Zombíci v Alcatrazu na videu z Black Ops 2 DLC
Pro Call of Duty: Black Ops 2 se chystá DLC s názvem Uprising, a jak už je u her od Treyarchu...
Ryse od Cryteku má být velkým startovním titulem pro nový Xbox
O nástupci Xboxu 360 se povídá tolik věcí, že než ho Microsoft (prý) v květnu oficiálně oznámí, bude venku skoro všechno. Teď jsme se díky nejmenovanému zdroji od The Verge dozvěděli, že Microsoft plánuje na start nového Xboxu minimálně čtyři své vlastní hry a řadu dalších od ostatních vydavatelů. Mezi zmíněnou čtveřicí by měla být i tajemná hry Ryse od Cryteku, na kterou si možná pamatujete z E3 2011. Hra tam debutovala v nic neříkajícím hraném teaseru (pod označením Codename: Kingdoms), a pak se trochu víc předvedla v načančaném herním traileru, slibujíc nevídanou antickou Kinect řežbu - exkluzivně pro Xbox 360.
Nový Ridge Racer přidriftuje na PC/PS3 a bude zdarma
Ridge Racer hry obvykle vidíme při startech nových konzolí a handheldů, a tak bylo trochu překvapením, že místo Gran Turismo 6 nebo právě nového Ridge Racera byl pro PlayStation 4 oznámen Driveclub. Než (a jestli) se ale tentokrát dočkáme tradičního velkého Ridge Racera pro PS4 a nový Xbox, přidriftuje na PC a PlayStation 3 nový titul s trochu potrefeným názvem Ridge Racer Driftopia. Název napovídá, že se v novém titulu bude hodně driftovat a navíc zdarma. Driftopia bude totiž free to play.
Rayman Jungle Run se dočkal velkého bezplatného rozšíření
Povedený mobilní Rayman Jungle Run v září minulého roku zaútočil na mobilní platformy a setkal se tam jen s pochvalou a úspěchem. Variace na Canabalt, Temple Run a podobné zdrhačky se v kouzelném 2D provedení povedla. Ubisoft teď oznámil vydání nového updatu pro iOS a Android verze hry, který do mobilního Raymana přidá dvacet zbrusu nových úrovní. Verze pro Windows 8 ještě venku není, ale měla by vyjít brzy. Dvacet nových levelů si mezi sebou rozeberou dva nové světy: Pirate Ship a Giant Plant.
Ubisoft chystá mobilní remake Prince of Persia 2
Po novém velkém Princi z Persie pro konzole a PCčka zatím není ani vidu ani slechu, ale fanoušky série a hlavně pamětníky Ubisoft jistě potěší. Nově totiž oznámil předělávku druhého dílu, Prince of Persia 2: The Shadow and The Flame. Jedničku jsme jistě hráli všichni, nebo ti mladší z nás o ní minimálně slyšeli. Kolik z nás ale hrálo dvojku? Pokud vám pokračování legendární jedničky v roce 1993 uniklo, budete moct herní mezeru za nedlouho zalepit na odpovídajících mobilních zařízeních.
March of the Eagles - recenze
Kdyby mi před dvěma lety někdo řekl, že budu fanda Napoleonských válek, nevěřil bych mu. Střih. O dva roky později už se má vše úplně jinak. Po pročtení desítek knih jsem se nadšeně vrhl na novou strategii od Paradoxu, která pod názvem March of the Eagles zpracovává právě toto období z mírumilovných dějin Evropy. I když, nadšeně... Zrovna systém strategií od Paradoxu nepovažuji za silný v kramflecích ohledně válek, bojových vřav a hlavně bitev, které se motají kolem složité logistiky a taktických manévrů, což jsou právě Napoleonské války.
