Pokud vaše MMORPG zmírá, sáhněte po free-to-play systému. Většinou vás čeká záchrana od neodvratné smrti (což je tak trochu protimluv). Po LOTRO prošel stejně úspěšnou transformací MMORPG kmet a legenda, EverQuest 2. Ten přešel na free-to-play systém v prosinci a okamžitě přišel nárůst hráčské základny, ať už jde o neplatící „verlyby“ a nebo o platící motor hry.
Hráčská základna se zvedla o krásných 300% a denní loginy o 40%. John Smedley ze Sony Computer Entertainment si samozřejmě tento přechod pochvaluje. Prodej předmětů stoupl o 200% a navíc v době, jak poznamenává, kdy přišel na trh velký konkurent, čímž samozřejmě myslí Star Wars: The Old Republic. Jak je vidno, systém, v němž nemusíte platit je momentálně pro většinu MMO mnohem lukrativnější, než systém, v němž platit musíte.