zavřít

Project Fiona - vize výkonného PC tabletu od Razeru

Windows

- Hardware autor: Petr Poláček Komentáře: 0

Stejně jako spousta dalších firem představuje Razer rok, co rok na CESu nový produkt. Někdy je to naprostá šílenost, jako třeba Razer Switchblade z minulého roku, někdy je to docela zajímavý koncept, jako třeba letošní Project Fiona za odhadovanou cenu pod 1000 dolarů. Pokud jste na tento hybrid tabletu a PC během uplynulých dní ještě nenarazili, po rozkliku si prohlédněte video, ze kterého vám bude všechno jasné. Razer se přidáním analogových ovladačů snaží vyřešit problém všech dotykových zařízení, na kterých se dají hrát hry – absenci fyzických ovladačů. A protože to je Razer, čili firma vyrábějící produkty pro hardcore hráče, tak Fionu osadila výkonným Intel Core i7 procesorem, aby se na tabletu daly hrát i aktuální hry, jak ostatně ukazuje i video, na kterém běží Space Marine.

Razer přitom v tiskové zprávě uvádí, že většina her ani nebude potřebovat žádné úpravy, aby na Fioně běžela. Hra detektuje dva ovladače po stranách zřejmě jako klasických gamepad (má domněnka). Poněkud zneklidňující je samozřejmě absence informací o zabudované grafické kartě. Buď bude v tabletu integrovaná onboard grafika Sandy Bridge od Intelu nebo něco mobilního, co ještě nebylo oznámeno. Ale je víceméně jisté, že zhruba do roka už taková grafika moc nových her nerozeběhne, nebo ne ve slušném slušné rychlosti a detailech. A to vidím, jako největší problém takového PC tabletu – je zaměřen na potřeby hardcore hráčů, které se ale velmi rychle mění, což tablet s nevyměnitelnými vnitřnostmi nemůže dost dobře reflektovat.

Jak video ukazuje, může Fiona sloužit de facto jako klasické PC, když přes USB připojíte klávesnici s myší. Jen ty dva ovladače po stranách zůstávají a zřejmě se asi nedají sundat. Vůbec si říkám, jestli by nebylo vhodnější prodávat ony dva zmíněné ovladače jako periferii, která by šla třeba přes Bluetooth připojit ke každému tabletu, ale o tom rozhodně až trh.

Razer to každopádně myslí s Fionou vážně, jestli i hráči to vezmou vážně, to se uvidí do roka a do dne. Pokud v té době nebudeme o Fioně slyšet, tak je všechno jasné. Osobně si ale myslím, že mnohem lepším způsobem, jak řešit absenci fyzického ovladače u tabletů, je vývoj dotykových obrazovek, které budou časem schopny poskytovat odezvu (vibrace, tlak atd.), tak jak o tom v jednom ze starších podcastů hovořil Čočík. Do té doby je asi nejlepším řešením na cesty klasický notebook, lehčí netbook nebo jeden z nepřeberné nabídky tabletů. Space Marine si na něm asi nezahrajete, ale za to je vám k dispozici miliarda jiných her. A Space Marine si pak zahrajete v klidu doma u velkého PC, což?

Tagy: tablet

Zdroje: tisková zpráva

Novinky na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.