LEGO Marvel Super Heroes - recenze

Myslím, že nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že nápis LEGO na přebalu her už nějaký ten pátek plní funkci pečetě kvality. LEGO hry jsou zábavné akční 3D adventury, které nám (hlavně v posledních letech) přinášejí zábavu na motivy známých filmových a komiksových hrdinů. Po Star Wars, Batmanovi, Indiana Jonesovi a Lord of the Rings v LEGO kabátku nyní přicházejí na přetřes akční hrdinové ze stáje Marvel.

SimCity je víc než jen hra pro zábavu

Nevím, jestli mě v dětství oslovily nějaké hry natolik, abych si podle nich volil povolání. Spíš by to bylo naopak. Hra o novináři, co má hluboko do kapsy a jeho denní rutina je o obvolávání potenciálních příjemců obsahu by mě od psaní o čemkoliv razantně odradila. Možná ještě tak Zak McKraken a jeho investigativní pátrání po mimozemském spiknutí.... i když ani to ne.

Nové knihy ze světa WarCraft a další články z WoWfan.cz

S dalším víkendem je tu opět shrnutí zajímavých článků z naší partnerské stránky WoWfan.cz, která se věnuje všemu okolo stále populární MMORPG hry World of Warcraft. Čtrnáct dní starý Blizzcon, na kterém byl oznámen datadisk Warlords of Draenor, stále rezonuje internetem a nenechává komunitu spát. A stejně tak je tomu na WoWfanu. Co se tedy za poslední týden událo a jaké články WoWfan přinesl?

John Carmack odchází z id Softu, bude se plně věnovat Oculus Rift

Konec? Kdepak. Začátek? Taky ne, už to přeci dávno začalo. John Carmack své síly s Oculus Rift spojil už letos v srpnu, kdy se stal CTO, čili šéfem přes technologie ve firmě zaměřené na vývoj a produkci VR brýlí. Tehdy však Carmack nadále působil jako formální šéf technologického týmu v id Software, přestože v jednom ze svých tweetů tehdy jasně zdůraznil své pracovní priority: Oculus > id Software > Armadillo. Dnes už to však neplatí a z rovnice si můžete vyškrtnout id Software (Armadillo ale vlastně také).

Assassin's Creed IV: Black Flag - videorecenze české PC verze

Jo ho ho! PC verze Assassin's Creed IV: Black Flag na sebe po vydání konzolových verzí nenechala dlouho čekat a je to samozřejmě dobře - jde o možná vůbec nejlepší díl oblíbené série od Ubisoftu. Odvážil se totiž namířit kormidlo nečekaným směrem, do plachet nabral svěží vítr a nenechal se zastavit ničím z toho, co nás trápilo u sešněrované trojky.

Producent Sergej Ilushin o dvou letech balancování World of Warplanes

Nad hlavou mám desítky modelů letadel z druhé světové války. Na plazmových televizích běží World of Tanks pro X360 a na skupince počítačů zase to hlavní, nač v těchto týdnech směřují oči a mysli celého Wargamingu - free-to-play multiplayerovka World of Warplanes. Je celkem jasné, že Wargaming i přes masivní úspěch World of Tanks nebere nic za hotové a chce se svou leteckou odnoží zabodovat.

První obrázky z Middle-earth: Shadow of Mordor ukazují Středozem podle Monolithu

Nedávno oznámený projekt vývojářů z Monolithu s názvem Middle-earth: Shadow of Mordor vám už v nedávném preview pořádně představil Aleš. Doteď se ale pořádně nevědělo, jak hra bude vypadat. Vývojáři a vydavatel si nějaké to první video ze hry drží pořád pod pokličkou, ale byli alespoň tak hodní, že vydali prvních pár obrázků. Vypadají pochopitelně moc pěkně, ostatně z minulé generace konzolí je vývojáři asi netípali. No, podívejte se na ně sami:

Nové video představuje střílečku Plants vs Zombies: Garden Warfare

Oblíbené Plants vs Zombies se nedávno dočkalo povedeného pokračování, ale tím to ani zdaleka nekončí. Už v únoru příštího roku se dočkáme něčeho, co jsme vůbec nečekali a na E3 nám s tím EA vytřela zrak. Kooperativní multiplayerovou střílečkou Plants vs Zombies: Garden Warfare. Pokud jste pořád dumali nad tím, jak se to sakra bude vlastně hrát, tak už nedumejte. EA vydala skoro deset minut dlouhé video i s komentářem vývojářů.

