Předem je třeba zdůraznit, že Bohemia Interactive od začátku vysvětlovali, že Early Access nabízí přístup do velmi nehotového verze hry, která rozhodně není plnou hrou a ještě hodně dlouho nebude. Tím se ale dostáváme k oněm nevýhodám Early Access, zvláště té variantě, kdy má před sebou titul ještě rok či dva vývoje. Hráči nezadržitelně budou čekat rychlejší postup vývoje, nové prvky, nové způsoby, jak se udržet u hry, bez ohledu na její technický stav. Ostatně, dobře to pochopíte, když si přečtete celé tohle vlákno.
Logické je i to, že tvůrci budou vysvětlovat stav věcí jako to učinil Hicks. „Nehrajete DayZ, ale vývojářské buildy. Buildy ze začátku vývoje. DayZ má za sebou 11 měsíců z ze standardního tříletého vývojového cyklu. Nemohu vás donutit být fanouškem DayZ, ale mohu vám říct tohle: „Soudit DayZ na základě tak raného buildu je podobné jako soudit malbu podle prvních tahů štětcem. … Mohu vás ujistit, že žádný z vašich oblíbených AAA titulů nevypadal během této fáze vývoje jako hotový. Dejte si pauzu, vraťte se během betatestu a nebo i k plné hře. Early Access je období plné úspěchů i pádů, to je během vývoje přirozené.“
zdroj: Archiv
Tohle je risk, který přichází s nabídkou Early Accessu. Je jedno, jak moc zdůrazníte, že jde o zdaleka nehotovou verzi – a že to Bohemka zdůrazňovala opravdu hodně – část hráčů na tohle prostě zapomene. Navíc je často zvykem pouštět do Early Access už třeba betu nebo pozdější buildy, což tady neplatí. Samotná beta se prý podle Hickse objeví, pokud vše půjde, jak má, na konci roku, jak bylo slíbeno dřív. Ale i tak půjde o další rok až do dokončení hry. I když, možná se povede autorům celý vývojový proces zkrátit. „Chceme snížit tříletý cyklus na dva až dva a půl roku. Je to ambiciozní cíl, ale rád bych toho dosáhl. Budeme vás informovat jak se to daří,“ dodal Hicks.
Dá se souhlasit s Hickovým návrhem. Pokud nyní hráči nevidí v DayZ v současné podobě to, co chtějí, ať se zkusí vrátit v betě a nebo při vydání hry. Tohle je totiž opravdu to, co bylo slíbeno, respektive před čím autoři varovali. Nehotová hra, která je v třetině svého vývojového cyklu. A nikdo netvrdil nic jiného.