Dojmy z hraní: Starpoint Gemini Warlords se rýsuje jako parádní vesmírný sandbox
Hlas lidu někdy dokáže divy. Autory herní série Starpoint Gemini například přiměl k vytvoření spin-offu, ve kterém se uplatnila všechna dosud nenaplněná přání hráčské komunity. Směs novinek dostala podtitul Warlords a přináší nejen nové a obrovské velitelství, ve kterém se určuje osud galaxií, ale celá hra je vlastně obrovská a velkorysá. Láká k průzkumu, obchodování, těžbě surovin, k politice i boji - to všechno je opravdu větší než obvykle.
Inside - videorecenze
Po několika letech vývoje a naprostého informačního ticha (zjevně záměrného) ze strany tvůrců ze studia Playdead vyšla nedávno logická plošinovka Inside. Jde o nástupce veleúspěšného Limba, což je jasné na první pohled. Silně stylizovaná, minimalistická, intenzivně náladová, a dost uhrančivá grafika obaluje dobrodružství plné parádních hádanek, krutě vtipných i děsivých momentů a hlavně neustálých smrtí. Stejně jako v Limbu však jde o součást zážitku, který vám v další videorecenzi zevrubně představí Lukáš Grygar.
Hitman - recenze druhé a třetí epizody
Epizodické vydávání nových dobrodružství známého holohlavého zabijáka bylo už od začátku mnohými považováno za kontroverzní krok. Přece jen, komu by se chtělo čekat na další mise několik týdnů? Avšak po ne zcela bezchybné první epizodě (viz recenzi) se možná ukazuje, že rozdělení Hitmana na menší části nemusí být na škodu. Tvůrci tak alespoň mají čas posbírat zpětnou vazbu od hráčů a poupravit nový obsah. Tedy aspoň teoreticky. Ovšem jak to funguje v praxi? Odpověď nabídly právě druhá a třetí epizoda, které vás zavedou do Itálie a Maroka
Fight Club #284 HD: Nesponzorováno
Celý internet se rochní v Pokémon GO mánii. Všichni malé potvory hledají, chlubí se s tím před ostatními, narážejí přitom do zdí a sdružují se jako lumící v místech, kde se okolo pokémonů něco děje. Třeba u nás v redakci. Tentokrát jsme se však u našeho oválného stolu nesešli kvůli chytání pokémonů, ale proto, abychom celou tu mánii reflektovali během natáčení dalšího dílu podcastu Fight Club.
Herní bestie, která nedá lagům žádnou šanci
16. 7. 2016
|
Inzerce
Kvalitní hraní si můžete dopřát také na cestách. Stáčí sáhnout po vhodném herním notebooku, u kterého místo velké hmotnosti ucítíte špičkový výkon. Navíc se díky modernímu a výraznému designu snadno stane středem pozornosti. Je tu 15palcové herní dělo Lenovo IdeaPad Y700-15ISK.
Umbrella Corps - recenze
Umbrella Corps je third-person multiplayer akce z Resident Evil univerza, která se odehrává dva roky po událostech Resident Evil 6, kdy už sice Umbrella neexistuje, ale světové korporace posílají žoldnéře, aby z laboratoří dostali vzácná data. A právě okolo střetu dvou skupin žoldáků uprostřed lokací, zamořených zombiemi, se točí multiplayer souboje této hry.
Dojmy z hraní: Dead Rising 4 se vrací ke kořenům série v příjemně bláznivém stylu
Dead Rising 4 působí jako shledání po letech. Po Chuckovi a Nickovi se na scénu vrátí hlavní hrdina prvního dílu Frank West. Opět se zapletl do zombie apokalypsy, zase v obchodním domě a znovu se z toho musí s vaší pomocí vysekat. Doslova. Čtvrtý Dead Rising žádné zásadní změny neslibuje a spíše se vrací tam, kde to všechno začalo. Tedy i k simulátoru chaosu a hřišti plném zombíků. O příběhu toho vývojáři během E3 mnoho neřekli, ale potvrdili alespoň, že se čtyřka odehrává šestnáct let po událostech prvního dílu.
