Tvůrci Dark Souls pokukují po nových konzolích a sní o virtuální realitě
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Dark Souls pokukují po nových konzolích a sní o virtuální realitě

29. 12. 2014 17:30 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Zatímco se skvělé akční RPG Dark Souls II chystá pro svůj remasterovaný vstup primárně na PlayStation 4 a Xbox One v rámci edice Scholar of the First Sin (podívá se ale i na ostatní platformy, více v tomto článku), From Software samozřejmě kutí, co v budoucnosti dál. Je celkem logické, že pro vývoj Souls série bude nyní klíčový přechod na next-gen konzole, což potvrdil i Yui Tanimura, šéf vývoje dvojky.

„Vzhledem k vývoji v budoucích hrách je zde samozřejmě mnoho možností, třeba v oblasti nových nepřátel, pramenících z výhod PS4 a Xbox One. Není to žádné tajemství, že náš tento nový hardware a zkušenost s ním posune dopředu. Už nyní máme interní plány a dokumenty, ze kterých by vám vybuchla hlava.“

Inu, doufejme, že se nový hardware neprojeví jen u nepřátel, byť to je, jak se snad shodneme, skoro nejdůležitější složka Souls série, ale i v dalších herních komponentách. A ačkoliv o grafiku v první řadě nejde, s tou, co občas předváděla dvojka by to už na next-gen generaci nešlo, ostatně tady se bude muset Scholar of the First Sin hodně pochlapit. Jedna otázka na Tanimuru se ale týkala i virtuální reality, respektive systémů přileb či brýlí, které toto zobrazení umožňují. Ostatně, už se šušká i o projektu od Microsoftu.

zdroj: Vlastní

From Software prý ještě s nějakým experimentováním v téhle oblasti ještě nezačal, ale podle Tanimury by právě drsnému, paradoxně až realistickému (protože tady se s vámi nikdo nemaže) stylu hry virtuální realita něco přidala. „Jelikož tahle reálná stránka by se s virtuální realitou dobře spojila, myslím, že by se takový headset s obsahem Dark Souls vhodně doplňoval.“ Tady si tedy dovolím s Tanimurou nesouhlasit, protože zrovna tento formát hraní by ze systému virtuální reality mnoho nevytěžil.

Když pomineme fakt, že by se hra musela přepnout do pohledu první osoby, což by totálně rozvrátilo celé základní schéma, pak zisk v oblasti děsivosti by nevyvážil rozklížení celé hry. I když by došlo na ovládání pohyby rukou, opět to není nic, co by mělo herní zážitek obohatit. Nicméně je třeba zdůraznit, že From Software na tomto poli zatím zjevně nic nezkoušel a Tanimura odpovídal spíše hypoteticky a s klasickou zdvořilostí, navíc věrný universálnímu pravidlu „nikdy neříkej nikdy.“ Asi se nemusíme bát, že by kvůli VR systémům začala být Souls série od základu něčím novým, či vůbec to, že by do virtuální reality zavítala.

Nejnovější články