E3 2014 dojmy: Fable Legends má schopnost uspávat
Fable Legends je něco jiného než byste čekali. Z populární RPG série Petera Molyneuxe si vypůjčila pohádkový vizuální styl a karikaturu, ale od původní trilogie se liší asi stejně jako Fable: The Journey pro Kinect. Zapomeňte na hutný příběhový singleplayer, ikonické dospívání, otevřený svět nebo rozlišování mezi dobrem a zlem. Fable Legends je primárně multiplayerovou záležitostí ve stylu 4v1, kterou lze popsat jako takové slabší Evolve. Převážně se odehrává v uzavřených arénách, kde na jedné straně stojí čtyři hráči a na straně druhé pak jeden padouch.
Retrospektivní dokument o Grim Fandango ukazuje mladistvého Tima Schafera
Jeden z nejlepších vynálezů lidské historie a rovněž jedna z nejlepších her vůbec, adventura Grim Fandango, se dle nedávného prohlášení na E3 dočká remasterování a znovuvydání. Hra poputuje především na systémy Sony, tedy například konzoli PS4, obecně se však předpokládá, že časem dojde k vydání upravené verze i na PC.
E3 blog: Polští vývojáři dobývají svět
„A jak to u vás máte s tím náboženstvím?,“ zeptal se jeden polský vývojář po vydařené prezentaci. Spojením „jeden polský vývojář“ je míněno „jeden z mnoha,“ protože polská přítomnost na E3 se letos už opravdu nedá přehlédnout. Po otázce jsem si vzpomněl na Mariusze Szczygiela: „Nejvíc mě zajímají Češi, kteří nevěří v Boha.“ Pro národ, ze kterého vzešel jeden z nejpopulárnějších papežů posledních dekád je naše obcházení náboženství zkrátka záhadou. Pro mě je zase záhada ta digitální tvořivost a úspěchy na poli herního vývoje.
Nový mód pro World of Tanks do hry přináší... fotbal?!
Ani fotbalu neholdující jedinci nemohli přehlédnout, že dnes začíná 20. mistrovství světa ve fotbale v Brazílii. Důvod je zřejmý, informace o kulatém nesmyslu se na nás valí i z nesportovních kruhů, mimo jiné například i z válečné střílečky World of Tanks. Vývojáři z Wargaming totiž u příležitosti MS připravili roztomilý mód, v němž se na rozlehlém pažitu střetnou dva tankové týmy v zápase o to, kdo dříve vstřelí oponentovi trojici branek.
Mortal Kombat X - brutálnější než dříve a s pokrokovým online módem
Vývojáři, kteří dělají Mortal Kombat od první hry, pracují i na dalším dílu pro nové platformy. Není to překvapivé a vyplývá z toho, že od MKX lze čekat spíš evoluci než revoluci. Poslední Mortal Kombat ale vyšel v dubnu 2011 a nový Mortal Kombat X přijde na pulty obchodů až v průběhu příštího roku. Čtyřletá pauza by měla být dostatečná, abychom to stejné v novém kabátku a s menšími inovacemi zase přijali s otevřenou náručí.
E3 videoblog #8: O traktorech a Solid Snakovi
Letošní E3 se už i pro chlapce v Los Angeles přehoupla do své druhé poloviny a úspěšně směřuje k závěru. Druhý den už bývá na E3 ve znamení pořádné únavy, ne však otupělosti. Tato unikátní kombinace působí na pracujícího novináře tak, že si všímá celé řady věcí, nad nimiž by normálně ve shonu mávnul rukou. Jinak řečeno, nahlédne pod pokličku a pozná pravdu. Uvidí E3 takovou, jaká skutečně je. Pavel, Aleš a Miloš byli navíc ve svém poznání natolik při smyslech, že o tom natočili další videoblog, abyste pravdu viděli na vlastní oči také.
