filmečků znát jako Big Bosse i Maria.

Knock-knock - recenze

V časech, kdy k nám z Ruska chodí především špatné zprávy, je nová hra od Ice-Pick Lodge zprávou výjimečně dobrou. Také proto, že udržet naživu jedno z nejosobitějších herních studií na světě nebude, obzvlášť na tamním trhu, žádná legrace. Autorům obtížně uchopitelných (a po uchopení fenomenálních) her Pathologic a The Void tentokrát pomohla veřejná sbírka: Knock-knock vychází díky penězům vybraným přes Kickstarter a dobře tak – jde o možná nejucelenější zážitek, který se moskevským svérázům povedl.

Košer verze parádní adventury Shivah přiveze novou hudbu a grafiku

Dave Gilbert si možná ještě pořád líže rány, které mu uštědřila nenažranost lidí, když chtěl zdarma rozdávat adventuru Blackwell Deception, ale zjevně to v něm hluboké šrámy nezanechalo. Už příští týden (21. listopadu) se jeho studio Wadjet Eye Games chystá vydat vydatně remasterovanou verzi adventuru The Shivah z roku 2006, která slávu tohoto týmu odstartovala.

DLC pro PC verzi Payday 2 přiveze přepadení pancéřového vozu

Přijde vám loupení fádní a nudné? Stealth styl máte v malíčku, velitelé vaší zlodějské jednotky umí pracovat s davem, zakázky se jen hrnou, ale zkrátka tomu chybí šťáva, napětí a pořádná výzva? Vývojáři ze studia Overkill mají řešení vaší osobnostní krize. S podtitulem Armored Transport vyjde pro PC verzi Payday 2 na Steamu už zítra (14. listopad) první DLC, které báječnou kooperativní okrádačku vylepší novým obsahem. Nejdříve si ale prohlédněte záběry z DLC v meditativním traileru, který na vás čeká v článku.