Salt and Sanctuary, na rozdíl od jiných, skutečně ctí odkaz Dark Souls a vyjde i na PC
Poněkud smutný měl Láďův text nádech, když loni v srpnu psal o kouzelně působícím 2D RPG Salt and Sanctuary od dvoučlenného studia Ska. Litoval totiž sám sebe a všechny ostatní hráče, že hra nedorazí na PC, ale dočkají se jí pouze majitelé PS4 a PS Vita. Situace se ovšem v mezičase změnila. Tvůrci slíbili, že počítají s vydáním PC verze Salt and Sanctuary na Steamu, což se hezky poslouchá. Ještě lépe se ale poslouchá a dívá na čtvrthodinové představení hry známým tvůrcem Dark Souls videí, ze kterého jasně vyplývá, že Salt and Sanctuary je hra hodně blízká hardcore konceptu Souls her, aniž by je tupě kopírovala. Pokud se vám zdá o jednotlivých bosácích z Dark Souls II, měli byste pro své vlastní dobro následující záběry vidět. Možná začnete zlehounka slintat.
Mike Bithell představuje nápadité protivníky ze stylové stealth akce Volume
Jméno Mike Bithell sice ještě není ověšené desítkou vydaných titulů, přesto by ale mohlo znít povědomě velké spoustě hráčů. Mike má totiž na kontě nezávislý hit Thomas Was Alone, který v průběhu více jak dvou let spatřil světlo světa rovnou na desítce platforem. Jeho dalším titulem je stealth akce Volume inspirovaná například slavnou sérii Metal Gear Solid, kterou Mike po několikaměsíční odmlce připomíná na záběrech videa zaměřeného na nepřátele.
Nový díl Games TV filozofuje s The Talos Principle
Trocha filozofie ještě nikdy nikoho nezabila, jak vám připomene nový díl pořadu Games TV, na kterém spolupracujeme s internetovou televizí Stream.cz. Lukáš Grygar v něm totiž představuje skvělou logickou hru The Talos Principle od chorvatského Croteamu.
Modifikace Skywind pro Skyrim předvádí souostroví Sheogorad
Jak už jsme vás mnohokrát informovali, skupina nadšenců vytváří modifikaci Skywind, která hráčům v enginu The Elder Scrolls: Skyrim nabídne obsah TES: Morrowind. Rozsah ambicí je skutečně úctyhodný a tak není divu, že si tvůrčí tým nedávno postěžoval, že by potřebovali více pomocníků. Navzdory tomu, ale práce na modifikaci neustávají, což dokazuje nové video, které představuje souostroví Sheogorad.
Hardwarové nároky PC verze střílečky Evolve jsou tolerantní i ke starším počítačům
Do vydání multiplayerové akce Evolve zbývá měsíc a Turtle Rock Studios se konečně pochlubili s hardwarovými požadavky PC verze. Ať už jde o minimální, nebo doporučenou sestavu, jde o rozumné, až bych řekl vstřícné údaje, které zarmoutí jen hráče, co počítač dlouho neupgradovali. Pro někoho může tvořit největší překážku požadavek na 64-bitový operační systém.
Superrychlé závody Formula Fusion od tvůrců Wipeout jsou na Steam Greenlight
Rychlosti, při kterých vám oční bulvy vyrobí obtisk na předním mozkovém laloku, bývaly doménou série Wipeout a štafetu sami po sobě hodlají převzít pohrobci studia Psygnosis, které se přerodilo v nezávislé R8 Games. Ti loni představili (viz článek) své závody Formula Fusion, jež jedou v kolejích toho, co tvůrci umí nejlépe, tedy sci-fi závody futuristických vozítek. Hra nyní vstoupila na Steam Greenlight a představila program své závodní sezony.
Zabiják Jason Voorhees se vrátí v herní podobě hororu Pátek třináctého
Pátek třináctého patří mezi kultovní horory, jehož hlavní „hrdina,“ Jason Voorhees je se svou hokejovou maskou a mačetou jedním z nejznámějších filmových zabijáků křičících teenagerů. Po dlouhé době se tenhle zabiják vrací na herní pole s prozaicky nazvaným titulem Friday the 13th. Netradičně jej ale neoznámil distributor či tvůrce, ale Sean S. Cunningham, režisér a producent původního filmu Pátek třináctého. Cunningham právě chystá stejnojmenný seriál, s nímž bude ostatně vydání hry souviset.
