To nejlepší z Games.cz - Herní průmysl jede naplno, zatímco EA zavírá Visceral

Byl by to víceméně hezký herní týden. Dostali jsme parádní příběhový trailer na Star Wars: Battlefront II, vyšel Rogue Trooper, Elex, Gran Turismo Sport i nový South Park a první Mafii si konečně můžeme koupit na GOG. Jenže v EA si asi řekli, že potřebují stojaté vody herního průmyslu trochu rozčeřit a tak nám zavřeli studio Visceral. To znáte minimálně díky Dead Space a většina z nás byla zvědavá na jejich novou hru. Příběhovou, singleplayerovou a lineární akci ze světa Star Wars. S tou se teď už bohužel nepočítá a místo ní dostaneme něco hodně jiného. Zpráva je to sice smutná, ale stejně se toho ve hrách děje pořád tolik, že nevíme kam dřív skočit. Vy si zatím skočte níže na články a videa:

DOOM - recenze deskové hry

„Pořád tam běháš, skáčeš a střílíš. Sbíráš nový zbraně, lékárničky a brnění. Snažíš se sejmout všechno, co se hýbe a není to tvoje ruka nebo noha.“ Pokouším se vysvětlit, co bylo, je a bude skvělého na tom, zahrát si deskovku DOOM. Dcera by mi na to řekla: „A co jako?“ Na stejně ‚lockuté‘ pneumatické dveře mysli a fantazie snadno narazím, pokusím-li se popsat atmosféru, která může na stole ožít díky deskové hře. Přesto se o to pokusím se sveřepou vytrvalostí s jakou šleháte bossácké démony výboji z Plasma Gunu.

Civilization V byla experiment, který jen zázrakem neskončil fiaskem

21. září uplynulo již sedm let od vydání původní Civilization V. Některými hráči zpočátku rozporuplně přijatý díl dnes i díky svým rozšířením patří mezi moderní klasiku, za což vděčíme jedinému vývojáři, který ovšem vůči své nejslavnější hře zůstává stále velmi kritický. A tím vývojářem je dvaatřicetiletý Jon Shafer.

Team Fortress 2 slaví 10. výročí pekelnou džunglí a aktualizací Pyro

Team Fortress 2 slaví desáté výročí a jestli jste si mysleli, že vývojáři na tuhle týmovou střílečku zapomněli, tak se mýlíte. Ve Valve se sice do nových her nijak zvlášť nehrnou, ale občas se připomenou větším či menším updatem pro jednu ze svých vydaných „dvojek“. Update Jungle Inferno patří k těm větším, které se kdy do TF2 dostaly, a tak tu vedle spousty informací máme i nový filmeček.

Fight Club #346: Slabá síla

V pravidelném středečním podcastu Fight Club se znovu věnujeme událostem v herním byznysu i v našich herních životech. Pavel Dobrovský, Vašek Pecháček, Adam Homola a Patrik Hajda se tentokrát zabývali oznámením, že Electronic Arts zrušili vývoj Star Wars hry od Visceral Games, a následně studio rozpustili. O čem se bavili dál?

Gran Turismo Sport - recenze

Vztah ke Gran Turismo Sport projde u každého několika fázemi, a je vlastně úplně jedno, zda jste kovaný fanoušek série od prvního dílu nebo novopečený závodník, co se rozhodl kvůli vlastnictví PS4 Gran Turismo konečně prubnout. Kazunoriho slavná značka totiž zvládá být deset let za opicemi a současně se tváří jako lovec nejnovějších trendů. Její sázka na radikální omlazovací kůru vypadá zprvu bláhově. Jenže pak začnete hrát a zjistíte, že hodiny a kilometry vám pod rukama mizí stejně rychle jako kdysi, když značka Gran Turismo celému žánru vládla.

