Sci-fi horor Routine konečně po letech vývoje vyjde v příštím roce
Je to už tři roky, co jsem psal, že sci-fi survival horor Routine nestihl datum vydání. Je vám tedy jasné, že studio Lunar Software se pořádně zpozdilo s plánem vývoje, ale jak se zdá, konečně se dočkáte svého vesmírného boje o život. Stane se tak v březnu příštího roku na PC a abyste si připomněli, jakou atmosféru hra bude mít, přidávají tvůrci i trailer.
Xen úrovně pro Half-Life remake Black Mesa vyjdou nejdříve v létě 2017
Od května 2015 je předělávka Half-Life s názvem Black Mesa k mání v early access sekci na Steamu, přestože je hra vlastně hotová. Vlastně. Chybí v ní totiž celá závěrečná pasáž hry ve světě Xen, která patří ke slabším momentům původní hry. Tvůrci Black Mesa pracují na vydání zbývající Xen části od vydání základu hry v early access, a konečně alespoň nastínili, kdy by chtěli práce dokončit a Black Mesa s vydáním Xen části tím zkompletovat.
Oslavte s námi 300. díl podcastu Fight Club
Kdybyste si pustili všechny díly po sobě (ne že bychom vám to radili), zabral by vám poslech Fight Clubů zhruba 17 dní čistého času. Podcast, jehož první díl jsme natočili skoro přesně před šesti lety, se brzy dočká svého 300. dílu, který bychom rádi natočili s vámi. Kdy a kde, se dozvíte v článku.
Civilization VI - recenze
Pojďme si hned na začátku vyjasnit jednu skutečnost – šestý díl série Sid Meier’s Civilization v žádném případě není divokým skokem do neznáma. Hráči předchozích dílů téhle tahově strategické legendy se v krajině plné měst, polí, pahorků a přírodních divů velmi rychle zorientují, aniž by k tomu potřebovali nějaké velké našeptávání. Učebnice žánru 4X se tady rozhodně přepisovat nebudou. To ovšem neznamená, že by se autoři obrazně řečeno zasekli v antické éře a zapomněli svoje kopiníky vylepšit na chlápky s bazukami. Právě naopak, inovací je tu víc než dost. Ale k tomu se ještě dostanu. Nejdřív bych vám chtěl povyprávět jeden krátký příběh.
Vychází japonské finále Hitmana, které zamířilo na ostrov Hokkaidó
Finále první sezóny Hitmana je konečně tady. Poslední epizoda vás zavede do Japonska na ostrov Hokkaidó, což vám názorně ukáže i ve videu. Finále nese jméno Situs Inversus a uzavře tak vyprávění, jež mělo dle slov hlavního scenáristy hry, Michaela Vogta, zejména představit nové postavy v hitmanovském universu. Další případné sezóny se pak zaměří již především na příběh.
Kompletní program GDS 2016 - na konferenci promluví tvůrci Dreamfall Chapters, Darkest Dungeon, Arma III i Kingdom Come
V pátek 4. a v sobotu 5. listopadu se v reprezentativních prostorách Národního domu v Praze na Vinohradech uskuteční už 14. ročník tradiční vývojářské konference Game Developers Session. A protože pořadatelé na stránkách akce vyvěsili kompletní program přednášek včetně informací o hostech, můžeme se společně podívat na to nejzajímavější, co GDS 16 nabídne. Na rozdíl od předchozích ročníků je navíc stále možné si na akci koupit klasický nebo studentský lístek. Pokud vás tedy něco z programu zaujme, máte stále šanci být při tom.
The Beard in the Mirror představuje výlet do minulosti adventur
Aby těch klasických klikacích adventur dnes nebylo málo, tak po dalším počinu Charlese Cecila tu máme ještě jeden titul s ambicemi zavzpomínat na zlaté časy adventur. Tento se jmenuje The Beard in the Mirror a pochází od nezávislého týmu s netradičním jménem Oh, a Rock! Studios. Zatímco The Little Acre ale chce představit klasické adventury modernímu publiku, tahle hra chce spíš zavzpomínat na pixelaté časy.
GamesPlay: hrajeme DLC Dark Souls III - Ashes of Ariandel
Nedávno vydané DLC Ashes of Ariandel pro Dark Souls III zavádí hráče základní hry do nové, zasněžené a zmrzlé, lokace. V nejlepší tradici základní hry i série zde čeká řada nových řadových nepřátel i bossáků, ale armor setů, kouzel a nová PvP mapa zvaná Hollow Arena. Vydejte se tedy s námi do světa sněhu a mrazu, kde se vám obsah DLC pokusíme názorně předvést.
EVE Online láká trailerem na blížící se free to play verzi
Pro EVE Online bude spuštění free to play systému, který poběží souběžně vedle toho standardního (psali jsme o tom víc v tomto článku) velkou událostí. Dá se čekat, že minimálně v první vlně se počet hráčů výrazně navýší. Aby toto číslo bylo co největší, CCP Games vydali nový trailer, který má neinformované či nerozhodnuté do hry nalákat.
Tonight We Riot vás postaví do čela marxistické revoluce
Dramaticky pojmenovaná pixelartová akce Tonight We Riot představuje neutěšenou vidinu světa, který je opět jednou uvržen do chaosu, za který může vládnoucí třída, utiskující tu pracující. scénář jak vytržený z věštírny Karla Marxe přináší studio Pixel Pushers Union 512, které bere celou tematiku s porcí nadsázky. A nebo ne? Úplně jisté to z prezentace není. Naopak jisté je, že jde o další z řady akčních "simulátorů davu" ve stylu třeba nedávné Okhlos.
