Hudební hra Rocksmith vás chce naučit hře na el. kytaru

Update - Do článku jsmte doplnili první video a sadu lifestylových obrázků

Další Crysis 2 video propaguje rychlost a destrukci

Crysis 2 marketing běží na plné obrátky, přeci jenom má hra příští týden vyjít a pro EA...

Half-Life remake by byl fajn, ale cesta vpřed je lepší

Kdo by proboha mohl po tvůrcích z Valve chtít, aby makali na remaku původního Half-Life? Vždyť od nich všichni potřebujeme Episodu 3, nebo jak se vlastně zakončení HL ságy bude jmenovat. Naštěstí, sami tvůrci dost dobře vědí, kde leží jejich priority, i když v jednom ze starších steamcastů přiznávají (cca 9 minuta), že by remake Half-Life do HD mohla být sranda.

Zaklínač vás zve do předělaných obrázkových galerií

Pod logem Games.cz ještě stále visí nápis „beta“ a ne bezdůvodně. Ještě stále je na webu celá řada prvků, o kterých víme, že potřebují dodělat, předělat nebo upravit a věřte, že se na tom pracuje - neustále. Obrázkové galerie byly jedním z nich a použití minulého času je záměrně. Dnes odpoledne jsme spustili nový způsob prohlížení obrázků, který by měl být uživatelský příjemnější a přímočařejší. Nové galerie můžete vyzkoušet třeba na screenshotech z druhého Zaklínače, na konci minulého týdne se objevilo pár nových kousků, které jsme si šetřili pro tuto příležitost.

Jakou profesi si zvolíte v Brink? Nové video poradí

Vlastně až dneska, díky potvrzení, že Prey 2 nebude využívat id Tech 5, jsme si uvědomili,...

Dvě tváře videoherní kontroverze

I negativní publicita je dobrá publicita. Tohle motto už ke slávě a úspěchu napomohlo celé řadě her a sérií, Grand Theft Auto je jednou z nich. A v EA si to moc dobře uvědomují. Proto, když se ohlédnete zpátky na reklamní kampaně her od EA, tak mezi nimi najdete spoustu příkladů záměrně vyvolané kontroverze (církevní protesty u Dante’s Inferno, naštvané matky u Dead Space 2), která přilákala pozornost mainstreamových médií a tím pádem i lidí, kteří by se bez toho o dané hře vůbec nedozvěděli.

Batman: Arkham City - první záběry přímo ze hry

Po nedávném oznámení termínu vydání Batman: Arkham City se dnes fandové prvního dílu mohou...

Total War: Shogun 2 - recenze

Tři stovky samurajů zatížených svými nodači se řítí do kopce navzdory strategickým poučkám, navzdory dešti šípů, který se na ně snáší, navzdory linii ašigaru ozbrojených kopími, navzdory všemu. Žene je vpřed jediné – čest a rozkaz generála Jošinoriho z rodu Date, který následuje v čele kavalerie několik desítek metrů za nimi. Na vrchol kopce se dostanou sotva dvě třetiny z nich, protože díky svým mohutným zbraním nenesou tak těžkou zbroj. S výkřikem „banzai!“ se střetávají s linií kopiníků a ta se po několika okamžicích doslova rozpadá. Do rozpadlé formace se zarývají klíny jezdců a začíná masakr. Další bitva pro klan Date a jejich mocné samuraje s nodači!

Velké hry umírají, tvrdí tvůrce Angry Birds a vysvětluje proč

Je nesmírně snadné chytat se z kontextu vyseknutých zpráv a vyjádření a až zpětně pak upozorňovat na to, jak byly skutečně myšleny, ale v některých případech se zkrátka nedá odolat. Peter Vesterbacka, jehož studio Rovio stojí za masivně populární hrou Angry Birds, hovořil během panelové diskuse v texaském Austinu o řadě věcí a jednou z nich byla i pomalá smrt klasických konzolových (čti velkých a drahých) her.

Prey 2 nepoběží na id Tech 5, ve vývoji je moc dlouho

Oznámení Prey 2 nikdo moc nečekal, o to více s ohledem na potenciál prvního dílu, i když...

