GamesPlay – Mario + Rabbids Kingdom Battle

Nejpříjemnější překvapení letošního ročníku herní výstavy E3? Určitě představení mash-upu Mario + Rabbids Kingdom Battle, který spojuje šílené králíky od Ubisoftu a svět legendárního instalatéra od Nintenda. Nejde však jen o překvapení ze spojení dvou světů, nýbrž i kvůli zvolenému žánru. Do značné míry jde totiž o taktickou strategii po vzoru série XCOM, což je pro králíky i Maria a jeho kolegy netradiční škatulka. Zabydleli se v ní dobře a dokáží hráčům nabídnout kvalitní zážitek? Po několika dnech hraní si troufáme říci, že naprosto bez problémů, jak vám to předvedeme v tomto videu.

Český tým vyhrál mistrovství světa v Hearthstone Global Games

Na Gamescomu mimo jiné proběhlo i finále Hearthstone Global Games, což je týmové mistrovství světa v populární karetní hře od Blizzardu. Našince pak jistě potěší fakt, že se mistry světa stal český tým, který ve finále porazil poměrem 4:2 silný ukrajinský tým i s Kolentem a to poté, co v semifinále přehráli výběr Spojených států 4:3. 

PlayerUnknown’s Battlegrounds je hranější než DotA 2, a stala se zatím nejprodávanější hrou roku

Je to teprve týden, co Adam psal o několika úspěších aktuálního fenoménu PlayerUnknown’s Battlegrounds. Nejenom že se tehdy prodalo již 8 milionu kopií a chystá se port na Xbox One, ale PUBG trumfla v počtu hrajících hráčů Counter-Strike: Global Offensive a začalo se tak nebezpečně blížit kralující Dota 2. Adamova slova: „krále Steamu PUBG sesadí co nevidět“ se nakonec potvrdila a stačil k tomu pouhý týden.

Sci-fi série X po nepovedené Rebirth pokračuje sedmým dílem X4: Foundations

Vesmírný sandbox s prostým názvem X je s námi již od roku 1999. Za tu dobu se dočkal celkem šesti samostatných dílů a jednoho v podstatě samostatně hratelného rozšíření a až na jednu nešťastnou výjimku šlo vždy o velice kladně přijaté tituly. Stačí, když se podíváte na Steam nebo Metacritic a vyskočí na vás hodnocení 70 a výš. Až na tu jednu výjimku, kterou je poslední Rebirth, který zklamal novináře i fanoušky série. Studio Egosoft se pokusí získat zpět svou pošramocenou reputaci novým dílem X4: Foundations.

Gwent se mění hráčům pod rukama, kampaň s královnou Meve připomíná HOMAM

Když beta, tak se vším všudy. Zatímco fáze otevřené bety u spousty titulů znamená takřka hotový produkt, který plní roli dema, CD Projekt se s Gwentem nebojí dělat radikální změny. V nejbližším patchi, který vyjde během pár dnů právě vyšel tak přijde řada úprav, která velmi výrazně pozmění metu a dá se čekat, že zlikviduje drtivou většinu balíků, které se aktuálně hrají.

Chat ve Star Citizen bude umět přenášet výraz vašeho obličeje na herní postavu

Na začátku měsíce Aleš psal o nových informacích o třetí alfa verzi Star Citizen, která svým dalším odkladem zvedla vlnu nevole v početných řadách fanoušků. Nový, unikátní chatovací systém by měl zchladit všechny ty rozzuřené hlavy. Co může být tak unikátního na chatu v multiplayerové hře? Star Citizen má velké ambice a proto nepočítejte s pouhým textovým editorem, ani s klasickým VOIPem. Cloud Imperium Games se totiž spojili s Faceware Technologies, aby vám společně přinesli vůbec první přenos pohybů vašeho obličeje na vaší virtuální postavu v reálném čase.

