zavřít

Activision: Black Ops II hraje 12 milionů hráčů a Hearthstone roste meziročně o 77 %

PlayStation 4 Windows MAC Xbox One

- Téma autor: Adam Homola Komentáře: 0

Activisionu se nepřekvapivě daří. Firma zveřejnila své finanční výsledky za třetí kvartál letošního roku a jsou ještě lepší, než se čekalo. Vedle peněz se zvyšovalo i zapojení hráčů a zisky z digitální distribuce. Nudná čísla ale stranou - finanční zpráva odhalila několik velice zajímavých faktů o hrách ze stáje Activision Blizzard, od pořád extrémně dobře hraného Call of Duty, přes neméně úspěšnou Destiny, až po neustále rostoucí Heathstone.

Call of Duty

Série Call of Duty sice v posledních letech může lehce ztrácet dech, ale je potřeba si uvědomit, že vychází pravidelně už od roku 2003. I přesto ji pořád ale hrají miliony hráčů a konkrétně pár let staré Call of Duty: Black Ops II se ve 3. kvartále tohoto roku dostalo na necelých 12 milionů aktivních hráčů.

Jde přitom jen o jednu hru, další miliony hráčů bychom našli rozprostřené napříč Advanced Warfare, Modern Warfare, Ghosts a dalšími díly. Navíc se prý Black Ops, Black Ops II a Advanced Warfare prodávaly tak dobře, že to zvedlo prodeje celé série o dvouciferná procenta. Call of Duty je tedy pořád bezpochyb silná značka a stále platí za jeden z největších taháků a pilířů celého portfolia Activisionu.

Destiny

Destiny: The Taken King

Prodejní čísla Destiny zůstávají i nadále zatajena, ale s hrou je Activision očividně spokojená. Díky vydání datadisku The Taken King se zvedlo zapojení hráčů tak, že nyní činí průměrná herní doba 3 hodiny denně. Což je, vzhledem k velké základně hráčů, velmi vysoké číslo. Celkově se může Destiny pochlubit už více než 25 miliony registrovaných hráčů, ale počet těch aktivních nám Activision neprozradil.

Destiny má v rukávu ale ještě jednu metriku, která stojí Activisionu za zmínku: jde prý o nejsledovanější konzolovou hru na Twitch.tv. Čemuž opět do jisté míry dopomohl The Taken King a obecně potřeba spousty hráčů se do hry pořád vracet.

Blizzard Entertainment

A když jsme už u toho vracení se... Hrám od Blizzardu se podle finanční zprávy podařilo zvednout počet aktivních uživatelů o 50 procent oproti minulému roku. Může za to úspěch free to play her - stálice Hearthstone a pořád relativně čerstvá Heroes of the Storm, do které stále proudí nová krev.

World of Warcraft: Legion

World of Warcraft

World of Warcraftu se přitom podařilo spadnout o dalších sto tisíc hráčů, což je v kontextu předchozích propadů v podstatě dobrá zpráva. Je to známka toho, že se základna předplatitelů stabilizuje a žádné další velké propady už asi nehrozí. Je tedy nepravděpodobné, že by se hra dostala v brzké době třeba na dva miliony předplatitelů, i když další menší pády se stále čekají.

Chystaný datadisk World of Warcraft: Legion těžko vyjde dřív jak v létě 2016 a dobrou injekcí staronových hráčů by mohl být i celovečerní film Warcraft, který má premiéru v červnu příštího roku. Nicméně poslední datadisk Warlords of Draenor dokázal upadající uživatelskou základu dostat zpátky na 10+ milionů předplatitelů. Je tedy dost dobře možné, že Legion zvedne na chvíli předplatitele z 5 milionů třeba na 8 milionů.

Blizzard ale řekl, že od příštího kvartálu přestane zveřejňovat počet platících hráčů. Prý už dnes existují lepší způsoby na to, jak změřit "výkon" takové hry, než jen jedno jediné číslo značící počet předplatitelů. Je pravdou, že World of Warcraft nabízí už poměrně dlouho docela širokou škálu mikrotransakcí, ať už jde o kosmetické předměty, pety, mounty, nebo herní služby. To všechno mohou stávající hráči využívat v takové míře, že po finanční stránce pak mikrotransakce třeba dorovnají případné propady hráčů.