Hraní kooperace vám ve Far Cry 4 přeruší průběh příběhové mise
Multiplayer má být v chystaném Far Cry 4 robustní, ale na jeho plné odhalení si musíme ještě počkat. Vývojáři na E3 mluví zatím jen a pouze o kooperativním režimu s názvem Guns for Hire. Přitom nejde ani tak o separátní mód, jako o jinou formu hraní v existujícím prostředí. Guns for Hire bude fungovat na bázi drop-in drop-out, takže do vaší hry se může kdykoliv připojit některý z vašich kamarádů, pokud jim to dovolíte.
Civilization: Beyond Earth chce být více, než jen přebarvenou Civilization V
Když navážu na titulek článku, musí dodat, že to Civ: Beyond Earth bude to mít vskutku těžké! Několikero dojmů z E3 potvrzuje, že v dubnu ohlášená Civilization: Beyond Earth přichází s řadou zajímavých nápadů, jak se vyrovnat mimozemskému dílu Alpha Centauri, zároveň však zůstává možná až příliš naložená ve vodách série Civilization. Nováčci v sérii možná nebudou z futuristického dílu, zaměřeného na osidlování mimozemské planety, zmatení, veteránům Alpha Centauri budou ale inovace Beyond Earth připadat spíše kosmetické.
E3 dojmy: Destiny slibuje obrovský vesmír, ale na E3 nabídlo jen malou arénu
Jedním z nejvýznamnějších titulů letoška bude dozajista rozmáchlý projekt Destiny od Activision a Bungie. Akční space opera se od začátku profiluje jako potenciální pecka, nad níž se krom Cestovatele (obrovitá koule, která zachrání lidstvo) vznáší i Damoklův meč. „Co když to bude jen Halo kombinované s Borderlands?“ Včera jsem měl možnost zahrát si multiplayerový Domination mód a meč zatím ze stropu sundat nemohu.
Titanfall se připomíná parádním filmečkem a dvěma novými módy
Po Titanfall se trochu slehla zem. Jeho vydání bylo ekvivalentem pádu Titána na zem, aby pak odkráčel někam kousek dál. Na PCčku se navíc hráči upnuli jen k nějakým módům a tak se škrtalo a zase vracelo. Vývojáři ze studia Respawn Entertainment nám to teď ale bohatě vynahradí příštím updatem, který do hry přidá dva nové módy. A než vyjdou, můžeme si pořád dokola pouštět nový trailer, který patří k jednomu z těch povedenějších.
PC verze Grand Theft Auto V nabídne navíc editor videí
Oznámení vydání Grand Theft Auto V na PC, PlayStation 4 a Xbox One udělalo radost všem. Je vidět, že Red Dead Redemption byla spíš výjimka a Rockstar na PC nezanevřel. Navíc, a to se dalo očekávat, přijde páté GTAčko na nové konzole a PC v notně vylepšené verzi, která nebude dělat sérii ostudu. Vývojáři se chlubí třeba mnohem větším množstvím detailů i dohledem, detailnějšími texturami nebo třeba větší hustotou dopravy.
Samostatné DLC InFamous: First Light bude řešit závislost a úzkost hlavní "hrdinky"
Zdá se, že si tvůrci série inFamous vypěstovali hezký zvyk. Pár měsíců po vydání hry oblaží její majitele hutným příběhovým DLC, které ale původní hru nevyžaduje. Bylo tomu tak v případě inFamous 2: Festival of Blood a samostatného DLC se dočkáme i pro inFamous: Second Son. Ponese název inFamous: First Light a hlavní role se v něm ujme Abigail Walker, které se přezdívá Fetch.
Praha volá E3 aneb Pavel, Miloš a Aleš živě z LA (den 3)
Druhý den E3 je za námi a kluci si v Convention Center užili zřejmě nejrušnější den z celé výstavy. Na jejich dojmy ze schůzek s Ubisoftem, Wargamingem, 2K, Segou, Namcem nebo Nordic Games se během telefonátu mezi Prahou a LA zeptá opět Lukáš Grygar. Začínáme lehce po desáté hodině.
