Tohle koště celkem tvrdě mlátí násadou po hlavách. Celkem jasnou a tvrdou kritikou předchozích poměrů v THQ vyslovil nově jmenovaný šéf, Jason Rubin (viz náš článek). A jako cíl, který mu byl tak trochu nabídnut, si našel Saints Row The Third. „Proč tady místo té hry nebyl Red Dead Redemption nebo Skyrim? Podívám se na ten titul a řeknu si – Koho to zajímá a proč to vypadá takhle? Ten tým dokáže vytvořit něco, co není zahanbující“.
Aby bylo jasno, sám Rubin nemyslí, že by kvality hry byly zahanbující, ale reaguje na slova redaktora The Verge, který pravil, že třetí Saints Row nehrál, protože by se styděl být viděn svou manželkou a dětmi (což je prazvláštní, stydět se za hru plnou nadsázky, která si utahuje sama ze sebe). Rubinovi ale vadí jedna věc a to, že Volition, tvůrci hry, jsou podle něj schopní udělat ekvivalent výše zmíněných bestsellerů... a nedělají. Proč?
Rubin zapáleně jasně deklaruje, že s jeho příchodem se věci mění. „V téhle společnosti už není místo pro hry, kde vystupuje fialový robertek. Možná to funguje v South Parku: The Stick of the Truth, ale určitě to nefunguje jinde. A nemyslím si, že Volition tu hru dělali, protože měli snad na výběr. Bylo to prostě tehdejší prostředí společnosti. A já vím, že tohle můžu změnit“.
Všimněte si, mimochodem, velmi obratné rétoriky, kdy Rubin na jednu stranu strhá hru a na druhou poplácá studio po zádech, protože je podle něj kvalitní. Nicméně, THQ potřebuje změny a právě takový rázný přístup je asi třeba. Nové koště musí mést jako rotační vysavač, aby vytáhlo THQ z průšvihu. Jak to tedy chce Rubin udělat?
„Chci dělat unikátní projekty, nicméně nechci dělat až moc unikátních projektů. Chci malé množství jasně řízených, perfektně promyšlených, dobře zafinancovaných a správně vedených titulů, které mají na trhu jasné místo a mohou prorazit“. Rubin je známý tím, že je jasným propagátorem toho, aby dostávala šanci menší studia, relativně neznámá, protože jen tak se udrží průmysl v chodu a čerstvý.
Mimochodem, to, že ne vše v THQ funguje jak má ukazuje i prohlášení nejmenovaného člena managmentu THQ, který prohlásil, že máme čekat nízkorozpočtové projekty a free-to-play tituly. Což není úplně naplnění Rubinových představ (i když by to dalo šanci malým novým týmům). Mimochodem, ona proklamovaná ztráta práv na UFC zápasy, která stále místo celé studio v San Diegu byl řízený prodej z toho důvodu, že hra nebyla dostatečně profitabilní, protože prodala „jen“ pod dvěma miliony kopií. A stejný cíl má vytyčen chystaný South Park, jinak možná „bububu“.
Nicméně, jak se zdá, celé THQ čeká Rubinem řízená restrukturalizace. Ne ovšem nutně za cenu hlav, naopak, Rubin si myslí (mezi řádky), že vývojáři byli spíše tlačeni do projektů, které nechtěli dělat. Co se týče budoucnosti některých her, inSane je prý v klidu, Rubin vidí hned několik týmů, které by hru mohly dělat, Company of Heroes 2 je prý populární a soběstačná, ale třeba Darksiders II, ačkoliv prý vypadají dobře, asi nebudou pokračovat. Rubin má prý pro Vigil Games větší plány. Nicméně, asi nemáme čekat záplavu velkých titulů, naopak sérii malých, kvalitních, neuspěchaných, dobře financovaných.
Jednoduše řečeno, Rubin se s tím nepáře. Ale počkejme si, jak to nakonec dopadne.