GamesPlay: hodinka s robotickou stealth akcí Sir, You Are Being Hunted
Říkejme tomu distingovaný robotický hon se vším, co k tomu patří. Kulovnice, koně, lovečtí hafani a sluhové. Sir, You Are Being Hunted je vlastně simulátor honu, jen zde namísto bodrých chlapíků v kamizolách, co mají péro za kloboukem a jezevčíka u nohy, vystupují myslivci ze železa s červeně svítícíma očima, kteří baží po lidských trofejích! A kdyby jen myslivci. Koně s tryskovýma nohama asi také nebudou výtvorem matky přírody, stejně jako robo-hafani s hodně ostrým chrupem. Jak do toho všeho ale zapadáte vy – hráči? Jednoduše. Roboti vás loví a musíte jim zdrhnout buď s pomocí promyšlené stealth taktiky, nebo stylem Rambo. Oba dva přístupy se vám v dnešním hodinovém gamesplay videu pokusil představit Pavel.
Warhammer 40K: Armageddon se chlubí stovkami jednotek včetně supertěžkých tanků
Nějakou dobu o hře nebylo slyšet a někteří z nás se dokonce domnívali, že z projektu sešlo. Nakonec ale Slitherine Games přeci jenom přišli s informacemi o tahové strategii Warhammer 40,000: Armageddon, která se chystá pro PC a tablety. Pracují na ní studia Lordz Games Studios a Flashback Games, co mají na kontě třeba hru Panzer Corps, které se ostatně nová Warhammer hra podobá.
RPG Witchmarsh míchá jazz, blues, Baldur's Gate a Lovecrafta
Pravidelně mě fascinuje, jak málo pixelů stačí k vyvolání velkých emocí. Kdybych z matiky neměl špatné známky, sestavil bych rovnici a prodával ji indie vývojářům, aby mohli přesně vypočítat počet pixelů na jednu postavu, nutný k tomu, aby hráče nenaštvali. Naštěstí existuje na světě masa lidí, kterým jsou pixelaté hry buď sympatické, nebo je přinejhorším neřeší, protože se pod nimi ukrývá velmi zajímavý titul s potenciálem, v tomto případě s názvem Witchmarsh. Čili na tu rovnici kašlu.
Takový normální závod na videu z Driveclub
V rádiu ohlásili pět večer, pustili nějaké tuc tuc, vy sedíte za volantem nevzhledného supervozu Pagani Huyara (zrcátka jako tykadla!) a s plynem sešlápnutým až na podlahu vyrážíte do boje s dalšími jedenácti soupeři na trať kdesi v Kanadě. Počasí je ideální, realita okolo vás šlape ve stabilních 30 snímcích za sekundu, a protože vám někdo umyl přední sklo, vidíte ubíhající krajinu v poctivém 1080p rozlišení. Tolik ve zkratce k tříminutovému záznamu z beta verze závodní hry Driveclub.
V černobílé adventuře Fleish & Cherry musíte přemýšlet jako animáci
Vypadá jako animáky ze 30. let minulého století a kombinuje hádanky z klasických point and click adventur s prostorovými puzzly jako v Zeldě nebo Little Big Adventure. Španělská adventura Fleish & Cherry in Crazy Hotel mě zaujala právě svým černobílým cartoon zpracováním a zmínkou o Little Big Adventure, ale míra zájmu při čtení dalších informací nespadla zpět na nulu, jak se obvykle stává. Naopak vystřelila hodně vysoko, kde se zuby nehty drží a nechce opadnout. Třeba vás po vyzkoušení demoverze potká to samé, přestože je už rok stará.
Bungie prodlužuje život PC verze Halo patchem po pěti letech
Potenciální apokalypsa, kterou pro hráče několik let starých PC her představovalo anoncované stopnutí služeb Games for Windows Live a GameSpy, se nakonec promění jen v menší tragédii pro několik hráčů zapomenutých titulů. Nejpopulárnějším titulům totiž prodlouží život komunita, původní tvůrci nebo v některých případech sám vydavatel. O snaze zachránit Battlefield hry komunitou jsme psali minulý týden, nyní si dobré nebo minimálně nadějně zprávy mohou poslechnou hráči PC verzí Halo a Dark Souls.
