Pokračování pohádkové adventury Book of Unwritten Tales je na Kickstarteru
Pohádková grafika, pohádkové kulisy, ironický humor – to jsou kvality jak prvního dílu + stand-alone expanze adventury Book of Unwritten Tales, tak i cíl jejího pokračování, jenž nyní brázdí stráně Kickstarteru. A, co je na jeho čerstvé kampani nejlepší, Book of Unwritten Tales 2 je už zafinancovaná tradičními metodami, skoro hotová a má datum vydání na rok 2015. Extra příjmy od fanoušků však mají již hotový obsah nafouknout do větších rozměrů.
Streamovací společnost Oculu žaluje Oculus Rift z krádeže trademarku
Jenom málokdo si neukroutí hlavu nad nejnovější právní kauzou herního byznysu – žalobou společnosti Oculu (ani já ji neznal) vůči značce Oculus Rift, nynějšímu tahounovi na poli VR helem. Důvodem pře je dle prohlášení Oculu "klamání původem (ze strany Oculus Rift), oslabení trademarku Oculu a neférová soutěž".
Plíživý gobliní zabiják Styx se prezentuje na videu
Jednoho vždycky potěší, když se pokusí nějací tvůrci narušit stereotypy a pokud možno ukázat nějaká ta klišé z opačného úhlu pohledu. Tímto směrem by se měl vydat i nedávno oznámená stealth akce Styx: Master of Shadows, jejímž hlavním hrdinou je prastarý goblin Styx, který se musí proplížit lidmi a elfy obývanou věží Akenaš.
Poslední díl adventurní série Blackwell vyjde v dubnu
Psal se prosinec Léta Páně 2006, když vyšel první díl point-and-click adventurní série Blackwell s přízviskem Legacy. Od té doby z indie studia Wadjet Eye Games vylezla i tři další pokračování Unbound, Convergence a Deception. Nyní se po více než sedmi letech konečně schyluje i k vydání poslední epizody jménem Epiphany.
Vývojářský deník BioShock Infinite: Burial at Sea hýří spoilery
Už prvotní oznámení DLC Burial at Sea intenzivně sázelo na feeling uzavřeného vyprávěcího kruhu – spojení postav z BioShock Infinite s dějištěm v zatím nerozpadnutím Rapture z původních dvou dílů BioShocku bylo zkrátka sázkou na jistotu. Video ke druhé části Burial at Sea však nostalgii šroubuje do ještě vyšších otáček připomínkou staronových tváří.
Týden života v The Elder Scrolls Online - dojmy z hraní PvE
Obstojí The Elder Scrolls Online v konkurenci, která není zrovna malá? Přinese tato hra do zaběhnutého systému velkých onlineovek něco zbrusu nového? Nebo snad tvůrci vypilovali typické herní mechaniky k naprosté dokonalosti? A co když… Dost! Bojím se pomyslet na jakýkoliv verdikt a náznak nějakého hodnocení. Týden hraní TESO však nebyl vůbec špatný. To je jisté.
Lords of the Fallen se vrací se starým videem a novým komentářem
Pokud jste četli Petrův článek o polském akčním RPG Lords of the Fallen a viděli video v něm, tentokrát vás nic z tohoto hlediska nepřekvapí. Video je zcela stejně jako v předchozím článku, ale tentokrát jej komentuje Tomasz Gop, který v CI Games dělá Lords of the Fallen producenta.
Valve zveřejnilo 28 prezentací ze Steam Dev Days
Věrni své stranické linii ohledně totálního nezamlčování informací interních pochodů studia či vývoje třetího dílu oblíbené hry, dobří lidé z Valve před pár hodinami uveřejnili 28 přednášek z konference Steam Dev Days, jež proběhla v polovině ledna. Na své si v nich přijdou technofilové milující dnešní bující virtuální realitu i muzikologové zahledění do hudby ve hrách od Valve.
Adrenalinový Titanfall nabízí jiný druh multiplayerového zážitku
Můj titán hoří, kontrolky ječí a mám jen několik vteřin na katapultování. Třísknu do tlačítka E, kokpit se rozdělí a letím vzduchem vstříc... protivníkovu titánovi, který mého poslal do křemíkového nebe údery pěstí. Chytám se jeho těla, odervu kryt robotického mozku a rychle do něj vypálím dva zásobníky. Teď už řvou kontrolky mému soupeři a má pár vteřin na katapultování. Bohužel se mi zamotaly prsty na klávesnici a místo elegantního seskoku jen sleduji, jak mě zabíjí přehřáté jádro explodujícího titána. Takže respawn...
Trestající ruka v Rustu zabanovala přes čtyři tisíce hráčů
Na cheatery se nesmí mírně, s cheatery je třeba nekompromisně a nemilosrdně zatočit. Myslí si to i Facepunch Studios, kteří stojí za úspěšnou a stále vyvíjenou survival záležitostí Rust. Dle očitých svědků byla sužována cheatery více než by bylo zdrávo, a výsledkem toho je radikální opatření.
