Každoroční vydávání Assassin’s Creed prospívá
zdroj: tisková zpráva

Každoroční vydávání Assassin’s Creed prospívá

10. 6. 2012 10:36 | Téma | autor: Adam Homola |

Můžete se divit, můžete si ťukat na čelo, ale je to tak. A vývojáři to krásně vysvětlili. Vtip je v tom, že na Assassin’s Creed už dávno nepracuje jeden vývojový tým, ale několik studií Ubisoftu. Ty se samozřejmě střídají, protože vydávat každý rok tak velkou hru by bylo pro jeden tým nemožné. Právě díky tomu, že jiné týmy makají na Brotherhood a Revelations, má zase druhý tým čas na vývoj Assassin’s Creed III. Kdyby Ubisoft nezapřáhnul několik studií najednou, nikdy bychom nemohli mít kvalitního Assassína každý rok, protože by to vývojáři jednoduše nestíhali. Takhle mělo studio na AC3 spoustu času a proto nás, po už trošku okoukaném Revelations, čeká svěží vánek a velký skok série kupředu.

“Na celé sérii pracuje několik skupin. Na tomhle jsme začali dělat už v lednu 2010, v době Brotherhoodu a ještě před Revelations. Jádro týmu na trojce pracuje už skoro tři roky, což je luxus, který v dnešní době v herním průmyslu prakticky nedostanete - je to příliš nákladné a příliš riskantní. Právě proto potřebujeme, aby tenhle vývoj a tyhle velké skoky podporovaly jiné projekty,” řekl v rozhovoru pro anglický Eurogamer Alex Hutchinson, kreativní ředitel třetího dílu.

Díky tomu, že série běží každý rok díky jiným studiím, mohou vývojáři využít čas k implementování svěžích nápadů. Podle Hutchinsona je to tak nejblíž, co se dostanete k nové značce za takovéhle velké peníze. Některé díly Assassin’s Creed mohou podle něj působit pomalu jako nová značka - mají nového hrdinu, nový příběh, nové prostředí... Jen mechaniky zůstávají.

Podle toho jak to Hutchinson popisuje, budou touhle dobou ve vývoji minimálně další dva “velcí” Assassíni. Ten, který vyjde v roce 2013 už bude v pokročilé fázi vývoje a ten, který vyjde v roce 2014 by mohl být teprve někde na začátku vývoje. A hned po dokončení Assassin’s Creed III, což bude už za pár měsíců, nepůjdou jeho vývojáři dělat další Far Cry, ale dost pravděpodobně se vrhnou na dalšího Assassína. A kolečko pojede dál.

Není to ale nic neobvyklého a na velkých hrách už dávno nepracuje jedno studio. Outsourcing, kdy se některé úkony přesunou na jiný externí tým, dnes využívá každý. Někdo víc, někdo míň. Třeba takový Heavy Rain je známý tím, že na něm dělalo několik set lidí z různých koutů světa a v Quantic Dream “jen” kormidlovali tak, aby projekt dojel úspěšně do cíle. Pěkným příkladem je i nedávný Max Payne 3, na kterém dělalo šest studií RockStaru.

Kapitola sama pro sebe je pak Call of Duty, na kterém pracují Infinity Ward, Treyarch, Sledgehammer Games, Raven Software, Beachhead Studios, Gray Matter Interactive, Pi Studios, Spark Unlimited, Amaze Entertainment, Rebellion Developments a Ideaworks Game Studio. V případě Call of Duty ale nejde samozřejmě o jednu hru ročně, ale o různé porty, Elite, podporu multiplayeru, DLC...

Nejnovější články