Legendární Jagged Alliance se vrací v podobě stolní hry na Kickstarteru

Dlouhých 23 let uběhlo od vydání prvního dílu taktické strategie Jagged Alliance. Za tu dobu se série rozrostla o několik dílů, datadisků a předělávek, ale v srdcích hráčů jsou navždy vryté první dva díly. A právě na nich staví deskovková adaptace Jagged Alliance: The Board Game, která právě spustila kampaň na Kickstarteru.

Pantropy chce nabídnout svoji sci-fi verzi hardcore survivalu ještě letos

Kolik online hardcore survival akcí ještě sneseme? Tolik, kolik jich bude zajímavých. Pantropy se přitom, minimálně takhle na první dobrou, neřadí po bok Valnir Roku, Conan Exiles a dalších jim podobných. Pantropy se prezentuje jako na kooperaci založená MMOFPS odehrávající se ve sci-fi světě plném robotů a exotických prostředí.

Retro GamesPlay – Normality

Každý diktátor se chce do světových dějin zapsat jiným šíleným způsobem. Diktátor Paul se rozhodl, že ve svém městě Neutropolis zakáže jakýkoliv projev zábavy. A právě do tohoto města se vydává Pavel Dobrovský spolu Honzou Olejníkem v 3D adventuře Normality z roku 1996, aby v kůži teenagera Kenta Knutsona jednou provždy ukončili Paulovu vládu.

Dungeon Hyakki Castle se holedbá údajně unikátní mechanikou – rozdělením družiny

Červená Karkulka to měla snadné. Vlk převlečený za babičku? To snad ani nestojí za řeč. To samé princ Bajaja – drak sem, drak tam, s ohněm dštící ještěrkou si poradí kdejaký vyzáblý světec. Hrdinové japonských pohádek a pověstí musí těm našim trpce závidět. Hlava gejši, co poskakuje na jedné ruce, jiná hlava gejši, co je ve skutečnosti had, divné masité cosi jak vystřižené z Little Nightmares, a když už jsme u stříhání, co takhle roztomilý ptáček s nůžkami místo křídel? Krokovací dungeon Hyakki Castle je podobných bizarností plný až po střechu, takže jestli se chcete vzdělat ve znepokojivém japonském folkloru, těšte se na 15. listopad.

Pod ledem je láva! Nové mapy k Warhammer 40K: Dawn of War III jsou plné kontrastů

Nejnovější díl strategické série Dawn of War ze světa futuristického Warhammeru se od svého vydání v dubnu letošního roku pořádně rozrostl. Přibyl online mód Annihilation, podpora Steam Workshopu, modovací nástroje, skiny, multiplayerové mapy, a naopak byla odstraněna herní měna Skulls, která zdlouhavě odemykala elitní jednotky a doktríny. Aktuální update dále rozšiřuje obsah, nechá vás vyzkoušet hru zdarma a v případě koupě vám promine polovinu ceny.

Středověký souboj s morem The Black Death dostává svůj zatím největší update

Depresivní survival onlajnovka The Black Death je zatím pořád ještě v předběžném přístupu, ale stejně jako nedávno, i teď se posouvá blíž k vydání. Tentokrát za to může nový a dle slov tvůrců zatím největší update jménem Pestilence. V něm se vývojáři nebáli sáhnout na řadu klíčových herních mechanismů a pořádně je překopat.

Příběhová kampaň Star Wars: Battlefront II to se zničením Rebelů myslí smrtelně vážně

Příběhová kampaň druhého Battlefrontu je pro jednoho třešničkou na dortu a pro druhého hlavním důvodem k pořízení hry, stejně jako tomu je již léta v sérii Call of Duty. Já se řadím do té druhé skupiny, protože ucelený příběh je mi jaksi bližší než multiplayerové vyvražďování na tisíce způsobů. A po zhlédnutí nejnovějšího filmečku rovnou ruším všechny své plány na 17. listopad, protože ten bude patřit Impériu.

