Samsung Gear VR se začne prodávat v průběhu podzimu v tzv. Innovator edici, která je určená pro nadšence a vývojáře. Nejde totiž o odladěný finální produkt, ale o jakousi beta verzi mobilní virtuální reality určenou k experimentování. Na vývoji mobilní virtuální reality, čili konkrétně na vývoji mobilního SDK a úpravách Androidu, se podílel John Carmack. Šlo o jeden z jeho primárních úkolů od chvíle, kdy opustil id Software a začal na plný úvazek pracovat pro Oculus VR.
Vývoj mobilní verze virtuální reality by neměl mít žádný dopad na produkční a vývojové plány „stolní“ virtuální reality Oculus Rift, jejíž druhá verze se momentálně dostává do rukou vývojářů a nadšenců, kteří si ji stihli včas předobjednat. Cílem mobilního projektu bylo rozšířit povědomí o virtuální realitě k co nejširšímu okruhu lidí a v této chvíli hlavně vývojářů. Mobilní SDK bude proto ke stažení zdarma ze stránek Oculus VR ještě před koncem října.
Samsung Gear VR funguje s Note 4 bezdrátově a Samsung se holedbá, že už při zahájení prodeje rozpracované verze bude pro zájemce k dispozici dostatečné množství obsahu, co virtuální realitu podporuje. Od her, přes aplikace až po filmy a jiné interaktivní zážitky.
Součástí Innovator edice třeba bude sada aplikací Oculus Cinema (pro sledování 2D i 3D filmů), Oculus Home (digitální shop nabízející VR dema a jiný obsah) a Oculus 360 Videos/Photos (k přehrávání panoramatických fotek a filmů). Další aplikace, co podporují Gear VR, Samsung ani Oculus nespecifikovaly.
Kupříkladu studio nDreams se ale záhy po odhalení Gear VR přihlásilo, že připravuje střílečku Gunner a jakousi relaxační záležitost s názvem Perfect Beach. Obě dvě „hry“ budou k dispozici při zahájení prodeje Gear VR. Další hry či aplikace od jiných vývojářů budou určitě následovat, stejně jako lze očekávat, že v dalších měsících se svým řešením mobilní virtuální reality přijdou i jiné firmy.
Rok 2015 by se tak mohl stát rokem 0, kdy si virtuální reality dosyta užije i normální uživatel a ne pouze libovolný nadšenec, co se nebojí nějaké té žaludeční nevolnosti ze špatně připraveného dema. Do značné míry však záleží i na tom, jestli se Oculus Rift objeví v komerční verzi na trhu do konce roku 2015, jak si Oculus VR maluje.