Vybíráme z předběžného přístupu – simulátor boje zvířat, dlouho očekávané závody a hra na boha

Zatímco v minulém týdnu bylo téměř nemožné vybrat alespoň pět zajímavých her v předběžném přístupu, tentokrát jsem čelil opačnému problému – vybrat pouze pět titulů mezi tolika nadejně vypadajícími projekty. Nejenže konečně vyšla onlinovka Quake Champions (článek, Steam) a městská akce typu GTA Broke Protocol (článek, Steam), ale také „simulátor“ souboje dinosaurů, odpočinkové cestování po světě, dlouho očekávané online závody, logická hra s odkazem na Lemmings a další božská strategie. Těm všem se věnuje dnešní přehled early access her za minulý týden.

Uncharted: The Lost Legacy - recenze

Indiana Jones v sukních, nejočekávanější exkluzivita brzkého podzimu nebo jen marketingovými řečičkami nafouknuté DLC? Pojďte s námi zjistit, jestli i nejnovější Uncharted skrývá nějaký poklad.

Král je mrtev, ať žije… královna? Pokračování Reigns nabídne ženskou roli

Reigns před rokem všem ukázala, že strategická hra ze středověku nepotřebuje detailní grafiku, spoustu tabulek a komplexní herní systémy. K ovládání království z teplého trůnu totiž stačí prosté ano a ne. Tvůrci z Nerial chtějí na svůj loňský úspěch navázat pokračováním Reigns: Her Majesty, které se, jak už název napovídá, týká ženského panování.

Depresivní When You’re Gone zkouší řešit vztahové problémy pomocí tahových soubojů

Vztahy dvou zamilovaných bývají často horší než jízda na té nejděsivější horské dráze na světě. Možná ještě častěji jde o volný pád bez padáku, kterého se účastní obě nešťastné bytosti. A právě v takové chvíli se stejně chytnou za ruce, protože hluboko uvnitř sebe naleznou to prvotní vzplanutí. Podobné pocity prožívají Sam a Emma, kteří sdílejí krásnou i rádoby zapomenutou minulost. Tu problémovou část jejich vztahu budete ve When You’re Gone řešit tahovými souboji.

Cthulhu fhtagn! Stygian: Reign of the Old Gods přináší chapadla do tahového RPG

Cthulhu je stále lákavější téma pro počítačové hry. Je zjevné, že malebná poetika dvacátých let, temných kultů, šílenství a konce světa stále silněji promlouvá k vývojářům a dalším, kdo naskočili do chapadlového vlaku jsou turečtí Cultic Games. Ti před rokem uspěli na Kickstarteru a Steam Greenlight a pozvolna se chystají na finišování svého tahového RPG Stygian: Reign of the Old Gods, které vás zavede do města Arkham vztaženého do světa, v němž Prastaří žijí. Jak dlouho přežijete a jak dlouho si udržíte příčetnost?

Připravte si obětní nůž. Tvůrce Sunless Sea chystá karetní hru Cultist Simulator

Karetní titul Cultist Simulator vzniká v novém studiu Weather Factory, které si založil Alexis Kennedy – autor hry Fallen London a kreativní ředitel u Sunless Sea, ale podílel se i na vývoji browserové Dragon Age: The Last Court, Stellaris a neoznámeném projektu od Telltale. Cultist Simulator je tak po delší době jeho vlastní projekt, do kterého se opět promítá jeho záliba v narážkách, které objevíte při opakovaném průchodu hrou. Ta vás zavede do dvacátých let minulého století, do doby tajuplných příběhů, které vypráví o skrytých bozích zvaných Hodiny (Hours). 

Divinity: Original Sin 2 prolomí mlčení a bude nakonec plně nadabovaná

U izometrických RPG jsme poměrně zvyklí na tiché rozhovory s NPC, kteří zamumlají maximálně tak pozdrav „Greetings, traveller!“ a zbytek konverzace stojí a padá na ochotě hráče číst desítky řádků textu. Divinity: Original Sin II neměla původně obsahovat ani ty namluvené pozdravy. V půlce vývoje však došlo k zásadnímu zlomu.

