Nejde třeba jen o balanc a herní věci, kterých je v patchi taky požehnaně. Tvůrci se zaměřili i na výkon hry a technickou stránku obecně. Velkého zlepšení by se měla díky patchi dočkat optimalizace výkonu a náročnosti na paměť v kampani, snížila se zátěž procesoru během bitev a ve chvílích, kdy se do sebe pustí bojující jednotky, by neměl framerate spadnout pod únosnou mez. Optimalizací se dočkalo i obléhání, bojová mapa a další prvky.
Pokud patříte k hráčům, kteří mají ve svém PCčku víc než jednu grafikou kartu, tak s vámi Rome II konečně počítá - můžete si zvolit, která karta má obstarat hru, zatímco na druhé můžete třeba těžit Bitcoiny. Vedle hromady technických úprav došlo na ještě větší hromadu úprav balancu, umělé inteligence a bugů. Po aplikaci patche 9 by se nemělo stávat, že se obléhací nástroje budou motat kolem zdí a hradeb, a například pěchota by se neměla nechat tak jednoduše překvapit kavalérií. A když dojde na útok kavalerie, budou pěšáci lépe připravení.
Tvůrci též vylepšili umělou inteligenci při používání ohnivých šípů, speciálních schopností generálů nebo různých druhů střeliva. Jednotky budou během bitev zapalovat otevřené brány pomocí pochodní a vylepšení se dočkala též umělá inteligence v kampani. Od obléhání, přes vyhlašování míru, okupací, řešení financí až po vyhlašování války vzdáleným frakcím. Do kampaně taky přibyla tuna menších či větších drobností, i co se týče uživatelského rozhraní, zoomu a dalších věcí.
Změn, úprav, oprav a vylepšení jsou stovky. Vývojáři nenechali kámen na kameni a celou hru posunuli blíže stavu, v jakém měla být už dřív. Ostatně podívejte se na výpis úprav a novinek sami na oficiálním webu.