20minutové E3 demo XCOM stále neodhání pochybnosti
Prezentace hry XCOM byla zcela po pravdě jedním z nejpodivnějších zážitků E3 2011. Bylo to přesně rok poté, co jsem hru viděl poprvé na E3 2010. A protože o hře celý rok nebylo ani vidu ani slechu, čekal jsem zásadní progres, který konečně naznačí, po čem vlastně tvůrci jdou - jakou hru vlastně chtějí vytvořit, protože při oznámení to jaksi zapomněli nejenom říci, ale i ukázat. Nutno říci, že ani po roce práce v naprostém odloučení od veřejnosti tvůrci nedokázali hře vtisknout jasnou tvář. Posun směrem k jasnějším konturám je sice patrný, ale pořád hra připomíná spíše koncept, ze kterého je potřeba vybrat to podstatné a na tom stavět. Ostatně, celé demo si nyní, i s doprovodným komentářem, můžete pustit a buď mi dát za pravdu, nebo zásadně nesouhlasit.
Co se změní v Counter-Strike: Global Offensive?
Valve ve svých kancelářích uspořádalo další předváděčku multiplayerové střílečky Counter-Strike: Global Offensive, tentokrát napěchovanou remaky čtyř klasických map. Předvádějící přitom prozradil, že hra vyjde s pěti mapami pro mód Bomb/Defuse a dvěma pro Hostage Rescue, přičemž všechny lokace budou vycházet z předloh CS 1.6 a pozdějšího CS: Source.
Ochraňte ropný vrt ve strategii Oil Rush
Pod názvem Oil Rush se skrývá něco pro vyznavače hbitých a vizuálně atraktivních RTS, ale vývojáři z Unigine se do téhle nadcházející strategie rozhodli zapracovat třeba i prvky tower defense her. Celá hra se má točit okolo budování a vylepšování ropných vrtů, které bude samozřejmě třeba zabezpečit před nepřítelem. Kromě manažerské stránky tak budete často formovat flotilu nebo vzdušné síly, jež vaše vrty ochrání.
Oznámení Quantum Conundrum od designérky Portalu
Jméno designérky Kim Swiftové by nemělo být cizí nikomu, kdo hrál Portal, a právě kvůli tomu se zraky upírají i k jejímu nadcházejícímu titulu. Jmenovat se bude Quantum Conundrum, vzniká už ve studiích nového zaměstnavatele Swiftové Airtight Games a žánrově půjde o sci-fi adventuru s důrazem na puzzly a logické problémy. Zahrajete si za malého kluka, který se snaží najít svého šíleného strýčka, vědce a profesora Fitze Quadwranglea.
Batman: Arkham City - rozhovor o hře z GC 2011
Úspěch Batman: Arkham Asylum byl překvapení, nemá cenu předstírat, že ne. Pro vývojáře...
Šéf PlayStation Home: „My jsme budoucnost“
Pokud vás v poslední době už spíše otravuje důraz herního průmyslu na koncept free-to-play, asi vás nepotěší úvahy Jacka Busera, ředitele PlayStation Home, sociální platformy, která se u PS3 vyskytuje již nějaký ten pátek.
Barevné tělopočítadlo - dojmy z hraní střílečky Bodycount
Ode dneška za týden bude na tomto místě viset recenze arkádové střílečky Bodycount, a i kdybych chtěl, stejně vám nemůžu ani naznačit, jak hra dopadne, resp. kolik švestek jí do balíčku na cestu do obchodů přibalíme. Zatím to ještě nevím a netroufám si ani odhadovat podle krátké hratelné ukázky, která se několikrát protočila mechanikou redakčního debugu. Šlo o ochutnávku tří misí z eponymního módu Bodycount, ve kterém jde stranou příběh a jedinou vaší starostí je získat chytrou hrou co nejvíce bodů. V tomto módů začíná název „tělopočítadlo“ dávat opravdový smysl, je to ale zábava?
WRC 2 se připomíná prvními záběry ze hry
World Rally Championship nevynechá ani rok 2011, takže se můžete těšit na rallye závodění ve WRC 2, které vás provede vozy od 60.
Už jste slyšeli Fight Club #41? Zkusili jsme živé vysílání...
Úporné vedro a malá kancelář nejsou nejlepší předpoklady pro rejdění převratných myšlenek a vtipných replik, ale nakonec jsme nepříznivé podmínky hodili za hlavu a Fight Club #41 ze sebe úspěšně vytlačili. Tentokrát jsme navíc zkusili drobný experiment s přímým přenosem prostřednictvím stránky Ustream, který se, zdá se, vydařil s ohledem na to, že jsme to dopředu nijak neanoncovali.
Prezident EA Games: „PS Vita si povede lépe než 3DS“
Nintendo zažilo s 3DS nepříjemné procitnutí do reality, když se prodeje rozhodně nevyrovnaly očekávání a muselo se sáhnout k ráznému snížení ceny.