Loupení, drancování, plenění a prznění. Total War: Warhammer II konečně představuje Dark Elfy

Trvalo to, ale Creative Assembly konečně vydali dvojici videí, která představuje kampaň za Dark Elfy v Total War: Warhammer II. To první představuje kampaňovou mapu a specifika příběhové kampaně, ta druhá pak jednu bitvu s High Elfy, kde dojde i na draky, obří orly a především hydru. 

Tvůrci hororového survivalu Darkwood dali ze soucitu svou hru na Pirate Bay

Důvody nahrání vlastní hry na server typu Pirate Bay jsou různé. V minulosti se vývojáři tímto způsobem snažili zvednout vlastní prodeje nebo zamezit negativním recenzím, které vznikaly na základě nelegálně nahrané rané verze hry. V případě tříčlenného týmu Acid Wizard Studio a jejich prvotního titulu Darkwood se však jedná o zcela odlišné gesto. Hra během pouhého týdne prodala polovinu kopií, co za předešlé tři roky v předběžném přístupu a na Steamu má 95 % kladných recenzí od 1200 hodnotících. Tak proč po tak krátké a velice úspěšné době pouštět hru do světa zdarma?

To nejlepší z Games.cz - Gamescom přinesl řadu novinek včetně Age of Empires IV

První dojem z letošního ročníku herní výstavy Gamescom byl rozpačitý. Přišlo nám, že kromě spousty nových trailerů výstava, oproti předešlým ročníkům, nic zásadního nepřinesla. Když se ale za celým Gamescom týdnem ohlédneme, nemůžeme se ubránit pocitu, že z hlediska hráče to naklonec žádná nuda nebyla, naopak. Age of Empires IV neoznamuje Microsoft každý rok, Blizzard také do Německa přivezl spoustu novinek, od EA jsme se dozvěděli, že nad singleplayerem Andromedy definitivně láme hůl, zatímco z druhého kouta firmy jsme zaslechli, že se Mass Effect zase vrátí, a pak je tu také spousta nových her od menších evropských firem. Na Gamescomu a kolem něj se toho jednoduše událo hodně - to nejzajímavější jsme pro vás vybrali do následujícího přehledu.

Outro – ohlédnutí za krásami a nástrahami Beyond Good & Evil

Tak a máme dohráno. Netrvalo to ani deset hodin a Alpha Section má po srandě. Osvobodili jsme Hillys a dozvěděli se, že Jade není jen obyčejnou holkou. Ostatně ani Pey’j není obyčejné prase. Nic není, jak se zdá, a ani Beyond Good & Evil není logicky tak dobrá, jak si ji pamatujeme. Nostalgie nám vzpomínky přebarvila na růžovo (nebo zeleno) a možná si tak některé části hry pamatujeme lepší, než ve skutečnosti jsou. To ale pořád nic nemění na tom, že Ancelovo dílo je jednou z nejpůsobivějších her vůbec, a že má pořád něco do sebe. Pojďme se o tom pobavit.

Trailery na Mario + Rabbids potvrzují, že s králíky není snadné pořízení

Mario + Rabbids Kingdom Battle je sama o sobě hodně nezvyklá kombinace žánrů a postav, ale přítomnost králíků od Ubisoftu celý zážitek posouvá na úplně jinou úroveň. A světě div se, funguje to skvěle, jak se můžete přesvědčit díky trailerům v článku.

Skřeti z Shadow of War mají slabost pro stroje a půjdou po vás s plamenometem

Skřetí sebranka byla docela pestrá už v Middle-Earth: Shadow of Mordor a letos v říjnu se přesvědčíme o tom, že fantazie tvůrcům rozhodně nedošla. Naopak ji v Shadow of War možná zapojují až moc, protože tentokrát přestavují skřetí kmen Machine, a to si pište, že tyhle „mechaniky“ chcete mít na své straně.

Industries of Titan nabídne budování mimozemské kolonie i tvrdý boj se soupeři

Po úspěšném hudebním roguelike RPG Crypt of the Necrodancer se od kanadského studia Brace Yourself Games dalo čekat opravdu cokoliv. Málo kdo by si však vsadil na poměrně tradičně vypadající budovatelskou strategii Industries of Titan, kterou si nyní představíme.