Znáte kompletní historii série Call of Duty? Pokud ne, film CODumentary vám vše objasní
Všechno to začalo studiem Infinity Ward v roce 2003, kdy vyšlo první Call of Duty z prostředí druhé světové války. Dva roky na to vyšel jeden z nejpamátnějších dílů série, stále ze stáje Infinity Ward a stále z té samé války. O rok později vyšel na dlouhých 11 let poslední díl Call of Duty 3 zabývající se historií, o který se však postaralo studio Treyarch, jež se dodnes střídá s Infinity Ward a poměrně nedávno i se Sledgehammer Games ve vydávání Call of Duty her, vše pod hlavičkou Activision. A protože v tom může být docela zmatek, vznikl filmový dokument pokrývající celou historii jedné z nejslavnějších stříleček vůbec.
Lži, nebo alternativní fakta? V druhé sezóně totalitní simulace Orwell budete produkovat falešné zprávy
Koho by nebavilo špehovat lidi, potajmu vnikat do jejich soukromí a následně je udávat policii? Lepší džob na světě nenajdete! Možná i proto se simulaci Orwell zadařilo jak komerčně, tak kriticky – v naší recenzi si odnesla dokonce devítku. Osmotic Studios se tak uvolnily ruce k přípravě pokračování, které nakonec dostane formu druhé sezóny pod názvem Ignorance is Strength. Pod tímhle heslem z románu 1984 se skrývá průzkum jednoho z nejpalčivějších problémů veřejné sféry – střetu mainstreamových médií a jejich alternativních rivalů.
„Push the tempo“ se rozléhá novým trailerem, který představuje PvP multiplayer v Destiny 2
Do vydání akční scifárny Destiny 2 na konzolích nezbývá už ani měsíc a po proběhlé otevřené betě a zprávě o chystané betě pro PC tu máme další lákadlo v podobě nového videa. To se zaměřuje čistě na herní mód Crucible, ve kterém si to rozdají dva týmy hráčů proti sobě.
Valve oznámila novou hru – karetní Artifact založený na hitu Dota
Největší esportový turnaj nejen letošního roku není jen domovem pro ty nejlepší hráče Dota 2 pod sluncem, ale také pro oznámení nové hry od Valve. Na právě probíhajícím The International tvůrci nejhranější hry na Steamu představili karetní Artifact vycházející právě z Doty.
Temná detektivní adventura Tokyo Dark se oblékla do anime stylu
Iniciativa Square Enix Collective (víc jsme psali zde) se zdá jako čím dál tím lepší nápad. Menší finanční výpomoc, mediální zastoupení, podpora kickstarterových kampaní a všeobecné rozdávání rad indie vývojářům vybraných projektů dalo vzniknout již spoustě povedených titulů, mezi které patří například The Turing Test, Children of Zodiarcs nebo třeba Black The Fall. A na obzoru je další nadějně vypadající titul, tentokrát klasická point-and-click adventura Tokyo Dark s anime tváří.
Nový update pro Xbox One vám umožní nastavit si rozhraní na míru
Microsoft neustále pracuje na vylepšeních usnadňujících herní zážitek na konzoli Xbox One. Tento rok se plánují opravdu velké změny a značnou část z nich si již nyní mohou vyzkoušet všichni účastníci programu Xbox Insiders, kteří jsou v tom nejvnitřnějším alfa kruhu. Ti si mohou užívat novou domovskou stránku, rychlejší navigaci mezi obrazovkami a předělaný komunitní panel dashboardu své konzole.
Battle Brothers - recenze
Další hrob, další dělení pozůstalosti, další přemýšlení, jak zaplnit prázdné místo v řadě. A možná i prázdné místo v srdci, protože pod drnem teď leží hrdý praporečník Solonius. Tedy, jeho části, protože úplně všechny nešly po bitvě s orky identifikovat. Kdo další pozvedne prapor žoldnéřské kumpanie a vydá se s ním do bitvy? Svět Battle Brothers se totiž s nikým nemazlí a smrt hrozí na každém kroku nejen nováčkům, ale i bojem zoceleným veteránům. A mohlo by se stát i něco horšího… mohly by dojít peníze.