Blíží se mapa Nového Mexika pro American Truck Simulator

Mapa Spojených států amerických se v American Truck Simulator začíná velmi pomalu, ale jistě zaplňovat. Zatím lze brázdit široké dálnice a krásné silničky v Kalifornii, Nevadě a Arizoně a co nevidět se k nim přidá i Nové Mexiko. To zatím ještě nemá datum vydání, ale tvůrci z SCS Software již finišují a jako důkaz ukazují dvě minuty záběrů překrásné krajiny.

Divided We Fall - recenze

Musíme si pomáhat není jen známý český film, ale také princip, na kterém je postavena filozofie této staronové taktické realtime strategie inspirované druhou světovou válkou. Historické kořeny tohoto titulu totiž sahají hluboko do roku 1997, kdy se objevila onlajnovka s názvem Chain of Command ještě ve vektorové grafice. Tu o pár let později vystřídal její klon Call of Combat, který je přímým předchůdcem právě recenzované hry. Jak tedy vidíte, tradice má u Divided We Fall poměrně silnou úlohu.

Herní pořad Games TV představuje trojici skvělých sci-fi her

Kvalitní herní sci-fi není nikdy dost a aktuální díl našeho herního pořadu nabídne hned tři šťavnaté kousky v čele s originální hrou od veteránů série Hitman. Vyražte nejenom s nimi na vesmírnou odyseu, která vás dostane do kolen!

Activision si patentoval systém, který má v hráčích probudit touhu po mikrotransakcích

Star Wars: Battlefront II, Middle-Earth: Shadow of War… V posledních dnech a týdnech vážně není nouze o debaty ohledně mikrotransakcí a jejich vlivu na hráčský zážitek. Ať už to jsou lootboxy s legendárními skřety nebo třeba paklík skinů, spoustě hráčů zkrátka nevoní praktika dokupování obsahu za peníze, zvlášť ve hře, za niž už zaplatili plnou cenu. Pomyslná hranice leží pro každého někde jinde – jeden akceptuje prodej kosmetických předmětů, jiný se smíří i s těmi funkčními, pokud si na ně lze zároveň v rozumném čase vydělat i hraním… Ale z formule, již si nechal patentovat Activision, nejspíš zblednou i největší milovníci placených bedýnek s dobrotami.

První Mafia je konečně k dostání v rámci digitální distribuce na GOG.com

Po letech si konečně můžete pořídit první Mafii od Illusion Softworks v rámci digitální distribuce. Doposud hra chyběla na Steamu i dalších platformách, ale teď konečně vychází na GOG.com, kde si ji můžete koupit za deset eur. Pokud jste se tedy chtěli po letech pustit do příběhu Tommyho Angela, máte nyní možnost.

V adreanlinové cyklistice Lonely Mountains: Downhill jste jednou na hoře, v mžiku dole, živí či mrtví

Roky nic a najednou tu během jednoho roku máme dva zástupce nebezpečného adrenalinového sportu, ve kterém odvážní jedinci sjíždějí prakticky nesjízdný terén na horském kole. Ani jedna necílí na realistické zpracování, ale Descenders jsou přeci jen trochu blíže skutečnosti, zatímco Lonely Mountains: Downhill působí jako roztomilé odreagování na pár zimních večerů.

GamesPlay – hrajeme Middle-Earth: Shadow of War

„Mí skřeti mi rozumějí,“ by mohl říct Talion/ Celebrimbor, hlavní dvojhrdina akčního výletu do Tolkienova světa v Middle-Earth: Shadow of War. Tentokrát se totiž neomezuje na spojenectví jednoho malého zbabělého skřeta v podobě Ratbaga, ale buduje si celou armádu překvapivě věrných skurutů, trollů a další havěti. Jak se taková armáda buduje a co vše s ní jde dělat vám v dnešním GamesPlayi ukáže Šárka Tmějová, jejíž recenzi jste si už mohli přečíst a s ní Vašek Pecháček.