Pirátské akční RPG Raven’s Cry vyjde v květnu 2014

Piráti teď sice ke spokojenosti hráčů i kritiků válcují minulou i současnou generaci konzolí v Assassin’s Creed IV: Black Flag, ale až dohrajete tuhle tříáčkovou monstrozitu i se všemi nadcházejícími DLC a budete pořád lačnit po dalším pirátském nášupu, bude k dispozici. Postarají se o něj Reality Pump a TopWare, když 7. května 2014 vydají akční RPG Raven’s Cry. Nebude tak rozmáchlé a asi ani tak kvalitně zprodukované jako obří Black Flag, ale piráti v něm taky budou.

Traveller’s Tales pracují na LEGO hře podle Hobita

Hobit bude asi první filmovou trilogií, jejíž každý díl utrží jen z kin přes miliardu dolarů. Jedničce se to povedlo bez větších problémů a už za pár týdnů nás čeká dvojka, Šmakova dračí poušť. V roce 2014 pak trilogie skončí třetím dílem. Než se ale filmové dobrodružství Bilba definitivně uzavře, budeme si moci jeho putování k Osamělé hoře zažít i ve videoherní podobě. Bohužel to ale nebude žádné “realistické” a rozmáchlé RPG zpracování, nýbrž další LEGO hra.

Na Steam přistály dvě nové kampaně pro Space Hulk

Space Hulk byl sympatickou snahou jak představit dnešním hráčům starou klasiku, ale nepovedlo se to zcela na jedničku. Hra od Karla Drdy vyfasovala pětku, ale zase je pěkné, že se vývojáři nevrhli rovnou na další díl. O “jedničku” se starají a teď ji rozšířili rovnou o dvě stahovatelné kampaně. Kousky s názvy Defilement of Honour a Sword of Halcyon můžete už nyní koupit na Steamu a vrhnout se do nových dobrodružství vesmírných mariňáků.

RPG plošinovka Laika vyjde s novým názvem už v únoru 2014

Zajímavě vypadající akčně-adventurně-plošinovkové RPG Laika Belives: The Sun at Night s netradičním protagonistou, fenkou Laikou, tvůrci přejmenovali. Hlavní hrdinka z titulu nadcházející hry bohužel zmizela. Nově se hra jmenuje pouze The Sun at Night. Ozvali se totiž tvůrci z Laika LLC - animátorského studia, které pracovalo například na filmu Coraline. Název Laika jim v titulu hry vadil, prý by mohlo dojít záměně hry se studiem a dožadovali se přejmenování. Vývojáři ze studia Minicore Studios sice nesouhlasí, ale ustoupili a nově se tak můžeme těšit na The Sun at Night.

Soutěž o herní konzole a tablety na Raketka.cz

Vyhraj iPad, Xbox a další lákavé ceny. Stačí se zaregistrovat na portálu Raketka.cz, kde právě probíhá soutěž. Plněním zábavných herních úkolů získáváš hvězdy, které využiješ na nákup upgradů pro svou vlastní Raketku. A když tvoje plavidlo přežije cestu vesmírem až na planetu, kde se losují výhry, budeš mít šanci některou z cen získat.

