Kupříkladu, ve Stellaris nebudou hlavní rasy. Ocitnete se v roli lidstva na začátku cesty po galaxii, ještě jako malá vesmírná rasa. Postupně budete objevovat různá zákoutí vesmíru, narážet na procedurálně generované rasy (takže by každá měla být unikátní), případně objevovat pozůstatky už zaniklých ras. Ostatně důraz na to, že galaxie má svou historii, kterou objevujete, je pro Stellaris velmi důležitá.
Tvůrci zatím nevysvětlili jak bude fungovat samotný systém, ale nebude zde ani přítomný klasický strom technologií. Výzkum zde bude existovat, stejně jako reverzní inženýrství, jímž se budete dostávat k poznatkům jiných ras, ale nemáme prý čekat klasické „vykoumej to, abys vyzkoumal tamto a to ti otevřelo cestu k tomuhle.“ Minimálně začátek a první polovina kampaně by měla být velkým objevováním a zjišťováním, co se v galaxii událo, než jste se objevili vy.
S postupujícím časem se ve hře bude více a více objevovat otisk her jako Crusader Kings II či Europa Universalis IV, kdy už musíte řešit různé aliance mimozemšťanů, diplomacii, případně i válku. Politika bude nedílnou součástí Stellaris. Každá hra by měla být unikátní tím, že kromě náhodně generovaných ras a mapy se bude přibližně do poloviny hry expandovat a kolonizovat, načež nastane období, kdy není už kam expandovat a je třeba začít jednat a vyjednávat.
Tým, který na hře pracuje chce, aby co nejvíce platilo motto, jež chtějí hře přišít: „Galaxie je prastará a plná zázraků,“ čímž chtějí naznačit, že pokaždé bude zážitek trochu jiný. O vývoji navíc chtějí fanoušky informovat v pravidelných týdenních textových updatech, z nichž ten první si můžete přečíst na oficiálních fórech. Stellaris vážně vypadá zajímavě a v mnohém inovativně. A pokud má tenhle experiment někomu vyjít, bude to nejspíše Paradox, který už nemalou část strategické galaxie kolonizoval...
zdroj: Cinemart