Surf World Series vyjde na konci srpna, žraloky ani krakatice v ní ale nejspíš nepotkáte
„Proč bych měl zrovna já psát o simulátoru surfování?“ pomyslel jsem si šokovaně, když mi ve schránce přistály nejnovější informace o Surf World Series. „Vždyť jsem už pár let ani nebyl u moře, a o surfování toho nevím absolutně nic!“ Pak jsem si ale uvědomil, že minulý víkend jsem si na rybníku vyzkoušel wakeboarding a strašnou karamboláž zažil jen přibližně šestkrát během deseti minut. A tak vám teď můžu s klidným svědomím a z pozice kvalifikované osoby sdělit, že výtvor britského studia Climax vyjde na konci srpna, a že si už teď můžete stáhnout demo zdarma.
GamesPlay – hrajeme drsnou akční hru Hellblade
Udatná keltská bojovnice se vydává do vikinského pekla, aby tam bojovala za navrácení života svému milému, po kterém se jí stýská. Že to zní hodně tuctově, jako popis libovolné hry, kde se člověk z bodu A musí prosekat do bodu B? No jasně, ale protože Hellblade je hra od studia Ninja Theory (Heavenly Sword, Enslaved: Odyssey to the West, DmC: Devil May Cry), je v tom celém hned několik velkých háčků. Snad pozitivních. Můžeme očekávat parádní audiovizuální zpracování, odladěnou hratelnost, ale ten největší háček spočívá v tom, že se hlavní hrdinka Hellblade potýká nejenom s nepřáteli, ale i se svou myslí. Je totiž tak trošku šílená, jak si ukážeme v tomto gamesplayi.
Na jaké hře pracuje tvůrce Spelunky? Neomezil se jen na jednu, ale tvoří kolekci padesáti her
Derek Yu se v roce 2008 vytasil s roguelike plošinovkou Spelunky, která sbírala jedno vysoké hodnocení za druhým. Dočkala se několika verzí, z nichž ta poslední vyšla na Steamu v roce 2013 a dle SteamSpy si ji pořídilo téměř 900 tisíc hráčů. Jenže pak jsme o jejím tvůrci neslyšeli tak dlouho, že jsme si začali myslet, že se odebral do předčasného důchodu. Teď už víme, proč tak dlouho mlčel. Připravit padesát her musí dát vážně zabrat.
Ve fantasy strategii Bannermen vás potrápí chladné podnebí, vyprahlé pouště i kamenné laviny
Přiznejte se, kdo to byl? Kdo otevřel Pandořinu skříňku, v níž byly bezpečně uzamčeny všechny nezávislé pokusy o napodobení legendární série Age of Empires? Včera jsem psal o Empires Apart, která se konkrétně AoE II inspiruje vpravdě mohutně. No a dnes mi na stole přistála středověká strategie Bannermen, která na první pohled zapadá do stejného šuplete, ale na ten druhý je takové škatulkování možná trochu nefér – už jen kvůli neotřelému prvku počasí, jehož výkyvy můžou výrazně ovlivnit průběh bitvy.
18 minut z hraní Assassin’s Creed Origins ukazuje obsáhlost otevřeného světa mimo hlavní dějovou linii
Nový Assassin je svým vydáním na konci října už v podstatě za dveřmi a pro svou sérii chystá řadu (snad) skvěle fungujících novinek. Na letošní E3 si Aleš vyzkoušel půl hodiny pobíhání a vraždění v rozpáleném písku a zklamaný z toho rozhodně nebyl. Byť se tehdy měl věnovat úkolu hlavního příběhu, nemohl si nevšimnout záplavy vedlejších aktivit, které budou jednou z předností Assassin’s Creed Origins. A jeden ze stovek vedlejších úkolů byl právě představen ředitelem hry Ishrafem Ismailem na webu IGN.
Kam se hrabe loňský rok, jen za první týden v srpnu vyšlo na Steamu 215 her
Pokud by ještě někdo v dnešní době trpěl dojmem, že her je málo, asi dlouho nezamířil na Steam. Ročně zde vychází tisíce her, nicméně letos, jak se zdá, začal další boom. Podle statistik ICO Partners vyšlo v prvním srpnovém týdnu 215 her (počítají se sem i early access tituly), což je víc než dvojnásobný počet oproti loňskému roku. Co víc, na rozdíl od období letních slev na Steamu v roce 2016, letos nedošlo k výraznému propadu v počtu vydaných her.
