The Elder Scroll Online představuje lva, který koval

Crafting, nebo hezky krátce po česku „tvorba rozličných předmětů skrze řemeslné schopnosti“ patří mezi ty složky v MMORPG, které nikdy sám neprohlubuji, ale většinou těžím z produkce jiných, čímž udržuji kolečka lokální ekonomiky v chodu. Případně vzpomínám na Lineage II, kde jsme se v celé gildě dva týdny sháněli po surovinách, abychom si pak drželi palce a nervově se hroutili.

Dark Souls II připomíná, že jádrem hry je tvrdohlavý souboj a nahrávání

Za méně než měsíc se dočkáme pokračování arcitěžké fantasy akce Dark Souls II a připomíná se novým trailerem pojmenovaným Hollow Lullaby. To snad kdybste doma čirou náhodou neodstřihávali každý den kousek z metru. Fajnšmekři pak mají onen metr vyrobený z reálných bankovek a každé střihnutí doprovodí rázným šlehnutím své devítiocasé kočky. To aby se vžili do stylu a atmosféry hry.

Kingdom Come: Deliverance zbývá 12 hodin kampaně, chce hlas Seana Beana

Po zdolání milionové hranice je posledním stretch goalem historického RPG Kingdom Come: Deliverance snaha sehnat slovutné anglofonní herce. Kromě obligátního Seana Beana (doufejme, že nebude protagonistou) fanoušci vývojářům navrhují rovněž hromotkula Briana Blesseda a dokonce i Johna Cleese. Davy tají dech, do finiše kampaně zbývá méně než 12 hodin.

Fable Anniversary - recenze

Pokud ve videoherním průmyslu existuje synonymum pro enormní hype následovaný skromným uznáním minutého cíle, pak je tím synonymem jméno Peter Molyneux. Chlapík, který si svým snílkovstvím a bezuzdným vizionářstvím vysloužil nejen řadu uznání, ale minimálně stejnou řádku ústrků, posměšků a kritiky z řad herního publika. Přitom v roce 2004, kdy původní verze Fable (PC verze s přídomkem Lost Chapters se objevila o rok později) vyšla na Xbox (nutno dodat, že šlo do stejné míry o dílo Molyneuxe i lidí ze studia Blue Box), měl za sebou zářezy jako Populous, Magic Carpet či Dungeon Keeper, tedy významné milníky herních dějin.

Next-gen verze střílečky Strike Suit Zero vyjde v březnu

Od vesmírné střílečky Strike Suit Zero sem bohužel očekával příliš mnoho (vlastně jen zábavnou střílejdu). Když hra nakonec z anoncovaných prvků nabídla v plné míře snad jen boží hudební doprovod, ale v hratelnosti nezazářila, bylo mít tvůrců z Born Ready líto. Takový potenciál, tak jej nevyužít. Život jde ale dál a přes několik menších šolichů si i v Born Ready řekli, že bude výhodné vzít svou nic moc hru a předělat ji relativně snadno pro PS4 a Xbox One, protože na nových konzolích je nedostatek všech her, dokonce i těch pitomých.

Akční RPG Sacred 3 přežilo svou smrt a vyjde letos v létě

Hry v sérii Sacred se už od prvního dílu řadily k těm lepším přímým klonům Diabla, ale krach tvůrců z Ascaronu vystavil budoucnosti značky na krátký čas stopku. Na rozdíl třeba od Darkstar One ale série Sacred našla nový domov u společnosti Deep Silver a vývojářů z Keen Games, kteří se rozpracovaný třetí díl opravdu chystají dokončit a vydat. Po roce a půl naprostého ticha se dnes Sacred 3 přihlásila o slovo s novým trailerem (ne, ten opravdu důležitý ani zajímavý není), ale hlavně s termínem vydání.

Ninja z rebootované akce Strider už se na vás řítí

Pokud jste to ještě nepostřehli, studio Double Helix Games pod vlajkou Capcomu kutilo předělávku NESových akčních plošinovek Strider s ninjou Striderem Hirjúem coby titulním hrdinou. Oč půjde? To vlastně není tak důležité...

Předobjednávkou Wolfensteina si zajistíte přístup do bety Dooma

Když Američanům odstřelí prezidenty z Mount Rushmore, tak je jasné, kdo vládne světu. Nic neřekne, že vážně chcete, aby si lidé předobjednávali vaší hru tak, jako slib, že v souvislosti s tím dostanou vstup do betatestu Dooma. DOOMA! Má to jediný háček, nevíme co to za Dooma je, kdy má vyjít a kdy vlastně přijde beta.

Vychází další ročník závodů nadupaných aut NASCAR '14

Teď něco vysloveně pro milovníky jednoho specifického subžánru. O NASCAR závodech nevím prakticky nic, než to, že se jezdí dokolečka dokola (200 kol na jednom oválu?!) a oblíbené jsou hlavně v jižních částech Spojených států. Což je ale jen důkazem mé beznadějné motoristické nedovzdělanosti, ne snad nějakou méněcenností NASCAR.

Minecraft + létání + křižníky = From the Depths

Voxelová grafika od úspěchu Minecraftu zažívá nemalý boom a nyní se k davu více či méně originálních titulů připojuje From the Depths. Přijde mi, že v rámci všech těch kostičkovaných titulů zrovna tento patří mezi nejoriginálnější a potenciálně nejzajímavější. From the Depths kombinuje budovatelskou stránku se střety námořních, ale i létajících křižníků a nejspíš i ponorek.

Cliff Bleszinski míří na PC a nechce mít v životopisu jen Gears of War

Mám pocit, že občas na herní tvůrce přijde nevyhnutelná krize středního věku a spolu s ní touha se podepsat pod svůj vyvolený průmysl něčím zásadním a zároveň seriózním. Tak musím vnímat celkově zajímavou zpověď Clifforda Bleszinského (CliffyB), který v Epicu stál u zrodu a vzestupu série Gears of War.

Vyšla budovatelská strategie Banished, simulace středověkého městečka

Je to už skoro rok, co Láďa psal o Banished, nezávislém ekvivalentu třeba Settlers. Jde o strategii, která se plně věnuje budování středověké vsi a posléze i městečka. Stojí za ní nezávislý tým Shining Rock Software a včera mohl oslavit významný milník, vydání Banished na Steam a GOG.

První DLC pro RPG strategii Blackguards rozebere Takateho

Sympaticky obtížné tahové RPG Blackguards od Daedalic si v naší recenzi vysloužilo povedenou sedmičku a Deadalic plánuje hru dále podporovat skrze DLC v rámci „seriálu“ pojmenovaného Untold legends (volně přeloženo: Zapomenuté příběhy).

Video: porovnání grafických rozdílů jednotlivých verzí Metal Gear Solid 5

Nastal čas nahánění drobných detailů a následných hádek nad nimi! Hideo Kojima nedávno reagoval na ohlas veřejnosti směrem k PS3, PS4, X360 a Xbox One verzím Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes a přeneseně tedy i MGS 5: The Phantom Pain. Hráči se tehdá rozčilovali, že next-gen verze MGS5 nevypadá o moc lépe, než verze pro PS3 a X360. Kojima jim to vyvracel, jak je výše zmíněno, a nyní si obě strany (hráči i Kojima) mohou dát druhé kolo. Konami zveřejnila video, které nabízí záběry ze všech čtyřech verzí naráz, abyste na první pohled mohli srovnat rozdíly v kvalitě zpracování.

Donkey Kong Country: Tropical Freeze - recenze

Nintendo je jako ta pověstná hydra. Když jí useknete jednu hlavu, narostou dvě nové. Všichni můžeme tvrdit, jaký že není Wii U propadák, o který někdo stěží zavadí prachovkou. Japonským mágům je to však jedno a navzdory nepřízni osudu jsou pořád schopni kralovat herním světům s neuvěřitelnou dávkou kreativity, nadšení a zcela zarážejícího zapálení, které by jim mohli závidět Sony i Microsoft dohromady. Důkaz? Zapomeňte na Maria, naprosto fenomenální návrat Donkey Konga tentokráte nechává oblíbeného instalatéra prodlévat ve stínu banánů.

Sledujte hodinový záznam z hraní Kingdom Come: Deliverance

Přesně dva měsíce se na vás ze všech stran valí informace o českém RPG Kingdom Come: Deliverance od vývojářů z Warhorse. Začalo to představením hry v polovině prosince a pokračovalo spuštěním kickstarterové kampaně, do jejíhož konce zbývá něco přes dva dny a už nyní o ní lze prohlásit, že je neuvěřitelně úspěšná. A zatímco se tvůrci třesou, jestli nakonec dají magickou hranici jednoho milionu liber, hráči se nyní mohou třást na hodinovou ukázku z hraní.

Ken Levine zavírá Irrational Games

Kdepak, není duben a tohle není Apríl. Tuto zprávu jsem si musel raději přečíst z více zdrojů, ale jak je psáno na stránkách Irrational Games, tak je dáno. Ken Levine zavírá Irrational Games. Přímo píše: „Irrational Games tak, jak jej znáte, omezím. Hodlám začít s menším a podnikavějším konceptem v rámci Take Two. To znamená, že se kromě patnácti kolegů rozloučím se všemi členy týmu Irrational. Neexistuje dobrá cesta, jak propouštět lidi a naší první starostí bylo, aby ti, kteří odchází, měli co nejvíce podpory.“

FTL: Advanced Edition představuje klonovací systém

Už je to nějaký ten pátek, kdy nejen mně učarovala RPG strategie FTL – Faster Than Light. Před nějakým časem ale byla oznámena expanze, která přijde společně s iPad verzí. Jmenuje se Advanced Edition a v jejím rámci by se mělo dostat téhle správě vesmírné kocábky pořádných změn.

Plošinovka z pohledu vlastních očí A Story About My Uncle má teaser

O sympatické genezi titulu A Story About My Uncle už psal před pár týdny Adam. Ale ve zkratce – v roce 2012 šlo o projekt skupinky švédských studentů, který fungoval jen na bázi prototypu. Sklidil ale takový úspěch, že se proměnil na hru, tedy budoucí hru, která by se měla objevit i na Steamu.

MMO WildStar představuje speciální instance Adventures

Černý kůň letošních MMO závodů? To asi ne. Ale symatická onlinovka WildStar rozhodně není otloukánek předem odsouzený k úhynu. Snaha o inovaci žánru spojená s přísně humornou stylizací vytváří solidní alternativu chystaným větším projektům.