Pro vývojáře to podle Phila Specnera z Microsoftu dává velký smysl, jak se podělil v rozhovoru pro Joystiq. Vývojáři nebudou používat tablety a telefony k tomu, aby nám sdělili ty nejzásadnější informace, ale prý to bude užitečné k různým doplňujícím informacím. Třeba invetáře, mapy, apod. Kromě podobně statických informací se ale na tabletu/telefonu mohou odehrávat i herní prvky, jako třeba v čerstvě oznámeném Ascend: New Gods. Nemusíte ani sedět u televize, něco naťukáte na telefonu a ono se to pak projeví ve velké hře.
Příjemné je, že z prvních konceptů to vypadá na funkcionalitu, která bude sloužit pouze pro doplnění hratelnosti, ne pro její nahrazení. Nebylo by asi příliš šťatstné, kdybyste v Halo 4 museli každou chvíli koukat na tablet a házet z něj třeba granáty. Takhle budete pořád koukat primárně na hru na televizi a když budete chtít, můžete vytáhnout telefon/tablet a hru si tak trochu rozšířit. Více jsme o technologii SmartGlass psali v samostatném článku.