Firmě se jistě také nelíbí fakt, že když už se na velkých webech píše o World of Warcraft, je to většinou buď oznámení nového datadisku, nebo právě zprávy o propadajícím se počtu hráčů. Přitom aktuálních 5,5 milionů platících hráčů je pořád obrovské číslo, které může vývojářům závidět leckterá jiná onlineovka. Každopádně pokud se něco nezmění, je 5,5 milionů poslední číslo, které Blizzard k počtu hráčů World of Warcraft zveřejnil.

Hearthstone

436379-hearthstone-goblins-vs-gnomes-2600x1464

Hearthstone je pak kapitola sama pro sebe. Nevíme přesně co tím Activision myslí, ale "klíčové metriky pro zapojení hráčů" narostly oproti minulému roku o 77 procent. K tomu dopomohlo jak rozšíření The Grand Tournament, tak pořád velmi silná pozice hry na mobilních zařízeních. Tam si hra díky povedeným portům našla obrovské publikum a vyrostla víc, než by kdo čekal.

Hearthstone se prý konstantně daří na různých zahraničních trzích a hra si nedávno prošla lokalizací do japonštiny, tudíž potenciál pro růst na asijském trhu je pořád velký. Je možná trochu s podivem proč hra ještě není oznámená i na PlayStation 4 a Xbox One, ale třeba se dočkáme na letošním BlizzConu. Tam nás jistě nemine také oznámení dalšího datadisku či DLC, které uživatelskou základnu zase o fous rozšíří.

Heroes of the Storm

Heroes of the Storm

Heroes of the Storm na tom také není špatně, i když tady si Activision nechal čísla pro sebe. Prozradil jen, že série tématicky laděného obsahu The Eternal Conflict do hry přilákala další hráče. Což se dá čekat i od dalšího podobně laděného obsahu, jehož oznámení bychom se mohli dočkat na BlizzConu. Vzhledem k blížícímu se vydáním StarCraft II: Legacy of the Void bych tipoval že nás čeká nálož sci-fi postav a map.

Diablo III & StarCraft II: Legacy of the Void

Překvapivě roste i několik let staré Diablo III. To prodalo jen v Číně přes 2 miliony kusů a o pomalý růst hráčů se starají prý i pravidelné aktualizace a obsahové patche. Na dveře klepající StarCraft II: Legacy of the Void je na tom prý také skvěle, ostatně hra má mít vyšší předobjednávky než předchozí Heart of the Swarm. A neuškodí jistě ani fakt, že Legacy of the Void bude samostatným produktem k jehož spuštění nepotřebujete žádný z předchozích StarCraftů. Potenciál pro vyšší prodeje tu tedy jsou.

Overwatch

Overwatch

A nakonec došlo samozřejmě i na Overwatch, i když o něm přirozeně není zatím mnoho co říct. Uzavřená beta běží, ale je velmi omezená a nové hráče do hry Blizzard vpouští postupně. Z finanční zprávy ale víme, že do bety se přihlásilo víc než 7 milionů lidí. Navíc se zatím nemohli přihlásit hráči z Číny, což by výsledné numero ještě trochu zvedlo. V kontextu finanční zprávy je v tuto chvíli Overwatch ještě nezajímavý - ve hře si zatím nemůžete nic koupit a datum spuštění otevřené bety neznáme. Finanční zprávy v příštím roce budou jistě mnohem výživnější.

Kolem a kolem se očividně Activision Blizzardu nevede vůbec špatně a své herní série má pěkně rozjeté. Za Blizzard bude zajímavé sledovat jak si příští rok povedou nováčci Heroes of the Storm a Overwatch, zatímco ze strany Activisionu to bude Guitar hero Live. To firma doplní zajetými a osvědčenými značkami a sériemi, plus nedávno oznámenou akvizicí mobilního giganta King.

Tagy: World of Warcraft (série) Call of Duty (série) Warcraft (série) Diablo (série) strategie online akční sci-fi fantasy RPG mmorpg multiplayer free-to-play mmo FPS karetní válečná izometrické MOBA

Zdroje: Investor.Activision.com

Kupte na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.