Alma zase straší: betatest F.E.A.R. Online odstartuje 26. května
Devět křížků na hrbu a pořád se na F.E.A.R. vzpomíná, navíc spíš v dobrém. Někdo uctívá atmosféru, já chování nepřátel, další zase multiplayer. Snad právě hráči z poslední skupiny vyznavačů S.T.R.A.CH.U. by si mohli najít k cestu k loni oznámené střílečce F.E.A.R. Online, která po dlouhatánském alfa testu přejde 26. května do fáze betatestu. Přihlásit se o svůj beta klíč můžete hned teď na stránkách hry, ale možná vám přijde vhod stručná rekapitulace obsahu.
Age of Mythology: Extended Edition - recenze
Lag. Málokdy lze hru vystihnout jedním jediným slovem, ale zrovna v případě Age of Mythology: Extended Edition není co řešit. Neodehrál jsem v ní jediný plynulý multiplayerový zápas. Sek-sek-sek. Po čase se z toho stal už takový předválečný rituál. Do chatu někdo napíše „lag?“, ostatní přikývnou, smutně konstatují, že jde o běžnou věc a se zaťatými zuby rozjedou budování svých impérií. Tahle předělávka nefunguje dobře, ale přeci jen mluvíme o jedné z nejlepších realtime strategií vůbec…
Soubojový modul Star Citizen vyjde 29. května
Když se nic nepokazí, přičemž „když“ si představte s mnoha vykřičníky a načmárané obrovským červeným písmem na sněhobílé zdi, naskočíme 29. května do kokpitu zakoupené stíhačky a poprvé se proletíme ukázkou vesmíru Star Citizen. Právě na čtvrtek příští týden si Chris Roberts a spol. naplánovali vydání dlouho slibovaného a v dubnu prezentovaného dogfight modulu Star Citizen, který je známý pod názvem Arena Commander. Než k očekávané události dojde, čeká vývojáře ještě spousta práce a zároveň i překonání mnoha potenciálních překážek.
Video z Middle-earth: Shadow of Mordor přibližuje získávání skillů pomocí run
Předpokládám, že nejsem sám, komu by akční RPG Middle-earth: Assassin’s Cre... pardon Shadow of Mordor mohla vyplnit díru v srdci. Co díru, skoro propast, kterou může zacelit jen solidní příběhová hra s Tolkienovy Středozemě, co není ani onlineovka, ani realtime strategie, ale akční hra s příběhem. Zatím vše nasvědčuje, že až Shadow of Mordor letos v říjnu vyjde, budu spokojeně pomlaskávat, ale opatrnosti není nikdy nazbyt. Nové záběry ze hry, které blíže představují systém upgradu zbraní prostřednictvím run, tedy přijímám s maximálním klidem a bez vzrušení. Projevy pozitivní, nebo naopak negativních emocí nechám na vás.
Zabijte planetu průmyslem v české budovatelské strategii Factorio
V tuto chvíli je jasná jedna věc. Dětem Země a dalším zeleným organizacím se Factorio nebude líbit. Militantnější ekologické spolky možná sepíšou protestní nótu a Ondřej Liška udělá demonstraci. Cíleně a plánovaně tu totiž ničíte životní prostředí industriální zástavbou a čím více se krajina mění v železobetonovou džungli zahalenou smogem, tím větší úspěch slavíte. Pakliže je ve hře nějaké poselství, není až tak překvapivé: člověk je expanzivní zrůda a v honbě za materiálním bohatstvím je ochoten jít i přes planetární mrtvoly.
Plížení v Enemy Front působí velmi nepřesvědčivě
Tohle malinko zabolelo. Ačkoliv se Enemy Front jeví jako každým coulem zajímavá akce z druhé světové, v následujícím videu poněkud klopýtá. Plíživé pasáže totiž, ve srovnání s konkurenčním Sniper Elite 3, působí spíše dojmem propagační akce na provedení doborovolné lobotomie, než jako parádní ukázka moderního sandboxu.
