Oznámení portu loňské střílečky Doom se neobešlo bez jedné nejpropíranější otázky: „Jak to s hardwarem Switche dokázali?“ Odpověď je samozřejmě ukrytá v herním enginu id Tech 6, díky kterému se na něm běžící hry dají poměrně snadno zjednodušit pro účely slabší konfigurace.
Hrátky s enginem se naštěstí téměř nedotkly obsahové stránky hry, takže se můžete těšit na plnohodnotnou příběhovou kampaň, všechny druhy obtížností, arkádový mód, zahrnutí všech DLC a dokonce i multiplayer. Ten však nebude součástí samotné hry, ale bude nutné si ho dodatečně stáhnout, protože se nevešel na kartu se hrou. Jedinou absencí tak bude editor map SnapMap, který ale pravděpodobně nikomu moc chybět nebude.
zdroj: Archiv
Čemu se optimalizace logicky nevyhnula, je kvalita zobrazení. Switch verze poběží jako jediná ve 30 snímcích za vteřinu, bude mít nižší rozlišení obrazu a jednotlivých textur. Ale podle prvních ohlasů se nejedná o nic, co byste takto ambicióznímu portu nemohli odpustit. Ve větších lokacích se sice dostavuje propad FPS (tedy alespoň ve verzi prezentované novinářům), ale to by se mohlo čistě teoreticky vyřešit hraním v režimu doku, kdy ze sebe konzole dostane trochu více výkonu.
V DigitalFoundry si dali tu práci a postavili počítač, který se svými specifikacemi blíží konzoli Switch. Poté si pohráli s herním nastavením Dooma tak, aby přibližně odpovídalo portu a světe div se, opravdu ho rozjeli na plus mínus 30FPS. Doom na Switch vychází již 10. listopadu za zatím nespecifikovanou cenu, ale jak znám tamější velké tituly, tak bych počítal spíš s cenovkou odpovídající nové tříáčkové hře.