E3 dojmy: Ve vesmíru s Elite Dangerous
Jsou věci mezi Zemí a hranicemi naší galaxie. Například čtyři sta miliard hvězdných systémů. David Braben je všechny nezná, ale ví o nich a chce je mít v Elite: Dangerous. Dopředu ho žene touha nasimulovat naší galaxii podle korektních fyzikálních modelů a jakýkoliv nový astronomický objev okamžitě zapracovat do Elite: Dangerous. Stejně jako před třiceti lety, kdy vydal první Elite, i nyní ho fascinují možnosti nekonečna. „Jsem trochu romantik,“ přiznává s úsměvem. „Ale také mě zajímá, jak se moje hra vyvine v průběhu následujících let.“
E3 blog: První den étrojkového prvňáčka
Už jsme sice v Los Angeles pár dní, ale právě jsem prožil svůj úplně první den na E3. Jistě, už v pondělí proběhla registrace a tiskové konference, ale to ještě nebyla skutečná E3. Všechno začalo až v úterý po poledni v Convention Centre a v halách okolo, kde se odehrává to hlavní herní nebe či peklo, záleží na přístupu. Jako étrojkou nepolíbený jsem si nasadil na krk akreditaci s motivem Teddyho z Persona 4 a hlavními dveřmi…
Podmanivé Abzû od tvůrců Journey zve pod vodní hladinu
Ačkoliv vývojáři Abzû kolem sebe trousí pojmy o prastarých mýtech a recitují slova z dávno mrtvé mezopotámštiny, ani zveřejněná prohlášení nezamaskuje skutečnost, že čerstvě oznámená explorační hra Abzû bude nejčastěji titulována označením "Journey pod vodou". První trailer sice působí tajemně, jako hrad v Karpatech, a klidně by mohl být dalším filmem Pixaru, jména vývojářů však prozradí, o co tady jde.
Tvůrci Burnout a Need for Speed chystají ultimátní závodní hru s podporou Oculus Rift
Stranou většiny informací z prezentace Electronic Arts na E3 podezřele zůstal nový projekt vývojářů Burnout Paradise a Need for Speed Rivals. Tvůrci ze studia Criterion se předvedli se zcela novou hrou, zaměřenou na "akční sporty" a závodění, která cílí především na prožitek z virtuální reality Oculus Rift. Ač prozatím nemají moc co ukazovat, nápady vývojářů z Criterion působí veskrze zajímavě.
Video z Homefront: The Revolution připomíná Crysis
Crytek nepočkal s představením Homefront: The Revolution na E3, ale hru ukázal už před týdnem. Díky E3 a Twitchi se nyní můžeme podívat na záběry ze hry, které na ploše zhruba deseti minut představí budoucnost značky Homefront z pohledu hráče. Nepřekvapivě druhý Homefront chvílemi připomíná Crysis, byť na hře pracuje Crytek UK, což jsou bývalí Free Radical (Haze, Time Splitters, Second Sight...), nikoliv vývojáři Crysis.
Levná mikrokonzole PlayStation TV s hardwarem PS Vita dorazí do Evropy na podzim
Zatímco Ouya a její bratříčci ze světa mikrokonzolí stále válčí o pískoviště, Sony na E3 připomněla svůj konkurenční projekt PlayStation TV. Ten vložil výpočetní jádro handheldu PS Vita do malé krabičky k televizi, čímž za rozumnou cenu mezi 2 až 3 tisíci korun vyčaruje mikrokonzoli schopnou přehrávat nejenom PS Vita, ale též PS3 tituly. A co je nejlepší, po startu v Japonsku by se PlayStation TV měla dovalit až do Evropy.
E3 dojmy z Alien Isolation: Sežral mě vetřelec!
Ne jednou. Asi padesátkrát. S hrůzou jsem se choulil v kovových skříňkách, postával v temných koutech a odhazoval světlice a dělbuchy na druhou stranu místnosti, aby jeho tupý lesklý čenich přestal zkoumat roh, ve kterém jsem se k smrti bál. Byl tak blízko, že jsem ho slyšel dýchat! Kdybych se předklonil, tak jsem mu mohl utřít sliz z tlamy! Stačil jeden neopatrný pohyb, jedno zakopnutí, nešťastně otevřené dveře a vetřelec se po mě vrhnul jako zubaté torpédo. A pak? Smrt. You died.