DICE pozná cheatující hráče na základě udání a přes program FairFight
zdroj: tisková zpráva

DICE pozná cheatující hráče na základě udání a přes program FairFight

9. 9. 2014 14:34 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Cheatování je věčná bolest multiplayerových her na PC, obzvláště pak u stříleček, které lákají možností co nejvíce dominovat hru založenou na schopnostech rychlého a přesného zamíření – s využitím programů. Mezi cheatováním postižené tituly samozřejmě patří i Battlefield 4. A protože DICE už dlouho proti podvodníkům bojují, Vincent Vukovic nyní vysvětlil, jak takový boj (s větrnými mlýny, chce se říct) vypadá.

Už nějakou dobu DICE používá software FairFight, který umí vyhledávat podezřelé hráčské chování. Označí pak situace, kdy hráč dělá něco, co by za normálně platných pravidel nemělo být přípustné. FairFight navíc umí označit zakázané oblasti, třeba ty, kde se hráč schová „do zdi“ a nemůže být zasažen. Jakmile se tam hráč ocitne, hra jej vyhodí ze serveru. Jde o dočasné a okamžité řešení skrze FairFight než dokáže vývojářský tým vytvořit opravu daného místa.

„Žádný hráč nedostane ban na základě několika skvělých kol. Naše pravidla nejsou založena jen na K/D poměru, FairFight analyzuje mnohem víc věcí. Důkazy, které získáváme, jsou jasné a nemáme díky nic pochyb o tom, jestli hráč cheatoval,“ vysvětluje Vukovic.

„Máme jasný přístup k banům – aplikujeme je jen tehdy, když jsme si stoprocentně jistí. Neříkám, že když nemáme důkazy, tak hráč nepodvádí - nemůžeme však bez důkazu zabanovat. Podezřelé hráči více sledujeme a snažíme se najít důkaz.“

zdroj: Archiv

Je zajímavé, že distributoři cheatů – nejde totiž o fakt, že by hráč nějak sám prolomil systém, cheatovací programy se natvrdo prodávají – dávají jasné instrukce, jak se chovat při používání programů. „Instruují je, aby měli normální statistiky a mohli tak oklamat FairFight. Většina z nich poskytuje instrukce jak hrát, aby vás FairFight nenašel. No, věřte mi, že to nefunguje. My je chytneme.“

Nejen FairFight ale slouží jako zdroj důkazního materiálu. Práce s komunitou také nese své plody a nahlašování a důkazní materiál často pomáhá. Vukovic uvádí, že skvělým způsobem jsou záznamy z YouTube, ale je třeba, aby neprošly editací - musí jít o neupravený záznam. Stačí však jen abnormální statistiky a poukázání na daného hráče. Zároveň ale neplatí, že by jedno nahlášení automaticky znamenalo ban.

„Nikdy nezabanujeme hráče jen na základě reportů. Využíváme je jako upozornění a následně daného hráče monitorujeme blíže. Kolem 97 procent nahlášení přichází od jednoho hráče. Battlefield hrají opravdu neskutečně dobří hráči a mohou pak působit jako cheateři.“

Je celkem jasné, že boj s cheatery je nekonečný. Tím spíše, pokud jsou hráči za programy na podvádění ochotní platit a živí tím výdělečný byznys. Jen mi stále vrtá hlavou, kdo je ochotný platit za cheatovací programy. Co pak ze hry může mít...

Nejnovější články