Breach - recenze netradiční střílečky

Rozmazlený multiplayerem v Call of Duty: Black Ops i Battlefield: Bad Company 2 jsem se pustil do téhle na první pohled bradavičnaté ošklivky. A pěkně jsem se z počátku proklínal. Obyčejná, čistě onlinová střelecká soutěž v ošklivém prostředí, zvuky připomínající starý Quake a malý počet serverů, to vše působilo depresivně i uboze.

Nové záběry z Portal 2 a Deus Ex: Human Revolution

Vývojáři z Valve nesměli se svým druhým Portalem chybět na PAX East a díky šikovnosti...

NPD data zkreslují pohled na herní průmysl, tvrdí EA

Pravidelný měsíční report NPD o prodejích her a herního hardwaru v USA je populární u hráčů i novinářů, protože představuje vítanou možnost udělat si alespoň částečný obrázek o tom, jak si jednotlivé hry a konzole vedou v prodeji za určité časové období. Mnoha vydavatelům v čele s EA a Activision už se však reporty NPD mírně zajídají a nahlas se kupí stížnosti na to, že v datech od NPD nejsou zahrnuty digitální prodeje z XBLA, PSN, iTunes / Appstoe či ze Steamu.

Herní firmy pomáhají zdecimovanému Japonsku

Přírodní katastrofa v Japonsku logicky musí mít nějaký dopad na herní průmysl s ohledem na to, že v zemi vycházejícího slunce sídlí Sony, Nintendo, Sega a celá řada firem produkujících hry. Míra tohoto dopadu je však prozatím marginální a hlavně nepodstatná ve srovnání s celou tragédií, která navíc definitivně neskončila. Je však potěšující, že se herní průmysl neobrací k Japonsku zády.

Záznam příběhové mise ze Star Wars: The Old Republic

Americká akce PAX East byla, je a bude zdrojem celé řady nových materiálů z chystaných her....

BioShock Infinite nebude BioShock v oblacích, byla by to nuda

Až BioShock Infinite někdy v průběhu příštího roku vyjde, určitě bude na krabici uvedeno: „Od tvůrců cenami ověnčeného BioShocku,“ nebo něco v tom smyslu. Pokud se však vývojářům z Irrational Games podaří jejich záměr s Infinite dotáhnout zdárně do konce, tak tato zmínka na krabičce a slůvko BioShock v názvu, budou jediné dva styčné body mezi prvním BioShockem a Infinite. Jak totiž během přednášky na PAX East Ken Levine, Nate Wells, Shawn Robertson a Stephen Alexander několikrát zdůraznili, Infinite nemá být, nikdy neměl a nebude BioShock přenesený do oblak, protože by je tvorba takové hry „ku*evsky nudila,” a studio jako celek by nemotivovala.

Archivování videoher: zbytečný luxus, nebo nutnost?

Každý sběratel, který svůj koníček bere vážně, je archivářem sám o sobě a aniž by si to uvědomoval, může být jeho hobby jednou nesmírně důležité. Soukromé sbírky se v minulosti staly základem veřejných knihoven, které se starají o literární fondy a udržují paměť lidstva dostupnou skoro všem. Jak dlouho bude trvat, než se podobné péče dostane i hrám, které jsou stále častěji řazeny do obecné kultury? Možná, když se s tím začne včas, nebudou příští generace litovat, že se z několika desítek zdokumentovaných her, třeba od Irrational Games, dochová jenom pár, že se nebude opakovat třeba osud díla Aischylova.

Red Faction: Armageddon ukazuje destrukci a chlubí se obrázky

Red Faction: Armageddon se v uplynulých měsících dostala do stínu ostatních her, které mají vyjít v průběhu dubna, května a června, třeba Duke Nukem Forever, L. A. Noire, DiRT 3, Hunted: The Demon's Forge a další. Tohle video připomíná, proč není dobré na Rudou Frakci zapomenout. Jako hlavní argument používá vizuální prezentaci absolutní destrukce všemožných objektů. Z velké části to znáte už z předchozí hry, no v tomto díle vývojáři z Volition hodlají ještě přitvrdit. A pokud vám destrukce nestačí, přidávají ještě mírnou úpravu konceptu.

Vyhlášení soutěže o nový X360 ovladač a 2x 2100 MS bodů

S menším zdržením jsme se konečně dostali k vyhlášení soutěže o nový Xbox 360 ovladač a 2x 2100 MS bodů. Jména vítězů soutěže najdete níže, správné odpovědi na trojici otázek naleznete po rozkliku: