BioWare dle spekulací od základů předělá RPG Shadow Realms
zdroj: tisková zpráva

BioWare dle spekulací od základů předělá RPG Shadow Realms

7. 1. 2015 11:41 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Pokud vám hned nesepne, co je vlastně hra s nekompromisně generickým názvem Shadow Realms zač, ani se nedivím. Je tedy lepší připomenout zdlouhavou propagační kampaň, z níž nakonec vylezlo multiplayerové RPG z dílny BioWare Austin. Koncept hry de facto kopíruje systém stolních RPG, kdy čtveřice hráčů prochází úrovní, zatímco další jim v roli Shadowlorda hází klacky, potvory a kouzla pod nohy. Podle oficiálně nepotvrzených informací se ale tvůrci rozhodli výše nastíněnou podobu Shadow Realms předělat - od základu.

Informace o zásadním předělání hry pochází od anonymního zdroje serveru Kotaku. Jde sice o zatím o snůšku spekulací, ale vždy platí, že na každém šprochu trocha té pravdy je. Kupříkladu uzavřenou alfu tvůrci oproti původnímu plánu posunuli a o hře moc nehovořili ani po oznámení, ani v následujících měsících. Ostatně, kooperativní mix sci-fi a fantasy s oficiálně nepotvrzeným, ale pravděpodobným free-to-play systémem už v dnešní době není nic výjimečného. Podoba hry, kterou BioWare načrtli (více zde), zněla sice zajímavě, ale nijak spektakulárně.

Je možné, že si to uvědomili i v Electronic Arts a začali velká vývojářská škatulata. Podle jednoho z anonymních zdrojů došlo k vypnutí serverů projektu Avalon, což bylo kódové označení Shadow Realms, a v návaznosti na to vznikl projekt Trafalgar. Obecně se usuzuje, že na konto těchto změn hodlají Shadow Realms kompletně předělat - vytvoří kampaň, aby hra nestála jenom na multiplayeru, a provedou další významnější změny v rámci designu hry.

zdroj: Archiv

Dalším důvodem k změnám je údajně interní politika EA. Týmy, kteří své projekty neprovázali s Originem prý měli nižší rozpočet. BioWare Austin údajně s integrací Originu nepočítali a vytvořili vlastního klienta, ale po krachu Dawngate a Command & Conquer se rozhodli Origin do hry integrovat - na to konto dostali víc peněz a rozhodli se Shadow Realms předělat. Je ale třeba ještě jednou zdůraznit, že jde o spekulace a zákulisní tamtamy.

Pokud bych si ale chtěl zaspekulovat sám, dojdu k závěru, že se Shadow Realms mění z mnohem prozaičtějšího důvodu. Hra zkrátka nevypadala výjimečně. Kuba Kovář ve svých dojmech psal, že koncept vypadá zábavně a jsem si celkem jistý, že BioWare Austin by vytvořili dobrou žánrovou hru. Ale trh už asi v době vydání nebude chtít to, co Shadow Realms nabízela.

Asymetrický multiplayer dnes vážně není nic výjimečného. Pracuje s ním třeba Evolve a objeví se další tituly, které to zkusí touto cestou. V době, kdy by Shadow Realms vyšla, by už pravděpodobně vstoupila na pole desetkrát zorané, což byla přesně případ Dawngate. Na začátku vývoje Dawngate byl MOBA ještě vitální žánr plný potenciálu. Nyní jde ale o rozkolíkované území, kde najde své místo jen několik vyvolených nováčků. A Dawngate nevypadala, že by se mezi vyvolené dostala.

zdroj: Vlastní

Ve chvíli, kdy koncept vypadá neperspektivně, je celkem logické, že firma buď projekt zruší, nebo nařídí jeho radikální úpravu. A Shadow Realms zřejmě potkala druhá, tedy ta lepší varianta. EA hru oznámila v době, kdy ještě kooperativní multiplayer a free-to-play model možná zněly jako hudba budoucnosti. S Dragon Age: Inquisition se ale v EA přesvědčili, že o kampaňové zážitky pro jednoho hráče stále je zájem a rozhodně nejde o mrtvou cestu.

Pokud tedy skutečně BioWare Austin předělávají Shadow Realms od první čírky programového kódu, považuju to za správné rozhodnutí. Je totiž šance, že se tvůrci zaměří při tvorbě konceptu na trendy budoucí, namísto trendů současných. A pokud jde o termín vydání, tak se samozřejmě podle spekulací posouvá až na rok 2017.

Nejnovější články