Žádný příběh, ale tuna akce. Retro střílečka Dusk se připomíná akcí našlapaným trailerem
O opravdu staře vypadající Dusk jsme poprvé a naposledy psali před rokem. Jak nenadále se tahle těžko uvěřitelná hra objevila, tak zase zmizela. Její autor, David Szymanski, na ní přesto v tichosti nadále pracoval a jako důkaz existence tohoto nevšedního projektu má být nové video.
Morph Girl vypadá jako kvalitní pocta japonským béčkovým hororům z devadesátých let
Řeknu to narovinu. Nejsem příznivce hororu. A to ani toho béčkového (ostatně, na poli filmů mi přijdou béčkové všechny). Ale interaktivní video Morph Girl má přeci jen něco do sebe. Jak ta hra vypadá špatně a jak se jí daří napodobit japonskou nízkonákladovou produkci z konce minulého století, tak mě svým způsobem láká odhrnout ty rovné, černé vlasy z dívčina obličeje, abych pod nimi spatřil tvář vyděšené mladé dívky maskující zrůdu probouzející se v jejím těle.
Red Dead Redemption 2 už na Steamu nevyjde – proč by si měla 2K zřídit vlastního klienta
Ubisoft má Uplay, Bethesda svůj Bethesda.net, Blizzard zase Battle.net, CD Projekt GOG Galaxy, EA Origin a tak dále. A pak je tu samozřejmě ten hlavní hráč - Steam, který éru samostatných herních klientů rozjel. Přidají se této party firem, které hry distribuují prostřednictvím svého vlastního klienta, další společnosti? Bylo by to logické. A první na řadě může být klidně Take-Two, respektive 2K Games, protože by to dávalo perfektní smysl.
Pyre - recenze
Šla by snad od studia Supergiant Games, které stojí za Bastion a Transistor, očekávat nějaká obyčejná, průměrná či nezáživná hra? Stát se samozřejmě může ledacos, ovšem kdo měl neblahý pocit, že se tvůrcům napotřetí nepovede udržet vysoko nastavenou laťku, může si s klidem oddychnout. Pyre totiž nabízí přesně to, co je potřeba – nápaditost, vyváženou hratelnost a kvalitně podaný příběh.
Vybíráme z předběžného přístupu – Vědecký simulátor dinosaurů, izometrická střílečka s biblickým podkresem a roztomilé RPG
Za minulý týden do předběžného přístupu na Steamu přibylo téměř padesát nových her. Dobrá polovina z nich jsou marné pokusy přiživit se na virtuální realitě, z té druhé poloviny se nám podařilo vyhrabat vědecky pojatý simulátor života dinosaurů, ekonomický manažer středověkého obchodníka, ryzí izometrickou střílečku z apokalyptické budoucnosti, těžká rozhodnutí ve stavu bez tíže a kooperativní RPG se vším všudy. Třeba něco z toho zaujme i vás.
Age of Empires se vrací? Betatest strategie Empires Apart to naznačuje
Na steamové stránce realtimové strategie Empires Apart jsem musel použít Ctrl + F, abych se ujistil, že nikde v textu nepadla slova „Age of Empires“. A nepadla – píše se tam jen o inspiraci „klasickými hrami minulosti“. Ale nenechte se zmýlit, stejně dobře by tam mohlo být na rovinu napsáno Age of Empires II. Když nepočítáte komiksovou grafiku, podobností je tu víc než dost – frakce, suroviny, jednotky, dokonce i osmičlenný multiplayer. Ovšem přece jen tu najdete i pár rozdílů.
S nosorožcem v zádech. Adventura The Journey Down nabídne hádanky, reggae a spoustu bizarností
Trojdílné adventurní dobrodružství The Journey Down v klasickém point-and-click stylu v opravdu, ale opravdu netradiční grafice si drží vysoká hodnocení díky své neotřelosti. První část byla, zdá se, hodně dobrá. Vyvolala spoustu otázek, na jejichž část odpověděla ještě lepší dvojka, která vyvolala další spoustu otázek. Na ty za měsíc a půl odpoví závěrečná třetí část.