Zdarma hratelný Ace Combat Infinity nezapomněl ani na příběhovou kampaň
Série Ace Combat patřila k těm nejlepším leteckým akcím, jaké se vám mohly dostat do rukou. Kombinace dynamického až filmového létání a příběhu vyprávěného mezi misemi i během nich vytvořila skvělý mix, kterému dokázaly zlomit vaz až hloupé změny v hratelnosti, které přinesl Assault Horizon. Nyní se blíží vydání free to play dílu Ace Combat Infinity, který ale překvapivě nepřijde o kampaňovou složku.
Strhující video z Destiny připomíná základní informace o hře
Střílečka Destiny se možná stane nejdražším projektem herní historie (viz článek), ale nás momentálně zajímá spíše kvůli tomu, jak se pokusí přesvědčit hráče, aby do hry investovali. Další video tedy shrnuje základní informace hře, ale zároveň nabízí i nové záběry přímo z akce.
Warhammer 40k: Eternal Crusade představuje planetu, o níž budete válčit
Onlinovka Eternal Crusade je prvním ze dvou projektů, které využívají licenci Games Workshop na Warhammer 40,000, a zároveň nejsou jen pochybnou jednohubkou pro mobilní platformy. Jen pro úplnost, druhým projektem je tahovka Warhammer 40,000: Armageddon, ale o té Slitherine už podezřele dlouho mlčí. Ale zpět k Eternal Crusade, protože Ghislain Barbe se v novém vývojářském blogu trochu více rozepsal o planetě Arkhoně, na které se bude válčit.
PC verze Titanfall přišla o dva módy, protože je nikdo nehrál
Po sympatickém oznámení ze stáje Guerilla Games jsme se dočkali méně pozitivní novinky v multiplayerovce Titanfall. Respawn se totiž na základě (ne)hranosti rozhodli odstranit z PC verze hry herní módy Capture the Flag a Pilot Hunter. Tvůrci své rozhodnutí zdůvodňují v následujícím komentáři, ale stejně si myslím, že jde stejně o krok špatným směrem.
YouTube si prý za miliardu dolarů koupil Twitch
Na poli streamovacích služeb se možná chystají velké změny. Podle Variety se totiž YouTube (patří od roku 2006 Googlu) dohaduje s příslušnými vlastníky na zakoupení služby Twitch za rovnou miliardu dolarů. Obě společnosti odmítly zveřejnit jakýkoliv komentář. Jde ale o krok z hlediska YouTube logický.
Multiplayerovou nabídku Killzone: Shadow Fall rozšíří kooperativní horde mód
Třikrát hurá pro Guerilla Games! Anebo alespoň potěšené pokývnutí hlavou. Tohle rozšíření málokdo čekal (nebo alespoň já ne), protože výrazně obohacuje hratelnost. Vývojáři oznámili, že do Killzone: Shadow Fall dodají nový mód Intercept, ve kterém spolu čtyři hráči spolupracují v boji proti vlnám nepřátel ovládaných umělou inteligencí.
Cloudbuilt - recenze
Obvykle si při hraní dáváme na čas a oceníme, když je dobrá hra i náležitě dlouhá. Existuje však skupinka lidí, kteří se hry snaží dojet co nejrychleji. Říká se jim speedrunneři a Cloudbuilt je pro ně hra jako stvořená. Náplň hry a její uspořádání přímo volá po porovnávání výsledků, neustálém zdokonalování a překonávání časů ostatních, což speedrunnery pohání v jejich „závodech.“
Odpovědi redakce Games.cz v záznamu Social Club #5
Pátý Social Club, ve kterém na vaše všetečné dotazy odpovídali Pavel Dobrovský, Lukáš Grygar a Petr Poláček, se na začátku věnoval hlavně právě vydanému Levelu 242. Hned po obhlídce časopisu jsme se ale vrhli na další várku témat, které jste nám prostřednictvím emailů a chatu nadhodili k diskusi.