Chytrá puzzle hra Circles pracuje jen s pohybem myši
Minimalistických puzzle her jde na PC a hlavně mobilních platformách najít nemálo, ale Circles by mohla vyniknout. Jde totiž o abstraktní puzzle hru, ve které všechny objekty na obrazovce reagují na pohyb vaší myši. Ve hře nenajdete žádná tlačítka a na nic neklikáte, jen pohybujete myší, sledujete reakce kruhů a experimentujete s pohybem tak, abyste se dostali do cíle.
Digitální verze Batmana od Telltale vyjde v srpnu, krabicová verze o měsíc později
Epizodická série Batman: Telltale Game Series na svůj první trailer pořád ještě čeká, ale už víme, kdy si zahrajeme první epizodu. Ta vyjde už příští měsíc ve formě digitální distribuce na PC, Mac, konzole a kompatibilní zařízení s Androidem a iOS. Zájemci o krabicovou verzi hry si pak budou muset počkat o měsíc déle.
Horory Conarium i At the Mountain of Madness jdou ve stopách Lovecrafta
Lovecraftova díla patří v žánru hororu k těm nejlepším a tak není divu, že jeho povídky pravidelně lákají herní vývojáře i vydavatele. Tentokrát se sešly rovnou dvě hry, které si berou na paškál novelu V horách šílenství. Jak Conarium, tak At the Mountains of Madness ovšem přistupují ke zpracování zdrojového materiálu odlišným způsobem.
Retro GamesPlay: hrajeme legendární The Sims
Bylo jen otázkou času, kdy se v naší sérii retro gamesplayů dostaneme k jedné z nejprodávanějších PC her všech dob – The Sims. Jestliže Will Wright a jeho kolegové z Maxisu se mezi prominentní vývojáře zařadili už na konto sérii SimCity, nečekaný úspěch The Sims jej katapultoval mezi vývojářské hvězdy a de facto i legendy. The Sims série byla dlouhá léta pro Electronic Arts zlatou dojnou krávou, a přestože ta doba už dávno pominula, série pořád žije díky kontinuálním updatům a datadiskům různého zaměření. Už ne ovšem z rukou a hlav tvůrců ze studia Maxis, které EA loni definitivně zavřela. Pojďme se ale společně vypravit do doby, kdy bylo studio na vrcholu kreativních sil.
Shadows of Kurgansk vás v říjnu zavede do hororového světa připomínajícího S.T.A.L.K.E.R.a
Survival Shadows of Kurgansk se může minimálně na papíře zařadit po bok všech ostatních her stejného žánru, ale na druhý pohled se hra už trochu liší. Především není online, jde pouze o singleplayerovou záležitost a navrch přihazuje ještě hororové prvky v prostředí, které jako by ze S.T.A.L.K.E.R.a vypadlo.
V listopadu vás okouzlí relaxační přebarvování světa v Lantern
Novinka od studia Storm in a Teacup jménem Lantern se vás pokusí v listopadu tohoto roku dostat do zenového stavu klidu a pohody, kdy byste si měli odpočinout a nehonit se za nepřáteli, nebo lepším skóre. V Lantern se ujmete role větru, kterým ovládáte pohyb speciální červené lucerny. Vaším úkolem je rozsévat po smutném a šedém světě zase radost a barvy a u toho si trochu odpočinout.
Old Man's Journey bude vyprávět příběh o vyrovnání se s minulostí
Rakouské studio Broken Rules představilo další pozoruhodný titul ze svého portfolia. Jmenuje se Old Man's Journey a moc toho o něm nevíme – tedy kromě faktu, že vypadá nádherně a příjemně netradičně. Jak naznačuje název i kratičký popis, hrdinou hry je starý muž, který už především přemítá nad uplynulým životem. Což ale neznamená, že nemá dost sil na poslední velkou cestu, během níž se vypořádá se svou minulostí a najde své srdce, jež "ztratil na moři."