Kano je počítač pro hračičky, který slaví úspěch Kickstarteru

Trend ve výpočetní technice nebo obecně uživatelských zařízeních, je posledních pár let jasný a jen tak se asi měnit nebude - všechno se pomalu uzavírá. Ať už hardwarově, nebo softwarově. Například na iOS neuděláte věci, které Apple nechce. Většina moderních tabletů a telefonů jsou natolik uzavřená zařízení, že si v nich často nevyměníte ani baterku. Na jednu stranu to má něco do sebe, lidé se nemusí zabývat vnitřnostmi přístroje a můžou zařízení prostě jednoduše používat. Na druhou stranu se tím ale vytrácí jakási základní počítačová gramotnost. Když se něco pokazí, nebo když chce člověk něco víc, tak už musí za odborníkem. Tohle by chtěl zvrátit nový projekt jménem Kano

Tvůrci Walking Dead prý pracují na hře podle Game of Thrones

Telltale Games se v epizodickém modelu našli a poslední dobou jsou jako na koni. Jurský Park se jim sice moc nepovedl, ale s Walking Dead zažili takový úspěch, jaký snad ani nečekali. Teď rozjíždí novou epizodickou sérii The Wolf Among Us, jejíž první epizoda je podle Miloše hodně povedená. Není to samozřejmě jediná věc, na které se v Telltale pracuje, ovšem nic jiného kromě druhé sezóny Walking Dead oficiálně oznámeného není.

Demon’s Souls a Dark Souls inspirovaly funkce PlayStation 4

To je na internetech pořád řečí o tom, jak by se měli výrobci konzolí inspirovat jinde, například u Applu. Má to něco do sebe. Žít pořád ve stejné videoherní bublině by se Microsoftu, Sony ani Nintendu dlouhodobě nevyplatilo a s tím, jak konzole stále častěji zastávají i jiné než herní funkce, to dává smysl. Jenže kvůli novým a zajímavým funkcím nemusíte zrovna opisovat jen od Applu nebo třeba Amazonu. Nemusíte vůbec koukat přes rameno jiným výrobcům hardwaru. Občas se stačí podívat na hry samotné. Tak jako to udělala Sony v případě série Souls.

Puppeteer - recenze

Není důležité, jací jste. Důležité je, jak vypadáte. Můžete si klidně říkat, co chcete o tom, jak důležité je to, co má člověk uvnitř, co v nás skutečně je. Jenže, zeptejte se jakéhokoliv patologa - to, co v nás je, není nic extra. Ať se před ženou vytahujete krásou svých hebkých, růžových a něžně pulzujících střev jak chcete, pokud jste nádory pokrytý plešatý trpaslík, máte smůlu.

Warhorse blog vypráví, jak Dan s Martinem nabízeli historické RPG zahraničním vydavatelům

Dnes večer svůj křest před zítřejší premiérou v obchodech zažije knížka Game Industry 3 zaměřená na design a indie vývoj her, do které Dan Vávra přispěl pojednáním o level designu v praxi. Není to však jediná aktuální premiéra – zažívá ji i další post na blogu studia Warhorse a samozřejmě se týká eskapád spojených s vývojem historického, snad do husitské tematiky zabaleného, RPG.

State of Play - recenze dokumentu o jihokorejské eSport scéně

„Strhující dokument o tajuplném světě jihokorejského elektronického sportu.“ Zhruba tohle hlásá o dokumentárním počinu State of Play Stevena Dhoedta oficiální synopse. Pravda je však trošku jiná a daleko lépe vystihuje nový belgický snímek promluva jednoho z hlavních aktérů: „Většina Korejců jen následuje cestu, kterou jim vytyčí rodiče. Základní škola, střední a pak vysoká. Všichni kráčejí po stejné cestě. Já si ale vybral něco jiného. Jmenuji se Lee Jae Dong a jsem profesionální hráč StarCraft II.“

Kompletní série Wing Commander v nabídce GoGu za polovic

Zpátky v době, kdy se interaktivní filmy braly za fajn nápad, a mravokárci vinili Doom z devastace morálky mládeže, existovala série akčních simulátorů Wing Commander. Její tvůrce Chris Roberts sice momentálně pracuje na opulentním projektu Star Citizen, právě to však může být důvod doplnit si na GoGu kompletní sbírku jeho předešlého opus magnum.