Microsoft prý začne virtuální realitu pro Xbox One prodávat už v roce 2015
zdroj: Archiv

Microsoft prý začne virtuální realitu pro Xbox One prodávat už v roce 2015

26. 12. 2014 13:29 | Hardware | autor: Petr Poláček |

Videoherní průmysl rozjel nové závody ve zbrojení. Namísto atomové bomby se ale hlavní hráči snaží upevnit své postavené prostřednictvím virtuální reality. Závodů se s vlastní technologií virtuální reality přiznaně účastní Oculus VR s Oculus Rift pro PC a mobilní zařízení, Valve s vlastní virtuální realitou rovněž pro PC, Sony s Project Morpheus pro PS4 a podle informací od kolegů z TechRadar a VRfocus rozšíří řady atomových VR velmocí i Microsoft s vlastní virtuální realitou pro Xbox One.

Aktuální informace o virtuální realitě pro Xbox One nejsou překvapivé, protože probíhající vývoj vlastní virtuální reality Microsoft ústy Phila Spencera (šéf Xbox divize) potvrdil již loni v březnu na GDC, kde Sony veřejnosti předvedla Project Morpheus. V uplynulých měsících se rovněž vršily jedna na druhou nepřímé důkazy o vývoji VR v Microsoftu, které měly podobu několika patentů a spekulací o úzké spolupráci MS se startupem FOVE kvůli technologii pro sledování pohybu očí.

Zajímavé a snad i překvapivé jsou ovšem informace serveru Digitimes, že Microsoft jednak plánuje svou vlastní virtuální realitu představit v průběhu herní výstavy E3 2015 v Los Angeles, potažmo že MS hodlá virtuální realitu pro Xbox One uvést na trh ještě v příštím roce.

Pokud informace odpovídají skutečnosti, snaží se Microsoft zjevně přijít s virtuální realitou na trh jako první nebo mezi prvními. Oculus VR totiž "hotovou" verzi Oculus Rift uvedené v omezeném množství na trh nejdříve v létě 2015, zatímco zástupci Sony již několikrát deklarovali, že vývoj Project Morpheus je běh na dlouhou trať a odmítali se doposud bavit o jakýchkoli termínech. Příští rok už se ale rétorika Sony může změnit a zřejmě změní. Zvlášť, jestli do boje otevřeně vstoupí Microsoft.

zdroj: Vlastní

Microsoft už navíc začal s distribucí vývojářské verze své virtuální reality, protože několik studií potvrdilo pro server VRfocus, že s ní pracují. Jestliže se tedy doposud zdálo, že Microsoft na konto absence oficiálních informací je s vývojem virtuální reality na posledním místě, skutečnost může být diametrálně odlišná.

Jakékoli srovnání stavu vývoje však bude možné nejdříve až po březnové vývojářské konferenci GDC. Sony bude chtít zcela jistě rok po představení Project Morpheus nabídnout světu nové informace, ale zahanbit se nenechá ani Oculus VR, který má v ohni hned dvě želízka - Oculus Rift a virtuální realitu pro mobilní zařízení. Vyloučit se však nedá, že před velkou premiérou během E3 uspořádá Microsoft před-představení už v průběhu GDC.

Rok 2015 každopádně sehraje roli jakéhosi startovního bodu, kdy se různé technologie virtuální reality začnou šířit mezi běžné zákazníky. Až pak se ukáže, jestli jde z herního hlediska o technologii s mainstreamovým potenciálem. O využití v dalších průmyslových odvětví totiž není již nyní pochyb.

Nejnovější články