Na test jsme obdrželi grafickou kartu Nvidia GeForce RTX 2080 v edici GAMING OC od značky Gigabyte. Jedná se o masivní dvou a půl slotovou grafiku s třemi ventilátory, z nichž ten prostřední se otáčí v opačném směru než zbylé dva. Mimo zátěž se ventilátory zastavují.
Karta je založena na čipu TU104-400 a nese 8 GB pamětí GDDR6 s efektivním taktem 14 GHz na 256bitové sběrnici. Základní frekvence jádra je 1515 MHz, deklarovaný boost dosahuje 1815 MHz. V reálu karta boostuje ještě o něco výše, i přes 1900 MHz (záleží na hře).
Testovací počítač sestával z procesoru Intel Core i7-8700 osazeném na desce MSI Z370-A PRO s 16 GB RAM (3000 MHz, CL 16). Jako systémový disk jsem zvolil NVMe SSD WD Black, hry byly instalovány na dvě 500GB SSD Samsung 860 EVO. Do srovnání jsem zařadil referenční GeForce GTX 1080 Ti a GTX 1080 v edici Armor od MSI. Beta ovladače verze 411.51 byly poskytnuté společností Nvidia.
zdroj:
Vlastní foto autora
zdroj:
Vlastní foto autora
To by bylo v rychlosti ke grafické kartě i podmínkám testování. Podrobnější popis si nechme do recenze a přejděme rovnou k herním testům.
Herní testy Nvidia GeForce RTX 2080
Za tu chvíli jsem stihl naměřit několik srovnávacích testů v rozlišení 4K (3840 × 2160), a to ve hrách Shadow of the Tomb Raider (DX12), Battlefield 1 (DX12), Witcher 3 (DX11), Assassin's Creed Origins (DX11), Kingdom Come Deliverance (DX11) a Far Cry 5 (DX11). V plnohodnotné recenzi bude testovací vzorek her širší a budou doplněna rozlišení Full HD (1920 × 1080) a QHD (2560 × 1440).
Shadow of the Tomb Raider (2018)
Nejnovější díl série s Larou Croft testuji v integrovaném benchmarku na nastavení detailů Highest (Nejvyšší) s výjimkou vyhlazování, které jsem ponechal na TAA.
Efekty Ray Tracingu bohužel ve hře zatím nejsou, očekává se jejich doplnění v rámci „post-launch“ patche, jak informovali vývojáři. Kdy tomu tak bude, není zatím známo. Test tedy proběhl v tradičním vykreslování pomocí rasterizace.
zdroj:
Vlastní foto autora
zdroj:
Vlastní foto autora
zdroj:
Vlastní foto autora
Battlefield 1 (2016)
Než se v listopadu objeví další díl Battlefield s přídomkem „V“, je stále aktuální test Battlefield 1 z prostředí první světové války. Protože hra nemá integrovaný benchmark, testuji sekvenci na začátku mise Through Mud and Blood, tedy průjezd bojiště tankem až k prvnímu checkpointu a následný boj. Detaily byly nastaveny na ULTRA.
zdroj:
Vlastní foto autora
zdroj:
Vlastní foto autora
zdroj:
Vlastní foto autora
zdroj:
Vlastní foto autora
zdroj:
Vlastní foto autora
Witcher 3 (2015)
Hru testuji na Ultra detaily s vypnutým HairWorks. Začínám po setkání s gryfem na startu hry, měřím jízdu na koni přes vesnici White Orchard a hustý les až do Abandoned Village, kde z koně sesedám a sesílám pár znamení.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
Vlastní foto autora
Assassin's Creed Origins (2017)
Stále ještě poslední díl série prověřujeme v integrovaném benchmarku. Detaily hry byly nastaveny na ULTRA.
zdroj:
Vlastní foto autora
zdroj:
Vlastní foto autora
zdroj:
Vlastní foto autora
zdroj:
Vlastní foto autora
Kingdom Come Deliverance (2018)
Měřím FPS během krátké sekvence po startu hry. Začínám v domě, pokračuji branou až na hlavní prostranství vesnice, podívám se do jednoho z domů (velký FPS drop!) a cestu zakončím u hradeb.
zdroj:
Vlastní foto autora
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
Vlastní foto autora
Far Cry 5 (2018)
Novinku roku 2018 prověřuji v integrovaném benchmarku na nejvyšší nastavení detailů.
zdroj:
Vlastní foto autora
zdroj:
Vlastní foto autora
zdroj:
Vlastní foto autora
zdroj:
Vlastní foto autora
Shrnutí herních testů RTX 2080
Z prvních výsledků to vypadá, že mezigenerační náskok RTX 2080 oproti GTX 1080 je velký. Pokud si výsledky převedeme na procenta a zaneseme do grafu, vyjde nám, že RTX 2080 je oproti GTX 1080 výkonnější o 27–38 %.
zdroj:
Vlastní foto autora
Ve všech testovaných hrách je navíc RTX 2080 rychlejší než GTX 1080 Ti. Musíme ale vzít v potaz, že grafická karta GTX 1080 Ti je referenční verze, která nedosahuje tak vysokých taktů. Pokud bychom měli v testu GTX 1080 Ti v nějaké OC edici, rozdíl by byl pravděpodobně menší. Slovy čísel se jedná o rozdíl 4–10 % ve prospěch RTX 2080.
zdroj:
Vlastní foto autora
Co taková čísla znamenají vzhledem k ceně nových grafických karet? To si necháme do recenze, která by měla být hotova ještě tento týden, včetně podrobnějších herních testů, měření spotřeby i přetaktování. Jiří out.
Za zapůjčení grafické karty Nvidia GeForce RTX 2080 Gigabyte Gaming OC děkujeme společnosti Gigabyte.
Za zapůjčení grafické karty Nvidia GeForce GTX 1080 MSI Armor děkujeme společnosti Czc.cz.