Activision Blizzard koupila za 6 miliard dolarů mobilního giganta King
zdroj: tisková zpráva

Activision Blizzard koupila za 6 miliard dolarů mobilního giganta King

3. 11. 2015 11:08 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Ačkoliv mobilním hrám na Games moc prostoru nevěnujeme, na giganta King jsme už párkrát narazili. Právě tahle firma totiž před dvěma lety zahájila právní při (viz článek) se studiem Stoic kvůli tomu, že The Banner Saga záměrně napodobuje název herního hitu Candy Crush Saga od Kingu. A právě mobilní a podobnými praktikami proslulý kolos King se stal nově majetkem Activision Blizzard, která firmu koupila za 5,9 miliardy dolarů.

Pro hráče tradičních her od Activision Blizzard to neznamená nic moc zvláštního. Activision prostě chce posílit svou pozici a zjevně má dost financí na to, aby si pořídila jinou dominantní zábavní firmu. Jen pro ilustraci, za rok 2015 má Activision Blizzard dle svých zpráv tržby ve výši 4,7 miliard dolarů a King ve výši 2,1 miliardy. Zcela teoreticky by tak Activision Blizzard mohla zvýšit své tržby o třetinu.

Je ale třeba zdůraznit, že teoreticky. Celý rok 2015 je totiž poměrně aktuální diskuse o tom, že pokles zájmu o sérii Candy Crush soustavně snižuje hodnotu samotného Kingu. Firma totiž 40 procenty tržeb závisí na Candy Crush značce a průběžně za rok 2015 začaly akcie Kingu ztrácet cenu. Je proto překvapující, že se Activision Blizzard pustili do tak velkého obchodu právě ve chvíli, kdy je reálný výnos diskutabilní.

Na druhou stranu není překvapivé, že King ochotně na odkoupení přistoupil. Dá se čekat, že klesající zisk ukázal, že prodej většímu žralokovi v podobě Activisionu bude vhodný a výdělečný. Což ovšem znamená, že teď na bedrech Activisionu leží úkol zastavit postupný ústup Kingu ze slávy. Samozřejmě se stále bavíme o firmě, která prodává virtuální zboží v hodnotách miliard dolarů, takže nejde o záchranářské práce. Ve vzduchu ale visí Damoklův meč v podobě podobného sestupu dalšího giganta casual her – Zyngy. Ostatně, proto nejspíše došlo k dohodě o prodeji, King nechce skončit jako Zynga.

Takže teď visí ve vzduchu otázka, co přesně zkusí Activision Blizzard s kapacitami Kingu udělat. Žádné velké změny ale nečekejte, vedení Kingu se měnit nebude, v čele bude stále ředitel Riccardo Zacconi a další dvě zásadní postavy Sebastian Knutsson a Stephane Kurgan zůstávají po jeho boku.

Bude zajímavé sledovat, jak Activision Blizzard přistoupí k faktu, že King má 474 milionů aktivních uživatelů na mobilních platformách a sociálních sítích. Protože právě k k téhle půlmiliardě má přístup a k dispozici značky jako Call of Duty, Warcraft a Diablo. K dokončení obchodu ještě bude třeba, aby jej schválili akcionáři, ovšem vzhledem k faktu, že pro ně jde o výnosný byznys, nedá se čekat, že by se stavěli prodeji.

Nejnovější články