Dragon’s Dogma se nebojí mixovat báje, fantasy a středověk
Obecný konsensus veřejnosti, nad doposud vydanými ukázkami z konzolové akce Dragon’s Dogma,...
Legend of Grimrock nechá vzpomenout na Dungeon Master
Při pohledu na tuto hru musí prostě zjihnout každý pravověrný milovník dungeonů. Legend of Grimrock, nezávislý počin od finského studia Almost Human, se zcela jasně inspiruje legendárním Dungeon Masterem a úspěšně se prezentuje na obrázcích a v prvním videu ze hry (sledujte po rozkliku). Zabijáčtí hlemýždi, pavouci, runové kouzlení, real-time boj pomocí ikonek... Skoro by člověk vzkřikl OH IR RA!
Multiplayer v Bodycount je díky destrukci nepředvídatelný
Další vývojářský deník brzy vycházející FPS Bodycount nás blíže seznámí s multiplayerem a jeho kompetitivní i kooperativní variantou.
Forza Motorsport 4 bez Porsche – údajně kvůli EA
Dnešek se zapíše do análů jako den, kdy si firmy rozhodly jít po krku.
Microsoft si dupl – hry vyjdou souběžně nebo je X360 vynechá
Jedna věc se musí Microsoftu nechat. Když si chce upevnit pozici na trhu, nebojí se vzít někoho virtuálně pod krkem, omlátit mu hlavu o virtuální bar a virtuálně mu zařvat do obličeje: „tak a teď mě dobře poslouchej!“. Asi tak by se dalo vnímat aktuální oznámení, že buď vyjdou hry na X360 souběžně a se stejným obsahem jako na konkurenčních platformách nebo nemusí vyjít vůbec.Oficiální vyjádření říká: Tituly pro X360 musí vyjít alespoň simultánně s ostatními videoherními platformami a musí mít minimálně všechny vlastnosti a obsah jako ostatní verze pro ostatní platformy ve všech regionech, kde je titul dostupný. Pokud tyto podmínky nejsou naplněny, Microsoft si vyhrazuje právo nevydat obsah na Xbox 360“. Prásk, prásk, prásk zní údery hlavy o bar. Co to ovšem znamená v realitě?
Gamescom 2011 - horké adventurní novinky
Tak vám opravdu nevím. Před pár týdny jsem tady na Games v rámci seriálu historie adventur povídal, jak žánr postává na křižovatce, jak se mu právě láme chleba, a jak o něj vydavatelské domy postupně ztrácí zájem… A teď, po návratu z Kolína nad Rýnem, mám dojem, že už jsem hodně dlouho veřejně nenaplácal takové nesmysly. Na herní výstavu Gamescom jsem se rozhodl vyrazit na den. Na jediný den s tím, že si domluvím pět, šest schůzek, protože víc vystavovatelů tam s adventurami být přece nemůže. Zajistil jsem si dopravu zpět s odjezdem na večer prvního výstavního dne, a začal domlouvat schůzky. První, druhou, třetí, šestou, desátou, patnáctou… What the f…?
Prey 2 trailer je WYSIWYG - co vidíš, to ve hře dostaneš!
Akční a atmosférický trailer na Prey 2 patřil k tomu nejlepšímu, co z letošní E3 vzešlo a...
Wildstar – rozhovor z Gamescomu prozrazuje nové detaily
Dopředu anoncované oznámení nové onlineovky od NCSoftu se nakonec proměnilo v jednu...
Koncepty deseti ras z Elder Scrolls V: Skyrim
Už přemýšlíte nad tím, jakého hrdinu či hrdinku si vytvoříte v TES: Skyrim? Tak to vám jistě napomohou následující screenshoty, na nichž najdete deset ras (dalších devět budou brzy následovat) v různých odstínech pokožky, účesů, barvy vlasů, barvy šupin, tvaru rohů a hřebínku u Argonianů nebo klektáků u orků. Každému, co jeho jest. Vybrat by si měl každý. A když ne, můžete vesele kombinovat dál. Pod textem vidíte Nordy, další rasy najdete uvnitř článku (vždy klikněte na obrázek pro plnou verzi). A jako bonus jedna "střípková" informace. Některá NPC budou mstivá, takže pokud někde odpravíte třeba tesaře, který má rodinu, může na vás jednoho dne skočit jeho pořádně naštvaný synek.
Steam nabízí vrácení peněz za From Dust
Kolem problémů s DRM u From Dust už vzniklo tolik kontroverze, že se v Ubisoftu chytli za nos a dělají kroky, které jim mají napravit situaci a zachránit i tuhle poměrně unikátní hru, jíž celý tenhle problém na PC dost ublížil. Jako první krok Ubisoft oznámil, že připravuje patch, který odstaní DRM vyžadující neustálé připojení k internetu.