Fight Club #125 HD: Tryzna za LucasArts
Zatímco videozáznam Figth Clubu #124 jsme kvůli technickým nedostakům nechali pod drnem a otrlí mezi vámi se k němu dostanou z podcastí diskuse, jestli po něm tak strašně touží, v případě nejnovějšího Fight Clubu #125 už bylo všechno v pořádku a bez skrupulí vám jej níže v článku servírujeme. Pavel je stále na cestách, takže v trošku přeskládaném studiu moderoval celou šarádu opět Lukáš, kterého vyrušoval Petr a doplňoval Martin. Nezůstali jsme ale ve třech - zločin na vašich uších a mozcích společně s námi spáchala Nikola Bornová, která nám při zpětném pohledu přinesla štěstí a snad i díky ní jsme zlomili prokletí technických problémů z posledních podcastů.
Po období stagnace herní trh v ČR a SR v roce 2012 opět rostl
Herní průmysl v ČR a SR se v roce 2012 oklepal ze stagnace či spíše letargie předchozího roku 2011 a opět zaznamenal růst, jak vyplývá z tiskové zprávy Asociace herního průmyslu ČR a SR. Obrat herního průmyslu v ČR a SR za rok 2012 činí 2,436 miliardy korun, což oproti oproti obratu za rok 2011 (2,202 miliard Kč, jak se dočtete v našem článku) představuje více než desetiprocentní nárůst.
Dishonored DLC Knife of Dunwall se připomíná videem ze hry
Dishonored již svým vizuálem dost připomínala Half-Life 2, blížící se příběhové DLC však zavdá příčinu k ještě většímu srovnávání s majstrštykem od Valve, konkrétněji datadiskům k prvnímu dílu a jejich vyprávění o havárii v Black Mesa z více pohledů. Ve zkratce nám totiž DLC The Knife of Dunwall přinese příběh z pohledu záporáka a císařovnoraha Dauda v jeho snaze odhalit tajemství velrybářské lodě Delilah. Pět dnů před svým vydáním se DLC vytasilo i s videem ze hry, které asi není dobré si pouštět, pokud jste Dishonored ještě nehráli. Posloužit si ale klidně můžete v článku.
Vesmírné děsy ve freeware adventuře good morning, commander
Je duben, a "datum vydání: duben" si loni určili i autoři stylově vypadajícího lunárního hororu Routine. Přestože k vydání Routine jen tak nedojde, můžete vzít zavděk alespoň příjemným freeware hororem good morning, commander, postaveným na podobné premise – jako neznámý astronaut se probudíte na vylidněné základně a následně šmejdíte po jejích strašidelných lokacích.
Dánové z Full Control budou dělat nové Jagged Alliance
Značka, která sympaticky zatrvzele odmítá zemřít a vrací se. I tak by se mohla charakterizovat kultovní tahová taktická strategie Jagged Alliance, která pro změnu nachází nového tvůrce. BitComposer se totiž dohodl s nezávislým dánským studiem Full Control na tvorbě další hry z této série. Ta prošla v roce 2010 rebootem jménem Jagged Alliance: Back in Action, který má na kontě právě bitComposer.
Osmdesátky se vrací v traileru na Far Cry 3: Blood Dragon
Far Cry 3: Blood Dragon pořád působí jako exot na herním nebi a tenhle retro trailer bizarnost a atraktivitu téhle hry potvrzuje. Návrat klasických reklam z marketingového mezolitu, klasické akční kreslené seriály, béčkovost čišící na sto honů... a k tomu pěkně vypadající záběry hry s propracovanou retrofuturistickou grafikou. Tohle je trailer, s kterým si tvůrci prostě vyhráli.
Lajka se vrací v dvourozměrném akčním RPG
Chystaná arkáda amerického nezávislého studia Minicore nás zavede do alternativní reality, v níž Sovětský svaz obsadil svět, a Ameriku zvláště. Zííív, nejspíše si pomyslíte. Laika Believes však není nějakým obyčejným cvičením v patriotismu – námět vykupuje skutečnost, že hrdinkou hry je první "kosmická fena" Lajka! Ta v této verzi historie nejen, že přežila výlet do vesmíru, ale zpátky na Zemi se navíc vrátila ve zkyborgizované, mluvící podobě.