Remaster CoD: Modern Warfare předvádí jednu z nejznámějších misí
Ikonických momentů bychom našli v Call of Duty 4: Modern Warfare několik, ale jeden z těch nejznámějších patří hned druhé misi Crew Expendable. Raven Software připravují pod hlavičkou Activisionu remaster čtvrtého Call of Duty na letošní listopad a teď zveřejnil nové video mapující zrychlený průchod druhou misí. Grafický rozdíl si můžete porovnat s původní misí v článku.
Amanita zveřejnila prodejní statistiky Machinaria - hry se prodaly 4 miliony kopií
Za sedm let od vydání Machinaria se prodaly 4 miliony kopií, což samozřejmě dělá studiu Amanita Design radost. Podělili se tedy o statistiky prodejů, které zveřejnili v tradičně netradiční infografice. Hra vyšla na široké spektrum zařízení, od PC, přes mobilní platformy, PS3 a PS Vita. O většinu zisku se ale podělily první dvě kategorie – PC vydělalo 49 % z celkového výdělku a mobily 44 %. Na mobilech pak drtivě převládá iOS s 72 % prodejů, následuje Android s 25 % a Windows Phone s Blackberry si rozdělili zbylá 3 %.
Nové DLC přidá do Total War: Warhammer minikampaň za Beastmeny
Creative Assembly přistoupili k přidávání nových frakcí v placených DLC pro Total War: Warhammer kreativně a nutno říci, že i štědřeji než dříve. Call of the Beastmen přináší celou minikampaň An Eye for an Eye za Beastmeny, animální stvoření Chaosu, přičemž podle odhadu tvůrců by měla vydat na cca 10 až 20 hodin. Lišácky vyřešili i fakt, že na kampaňové mapě není na nové frakce (kromě Bretonnie) místo – kampaň bude mít vlastní, samostatnou mapu a navíc jsou Beastmeni horda, se kterou hráč prostě migruje.
The Solus Project - recenze
V poslední době mám pocit, že pokud herní komunita nějakou indie záležitost označí na Steamu mixem hodnocení za "velmi pozitivní", znamená to ve skutečnosti spíš, že se daný kousek dá tak nějak hrát, než aby představoval skutečnou kvalitu. Co se týče "survival" titulu The Solus Project (uvozovky si vysvětlíme později), neměl jsem malá očekávání. Zejména z toho důvodu, že za touto atmosférickou multižánrovkou stojí vedle českého studia Grip Digital primárně švédský tým Teotl Studios, autoři mé oblíbené mystické puzzle hříčky The Ball.
Video z No Man’s Sky se zabývá možnostmi při objevování obrovitého vesmíru
Dlouhý vývoj vesmírného dobrodružství No Man’s Sky se blíží svému konci. Hra vyjde na PS4 a PC 10. srpna, vývojáři už se chlubili jejím dokončením, ale i tím, že pilně pracují na prvním patchi. Hráče má na vydání nalákat i série videí, která začíná tím asi nejdůležitějším na celé hře - objevováním rozsáhlého vesmíru.
Tvůrci z Warhorse předvádí, jak je důležité mít v Kingdom Come čistou zbroj
Tvůrci z Warhorse Studios vysvětlují jak v Kingdom Come: Deliverance funguje zbroj, survival či RPG prvky. Hra například nabídne rovnou šestnáct slotů na různé druhy oblečení a zbroje nebo čtveřici slotů na zbraně (hlavní zbraň, štít, luk, šípy). Jak video názorně předvádí, zbroj ovlivňuje nejen ochranu postavy v boji (kolizní systém počítá se zbrojí na konkrétní, zasažené části těla), ale také reputaci a vyjednávání. Pokud máte například zbroj poškozenou a špinavou od rzi či krve, mohou se zvednout ceny u obchodníka, nebo lidé přestanou s hrdinou mluvit.