Minecraft hraje v jednu chvíli milion hráčů a patří mezi nejhranější PC hry
Fenomén Minecraft je tu s námi už nějaký pátek a jeho obliba neklesá. Právě naopak, protože Nathan Adams, jeden z hlavních vývojářů, na Twitteru zveřejnil, že ve hře se v danou chvíli nacházelo 998 tisíc hráčů s tím, že ani zdaleka nejde o špičku - kdyby počkal pět minut, měl by i ten milion, ale nikdo by tomu nevěřil.
Dying Light předvádí mód, ve kterém hrajete za superzombii
Jedním z dalších příkladů stále častějšího využití asymetrického PvP multiplayeru je Be the Zombie mód z parkourové akce Dying Light. Podrobněji o něm psal Petr a nyní se tenhle bonus, který vyjde formou DLC, předvádí i na záběrech videa. Je sice krátké, ale uděláte si díky němu slušnou představu, jak můžete v roli zombíka likvidovat čtveřici kooperujících hráčů.
First-person mod mění Metal Gear Solid V: Ground Zeroes na solidní střílečku
Poté, co se povedený stealthový prolog Metal Gear Solid V: Ground Zeroes vyšel i na PC (viz recenzi), bylo jen otázkou času, kdy se jej zmocní modderská komunita a něco zajímavého vytvoří. Takže si nyní můžete stáhnout mod, který umožňuje hrát tradiční third-person akci z pohledu první osoby. A světe div se, funguje to a dobře!
Adventura Life is Strange je hlavně o volbách a dospívání
Francouzští vývojáři z Dontnod se pomalu chystají na další významný okamžik v dějinách studia, vydání epizodické adventury Life is Strange, ke kterému dojde na konci ledna. Aby všichni pochopili, oč ve hře půjde, a že obsahově bude hodně jiná než Remember Me, vydali vývojářský deníček, v němž se věnují motivům, které hra rozvíjí.
Best of 2014: Nejlepší akční hra
Stejně jako každý jiný rok bylo i loni opět obtížné se v žánru akčních her zorientovat. Mezi akční hry totiž svým způsobem patří většina herní produkce, a výběr té vůbec nejlepší akce byl pro redakci stejně tvrdým oříškem, jako výběr samotné hry roku. To je ostatně vidět i na finálním výběru, do kterého se třeba letos nevešly série Assasin's Creed a Far Cry. Prostě nestačily na konkurenci. Naopak se do nejužšího výběru vetřel jeden remaster, což jen podtrhuje trend, který v roce 2014 řádil jako černá ruka hlavně na konzolích. A co dalšího výběr nejlepší akční hry v roce 2014 poznamenalo? Vedle selhání jasných favoritů a absence silného nezávislého titulu sehrálo roli vydání her, od kterých jsme sice čekali, že by mohly být dobré, ale nakonec nás stejně svou kvalitou překvapily.
GDS 2014: Agnieszka Szóstak - Hodný, zlý a PR
Jednou z nejsledovanějších přednášek během GDS 2014 byl příspěvek bývalé PR manažerky CD Projektu RED Agnieszky Szóstakové. Před časem si založila vlastní PR agenturu a soustředí se na spolupráci s menšími studii. Právě jim se pak během své přednášky rozhodla poradit a vysvětlit jemné nuance PR práce. Od obyčejného posílání tiskovek až po triky na zvýšení šance na publikování, řešení vztahů s novináři nebo domlouvání exkluzivit.
Fight Club #209 HD: 3+1
Přesně týden poté, co jsme vstoupili do roku 2015, jsme natočili i první letošní podcast Fight Club. Nový ročník jsme zahájili v klasické sestavě Lukáš Grygar, Martin Bach, Pavel Dobrovský a Petr Poláček, a vedle bilancování uplynulých dvanácti měsíců jsme se podívali i na pár témat, které nám přinesl uplynulý týden. Na základě příkladu The Talos Principle jsme například zavzpomínali na zajímavé způsoby boje proti pirátství, řeč došla na slibný kickstarterový projekt Into the Stars a zamysleli jsme se nad neuvěřitelnou přesyceností mobilního trhu s hrami.