Připravte si virtuální lyže, Ubisoft v listopadu spustí otevřenou betu Steep
Pokud si stále nejste jistí tím, že zasněžená, adrenalinová jízda Steep bude právě pro vás, Ubisoft má řešení. V listopadu spustí otevřenou betu, v jejímž rámci si budete moci osahat základní prvky a především zkusit, zda vám má hra co nabídnout. Ačkoliv se na oficiálních stránkách můžete registrovat, tento betatest by měl být přístupný všem a poslouží i k testu serverů, protože otevřený a sdílený svět je významnou součástí zážitku ve Steep.
Duchovní otec Broken Sword se vrací s ručně kreslenou adventurou The Little Acre
Do Irska 50. let minulého století se vydáte 22. listopadu v kouzelné point and click adventuře The Little Acre. Tu vyvíjí rovněž irský tým Pewter Games Studio a to pro PC, PS4 a Xbox One. Kromě toho, že hra pěkně vypadá je ale důležitý i fakt, že v roli výkonného producenta s Pewter Games spolupracuje Charles Cecil, který stojí za sérií Broken Sword.
Hudba v The Last Guardian se musí doplňovat s vizuálním zpracováním
V nadupané podzimní sezóně by člověk skoro zapomněl, že 6. prosince vyjde roky očekávaný a odkládaný titul The Last Guardian. Ten se připomíná skrze video, které se věnuje hudbě a skladateli Takešimu Furukawovi. Právě hudba bude u hry hodně důležitá, protože musí dobře sedět k vizuálnímu stylu, který je velmi výrazný a silně podporuje atmosféru putování chlapce a monstra.
Vietcong je i dnes unikátní hra - ohlédnutí za dosud nepřekonaným českým projektem
Vietcong vyšel v éře bezprecedentního nadšení a víry v tuzemskou herní sféru. Masivní úspěch originálně pojaté Operace Flashpoint, nadprůměrného Hidden and Dangerous a parádní Mafie hráčům ukázal, že i našinci jsou schopní se za správné konstelace hvězd vyrovnat západním studiím. Další podobnou hrou světové úrovně byla i válečná střílečka Vietcong. A protože od jejího vydání uplynula víc jak dekáda, podívali jsme se, jak obstála v toku času. Navíc jsme se zeptali na několik historek z vývoje Vietcong tehdejšího spolumajitele studia Pterodon Jarka Koláře.
Ghost 1.0 - recenze
Hrám neškodí, když se v nich spojí tradice a moderna. Může jim to přinést ověřenou herní mechaniku a zároveň svěží nápady. Příkladem dobré mezigenerační symbiózy je sci-fi arkáda Ghost 1.0, která se inspirovala nejlepšími plošinovkami minulosti, ale nebrání se ani novým myšlenkám. Díky tomu vás dosyta pobaví proměnlivým herním tempem, nelineárním prostředím, velkorysým zdokonalováním hlavní postavy i fajn příběhem. Zamrzí pouze nevyrovnaná obtížnost a jeden malý přehmat v herní mechanice.
Space Rangers: Quest - recenze
Co mají společného hry Zork. Pomsta šíleného ataristy. Gateway. Belegost? No přeci text! Příběh vyprávějí v odstavcích s minimálním nebo nulovým grafickým doprovodem. Proto se jim říká interaktivní fikce, textovky nebo gamebooky. I když s námi jsou už od 70. let minulého století, nepatří do starého železa. Právě naopak. Lidí, kteří jednou rukou přísahají na písmenka a příběhy, a v druhé drží mobil, neustále přibývá. Zbožňují hry jako 80 Days, A Dark Room, LifeLine, Out There nebo Sorcery! A nedávno se do řady těchto her postavil i titul Space Rangers: Quest.
Staňte se tenisovou legendou! Stačí vám internetový prohlížeč
28. 10. 2016
|
Inzerce
Snívali jste o velkolepé tenisové kariéře a nedopadlo to? Nebo vás prostě tenis zajímá a chcete zkusit něco jiného než jeho sledování? Nová hra TennisMania je tu právě pro vás. Hraje se v prohlížeči, nemusíte nic stahovat a instalovat. Kariéru můžete rozjet okamžitě.
Fight Club #298: Ach ty recenze...
Už příští týden se ve dnech 4. a 5. listopadu uskuteční 14. ročník tuzemské vývojářské konference Game Developers Session. Při této příležitosti přišel program GDS do podcastu přiblížit ředitel celé akce Pavel Barák. Společně s ním zasedl ke stolu Pavel v roli moderátora, aby se s Petrem, Alešem a Adamem bavili o dalších tématech.
Polda 6 - recenze
Zatímco některé české série se v průběhu času hodně změnily, Polda 6 (Detective Hayseed – Hollywood na Steamu) je v jádru stejná hra, jako předešlé díly. Jedná se o klasickou point and click adventuru, která je založená na silně poťouchlém humoru ve stylu Blbý a blbější nebo jeho české alternativy Kameňák, případně Jáchyme, hoď ho do stroje.
Dojmy z hraní: Everspace je parádní variace na FTL už v early access verzi
Řada z vás si jistě vzpomene na indie hit FTL: Faster Than Light z roku 2012. A když překonáte zděšení, že už to jsou čtyři roky, co vyšel, ačkoliv se to zdá jako včera, uvědomíte si také, že se na jeho úspěchu snažilo svézt už docela dost jiných titulů. Většinou se lišily zasazením, zatímco principy hratelnosti zůstávaly podobné. Tvůrci Everspace z německého studia Rockfish na to jdou trochu jinak – zůstávají ve vesmíru, ale upravují žánr.