John Smedley: „MMORPG se musí vydat směrem k sandboxu“
Velmi zajímavou úvahu či spíše pohled nabídl na svých stránkách John Smedley ze Sony Online Entertainment. Zajímavou minimálně proto, že se zabývá stále citelnější slabinou „tradičních“ MMORPG, která tkví v tom, že si hráči čím dál častěji stěžují, že v nich není co dělat. Podle Smedleyho prostě už není možné udržovat model „content driven“, tedy s raidy, dungeony a příběhem poháněných MMORPG a je třeba jít jinou cestou.
Součástí Far Cry kompilace je i HD remake prvního dílu
Než bylo Far Cry, slintal jsem nad technologickou demoverzí X-Isle a vůbec netušil, co přijde. Tehdy byl Crytek neznámým německým studiem, jehož pozdější prvotina vyrážela dech hlavně technologií, ale nemusela se stydět ani za hratelnost (na rozdíl od českého dabingu). Dále už ale musel Crytek své Far Cry vize rozvíjet pod názvem Crysis, protože značku Far Cry studio prodalo Ubisoftu, který z ní vyvařil několik výrazně odlišných titulů.
GDS 2013: František Fuka - Nezávislí vývojáři, naděje lidstva
Na GDS 2013 byla přednáška Františka Fuky označena jako "keynote" a zahájila celý program. My vám ji přinášíme přesně v opačném gardu - jako poslední třešničku na dortu. Faktem je, že povídání s názvem "Nezávislí vývojáři, naděje lidstva" je svým tématem přístupné opravdu komukoliv. Nejde o odbornou přednášku, ale spíše o zamyšlení nad tím, jaké hry Františka v posledních letech zaujaly a proč.
Darkest Dungeon je RPG, ve kterém se hrdinové psychicky sesypou
Když začnete propadat skepsi vůči Kickstarteru, vždy se objeví nějaký projekt, který zvedne téhle crowdfundingové platformě kredit. Pro mě se jím stal chystaný RPG dungeon Darkest Dungeon, který spojuje klasické prolézání (nejenom) kobek a taktické tahové souboje se správou psychiky vašich svěřenců.
Vychází Fallen Angels - příběhové DLC pro Dead Rising 3
Krátká, příběhově tažená DLC, která i přidají nějaké ty nové hračky k sandboxovému šílenství, jímž je zombie záležitost Dead Rising 3. To je myšlenka, která stojí za novými balíčky Untold Stories of Los Perdidos, které rozšiřují původní, povedenou hru. Po minulém vojákovi nyní přichází hlas z druhé strany barikády, drsňačka Angel.
Z bizarního vtípku Goat Simulator se stane opravdová hra
Jak tohle přežvýkat? Před pár dny jsem Petrovi posílal video s názvem Goat Simulator, kde pobíhala ve virtuálním prostoru koza, vyžívala se v „zábavných“ chybách prostředí, a když zrovna někam neletěla v efektu hadrové panenky a neplazila přitom jazyk, uměla do některých předmětů trknout a třeba i někoho trefit.
Titanfall vás zve do uzavřené bety a láká i trailerem
Akční multiplayerovka Titanfall už klepe na dveře obrovitou okovanou pěstí (vyjde 13. března na PC a Xbox One, 28. března na X360), ale ještě než vyjde, nabízí možnost podílet se na odlaďování posledních mušek v rámci uzavřené bety pro PC a Xbox One. K přístupu do bety není třeba mít předobjednávku hry.
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn připomíná svůj příchod na PS4
Ačkoliv se to v dnešní době MMORPG jen hemží, vyplatí se nezapomínat na jednoho fénixe, který povstal z popelu svého vlastního neúspěchu a mizérie. Final Fantasy XIV: A Realm Reborn se úspěšně vrátila s kompletně překopaným „vším“ a kromě PC a PS3 se 22. dubna objeví i na PlayStation 4. Což není malá věc, protože MMO pole je na nových konzolích pole neorané.
The Wolf Among Us: Episode 2 - recenze
Sebelepší kšandy našponované ze sebelepšího cliffhangeru jednou povolí. Premiérová epizoda The Wolf Among Us skončila napínavou scénou, kde jste rozhodovali o osudech dvou podezřelých, ale od té doby uplynuly už bezmála čtyři měsíce. Telltale, zřejmě kvůli simultánním pracím na třech dalších hrách (The Walking Dead, Tales from the Borderlands a Game of Thrones), vydání druhé epizody posunuli až na začátek února. Více než kdy dříve jsem tak ocenil kusé shrnutí předchozích událostí hned v úvodu, přesto mi nějakou dobu trvalo, než jsem se zorientoval a připomněl si, kdo je kdo, kdo co chce a proč někdo pohádkovým bytostem krade hlavy.
Lovec zlodějů sám největším zlodějem na příběhovém videu z Thiefa
Něco málo přes dva týdny zbývá do vydání stealth akce Thief, která u nás vyjde s českými titulky. Na rozdíl od ostatních chlapců z Games.cz týmu jsem hru na vlastní oči hru neviděl ani jednou a snažím se držet stranou veškerá očekávání či se vyvarovat srovnávání se starými díly na základě videí. Okolo Thiefa a údajného ohnutí klasické formule pro potřeby mainstreamu se toho navíc napsalo a namluvilo tolik, že je těžké zorientovat se v aktuální situaci.