Nový Xbox prý nebude chtít stálé připojení k internetu
V posledním týdnu a zvláště na západ od nás žil herní svět všemožnými vyjádřeními a protesty proti domnělému "always-on" prvku u chystaného Xboxu. Spekulace i prohlášení daly munici skutečně obskurním filipikám, a nad strategií Microsoftu si lámal hlavu nejeden analytik. S tím je však po smršti několika posledních událostí možná konec. Podle dalšího leaknutého zdroje totiž next-gen Xbox sice bude mít always-on připojení, nebude však uživateli zamezovat v hraní již stáhnutých titulů ani her z druhé ruky.
Moder Skyrimu vytváří zajímavou strategii Oberon's Court
Je vždycky povzbuzující sledovat ten zázrak přírody, když se autor kvalitní (leč stále více méně amatérské) modifikace metamorfuje v autora vlastního, (doufejme) profesionálního projektu. Aktuálně se to daří Tomasi Salovi, který má na triku Skyrim modifikaci jménem Moonpath to Elsweyr, a nyní pracuje na esteticky elegantní fantasy real-time strategii Oberon’s Court.
Metro: Last Light vyjde s CZ titulky a DLCčkem v základu navíc
Vůbec bych se nedivil, kdyby vaše nedočkavost po Metro: Last Light dosáhla po nedávném videu, které zevrubně představilo postapokalyptický herní svět, kritické hodnoty. Ostatně, řada z vás dává tento niterný stav najevo v diskusích už docela dlouho. A bude vás zřejmě ještě víc, troufám si odhadovat. Cenega totiž oznámila svůj záměr vydat Metro: Last Light v ČR a SR s českými titulky, což neplatí jen pro PC verzi, ale i pro obě dvě verze konzolové (PS3, X360).
Ubisoft oznamuje remake Flashbacku od tvůrce originálu
Zpátky v dřevním roce 1992 vytvořil jistý Paul Cuisset pro Amigu a později i MS-DOS (1993) sympatickou plošinovku Flashback. Leč pro nahuštěný sci-fi příběh i rotoskopované animace si ji dodnes řada lidí plete s pokračováním Another World. Tomu se ovšem nyní rozhodl zatnout tipec Ubisoft, když čerstvě oznámil HD reimaginaci původní hry v Unreal Enginu. A bonbónek na závěr – na hře (spolu)pracuje patero vývojářů původního Flashbacku včetně Paula Cuisseta samotného.
Dark Souls II vypadá věrně odkazu předchozího dílu
Když se začalo v kontextu vývoje Dark Souls II mluvit o přiblížení mainstreamovému hráči a dalším úpravám, asi bych se mohl zařadit do kategorie „plašanů“, kteří se chytali za hlavu a už viděli konec své oblíbené série. Takže si teď mohu nasypat trochu toho popela na hlavu, protože po dvojici videopreview na IGN s několika minutami záběrů ze hry musím říci, že mi spadl balvan ze srdce.
A Game of Dwarves – recenze
Typická budovatelská strategie vypadá tak, že stavíte nějaký ten zábavní park (Theme Park), budujete tropický ráj (Tropico) nebo si hrajete s vláčky a autíčky (Transport Tycoon). To vše s cílem neprodělat své virtuální kalhoty, splnit v poklidném tempu několik stanovených cílů a během pár hodin strávených u jedné mapy především dostatečně relaxovat a vypiplat dané místo či společnost k obrazu svému.
Teutoburská řež na největším obrázku z Total War: Rome II
S ohledem na to, co o Total War: Rome II víme, by neměl nikdo pochybovat o tom, že to bude velká hra. Ne nutně odkazem a pověstí, i když to je samozřejmě možné, ale rozsahem. Osm představených hratelných frakcí, rekonstrukce obrovských historických bitev, propracovanější taktika, diplomacie a další aspekty ekonomické, politické a bojové simulace.