Lacuna Passage pořádá příběhovou survival misi na Mars, nebojte se přidat
zdroj: tisková zpráva

Lacuna Passage pořádá příběhovou survival misi na Mars, nebojte se přidat

30. 12. 2014 13:20 | Preview | autor: Petr Poláček |

Tam venku na internetech se válí řada skvělých her, o kterých jsme na Games v uplynulých měsících ani nehlesli. Třeba projekt Lacuna Passage, který úspěšně prošel kickstarterem, dostal od hráčů zelenou na Greenlightu a zdárně v rukách studia Random Seed Games spěje k vydání v roce 2015 ve verzích pro PC, Mac a Linux. Na otázku, čím je hra tak zajímavá, existuje jednoduchá odpověď - tvůrci se pokouší vytvořit příběhově orientované dobrodružství, které kombinuje realistické a sci-fi prvky, ale nezanedbává ani survival aspekt pobytu astronautky Jessicy Rainer na Marsu. Výsledkem snahy tvůrců, inspirované přistáním vozítka Curiosity na Marsu v roce 2012, by měla být hra, která nejsilnější zážitky nabídne ve chvílích ticha, kdy se zdánlivě nic neděje.

Zdrojem inspirace tvůrců z Random Seed Games jsou hry jako Dear Esther a Gone Home, ve kterých hráč hlavně zkoumá virtuální prostor a skládá si z jednotlivých kousků obraz událostí. V Lacuna Passage má virtuální prostor podobu 25 čtverečních mil otevřené krajiny Marsu, jehož povrch tvůrci vytváří podle reálných dat. Hráč v roli Jessicy Rainer prostor zkoumá, sbírá odkazy (audio či video logy, zápisky atd.), využívá různá zařízení a snaží se jako jediný přeživší člen záchranné mise Hérakles zjistit, kam a proč zmizela posádka projektu Hermes - první lidské mise na Mars.

zdroj: Archiv

Otevřené prostředí samozřejmě svádí k bezuzdnému zkoumání a objevování Marsu, ale člověk si musí dávat pozor, aby na to nedoplatil. Jessica musí něco jíst a pít, ale hra ve snaze o jistou míru realismu měří i další údaje, které poukazují na fyzickou kondici astronautky. Podobná snaha o žádanou míru realismu se projevuje i v návrzích zařízení a různých strojů, na které Jessica narazí. Ať už jde o vozítka, nebo laboratoře a jiné struktury, radili se tvůrci při jejich návrzích s vědci a inženýry.

Lukáš Grygar by jistě dokázal mnohem lépe určit, jak moc a v čem hra je dostatečně akurátní a realistická, a v čem si v rámci autorského záměru vymýšlí. Určitě by jej však, stejně jako mě, zaujala hlavně unikátní atmosférou, která vyvěrá z ukázky ze hry někde okolo, ale mnohem lépe ji zažijete v krátké demoverzi, kterou dostanete, když si hru za patnáct babek předobjednáte.

Samozřejmě jsem neodolal a vůbec nelituju. Jen to čekání na dokončení hry bude po vyzkoušení  prologu Lacuna Passage mnohem obtížnější... Zatím se zabavím čtením vývojářského blogu, kde tvůrci pojednávají o vývoji jednotlivých segmentů hry.

Smarty.cz

Nejnovější články