Best of 2014: Nejlepší závodní hra
Jak vlastně ten next-gen vypadá a na čem a s čím by se měl hrát? Zdánlivě nevinná kopa otázek, na kterou mají všichni miliardu zaručeně správných odpovědí. V prvním roce mezi starým a novým se např. u Electronic Arts natolik rozmysleli, že dokonce ani nevydali nové Need for Speed. Poprvé za dlouhou dobu jsme se tak loni nového dílu téhle série nedočkali, jakkoliv nám to firma vynahradila obludnou filmovou adaptací, která zabloudila do kin. Stejně tak opět nestihnul vyjít opravdu napjatě očekávaný Project CARS, zatímco Assetto Corsa verze 1.0 se vyloupla příliš pozdě až těsně před koncem roku.
David Braben: Bezesporu jsem šílený
Otec vesmírných simulátorů David Braben sedí ve spartánsky zařízené kanceláři pod plakátem ZOO Tycoon a srší energií. Nadšeně vypráví o Dangerous, další kapitole v sérii Elite, a každou myšlenkou směřuje k ultimátní zpovědi: Elite je historie budoucnosti, jak ji sepsal David Braben. Zdá se, že skutečně žije o krok napřed. Nevzrušuje ho efektivita kickstarterové kampaně, ani virtuální realita, fyzikální realismus, proceduralita nebo emergentní hratelnost. To všechno mu pouze slouží k tomu, aby mohl splnit svůj dětský sen: simulovat život v galaxii. Přijmete od něj pozvání?
WarCraft III modifikace pro StarCraft II a další zajímavosti z WoWfan a HSfan
World of Warcraft se již přehoupla do jedenáctého roku své existence a je jisté, že tu s nám ještě nějakou chvíli bude. I proto vás i v roce 2015 budou naše partnerské stránky WoWfan a HSfan pravidelně informovat o dění v tomto populárním MMORPG a stejně tak i oblíbené karetní hře Hearthstone: Heroes of Warcraft. A rovnou začneme souhrnem toho nejzajímavějšího, o čem kolegové v uplynulých týdnech informovali.
Satellite Reign – dojmy z hraní rané verze duchovního nástupce Syndicate
Navzdory vlně nostalgického oživování řady klasických značek v rukách nezávislých vývojářů zůstávala donedávna jedna kultovní značka povážlivě opomenuta. Akční strategie Syndicate z roku 1993 sice patří do zlatého herního fondu, ale až loni v létě se na ni pokusila na Kickstarteru úspěšně navázat hra Satellite Reign od Mika Disketta, jednoho z tvůrců Syndicate Wars. A první hratelná verze hry, která je k dispozici v early access režimu, prozatím ve snaze o moderní Syndicate vykročila správným směrem, i když vyhráno ani zdaleka nemá.
Nový díl rallye série Dirt by měla Codemasters vydat early access formou
Zatím ještě není běžné, aby vycházela pokračování velkých her v early access podobě. Možná se to ale pomalu začne měnit. Utajený zdroj totiž kolegům z britského Eurogameru prozradil, že Codemasters plánují vydat nový díl rallye série Dirt právě formou předběžného přístupu. Původně už někdy v průběhu února, ale nakonec zřejmě později, protože si britská firma ještě nezajistila všechny potřebné licence. Oznámení hry by ale každopádně mohlo přijít zanedlouho, přestože se plány vzhledem k aktuálnímu propouštění v Codemasters možná trochu změní.
Producent Monument Valley: pirátství na Androidu bereme jako bezplatný marketing
Monument Valley patří mezi nejzajímavější mobilní hry uplynulého roku. Debutovala na iOS, aby následně vyšla i pro Android zařízení, kde se ale dočkala přijetí, které ani sami vývojáři nepředpokládali. 95 % instalací hry na Android zařízeních pocházelo z neplacené verze, pouze 5 % bylo placených. Oproti tomu na iOS bylo neplacených instalací 60 %, zatímco placených 40 %. Jak s podobně vysokou mírou pirátství, obzvláště na Androidu, bojovat? Podle producenta hry nijak. Jde prý o marketing zadarmo.