Tvůrce XCOMu vydává tahové RPG Chaos Reborn

Na Steamu je pro PC, Mac a Linux od včerejška k dispozici tahové strategické RPG Chaos Reborn, titul pocházející z hlavy designéra původní série XCOM, Juliana Gollopa. Sci-fi tématika i emzáci však momentálně jdou stranou, Chaos Reborn je čistým zástupcem fantasy RPG her a zároveň remakem postaršího a poněkud skromně pojmenovaného titulu Chaos.

Zpětná kompatibilita dorazí na Xbox One skrze update 12. listopadu

Již jen něco málo přes dva týdny zbývá do vydání velké aktualizace pro Xbox One. Ta pozmění vcelku velké množství zásadních vlastností konzole. Největší devizou tohoto updatu však bez debat bude přidání slibované zpětné kompatibility. Tedy alespoň pro první várku circa stovky her – další tituly by se měly dočkat podpory v následujících měsících.

Update přidává do Spintires nové vozy, brzy vyjdou i modovací nástroje

Kdo chce sepsat stručnou historii událostí okolo simulace boje náklaďáků s bahnem Spintires, poškrábe se nutně na zátylku a ze všeho nejdříve se sám sebe zeptá „kde sakra začít?“ Z projektu, který tvůrce Pavel Zagrebelny cílil na ohraničenou hardcore komunitu, se stal nečekaný hit, a doprovodným projevem překvapivé popularity byl tlak ze strany široké skupiny hráčů. Tlak ale nesměřoval jenom na Zagrebelnyje, ale i na vydavatelskou společnost Oovee. Výsledkem byla medializovaná roztržka mezi tvůrcem a vydavatelem, ve které padaly obvinění z nevyplácení peněz i z šíření lží a pomluv, ale nakonec se vše podařilo vyřešit. A výsledkem dohody je i pár dní starý update, který nabízí nový obsah, ale též opravu řady bugů.

Tales from the Borderlands – recenze 5. epizody

Tales from the Borderlands se do historie zapíše hned z několika důvodů, ale kdybych měl vypíchnout jednu věc, která se mi na celé sérii strašně líbila a v jiných hrách chybí, řekl bych: intra. Závěrečná epizoda má fantastické intro, které se úplně liší od všech předchozích, neméně fantastických intro sekvencí. Autoři vás nechají čtvrt hodiny hrát, za tu dobu vás spolehlivě vcucnou do dění, stihnou rozjet něco velkého a to něco velkého vždy završí fantasticky natočeným minutovým filmečkem, který vás navnadí na zbývající hodinku a půl. Tales from the Borderlands ví, jak si získat pozornost hned od začátku.

Nový díl herního pořadu Games TV se učí programovat s else Heart.Break()

Programátorem snadno a rychle? Pozoruhodná švédská hra else Heart.Break() se vymyká všemu, co znáte, a v rámci příběhu o partě aktivistů skvělým způsobem poodhalí taje programovacích jazyků. A vůbec nevadí, že jste se jako Lukáš potkali jen s QuickBasicem!

Obrázky z remasteru Day of the Tentacle ukazují vyhlazenou grafiku a stejnou stylizaci

První obrázky z loni oznámené HD verze kultovní adventury Day of the Tentacle z roku 1993 naznačují, jakou úroveň grafických uprav mohou fanoušci očekávat, až hra příští rok vyjde pro PC, Mac, Linux, PS4 a na Vitu.

Minimalistický horor The Last Door roztáčí podruhé kola příběhu podle Lovecrafta a Poea

Příběh minimalistické hororové adventury The Last Door bude pokračovat druhou sezónou, jejíž první epizoda je dostupná v early access verzi na Steamu. První část s podtitulem Playwright navazuje na konec první série a v kůži Dr. Johna Wakefielda, psychiatra protagonisty první série Jeremiaha Devitta, se snažíte najít svého klienta, který se za záhadných okolností vypařil neznámo kam.

Thriller Oxenfree přináší hororovou tématiku do plošinovky

Zachovat chladnou hlavu a končetiny pevně přidělané u těla budou muset aktéři hororové adventury Oxenfree, již jsme si představili v rámci letošní GDC 2015. Bývalí členové týmu Telltale Games, kteří odešli a založili si vlastní studio tehdy představili svoji prvotinu. Pod slupkou elektronické hudby a atmosféry let omsdesátých se pak v Oxenfree skrývá příběh party mladých lidí, kteří se své vůli navzdory stali součástí duchařského příběhu. A nyní se také můžeme podívat na další ukázku, která nám představuje nástin příběhu a především také zajímavé atmosféry.

Batman: Arkham Knight se pokusí napravit svou pošramocenou pověst na PC 28.října

Kulantně řečeno, Batman: Arkham Knight na PC moc neválel. Vlivem mizerného testování a obecně také toho, že testovací tým PC byl příliš malý, se schylovalo k průšvihu a PC verze musela být záhy po uvedení do oběhu stažena z prodeje kvůli strašlivým bugům a prachbídné optimalizaci. Opětovné vydání hry na PC nám pak Rocksteady nachystali o celé čtyři měsíce později v porovnání s verzemi konzolovými – Arkham Knight tak půjde na PC zakoupit 28. října.

Postmortem české logické hry Zeroes přináší pozoruhodná data

Petr Marek se podělil o spoustu dat, která souvisí s tím, jak si v průběhu času vedla jeho matematická mobilní hra Zeroes na Google Play. Vydal ji zcela zdarma a v tuto chvíli má vynikající průměrné hodnocení 4,8 z 5 možných. Jelikož Marek za hru nic nechtěl, nikoho nepřekvapí, že nevydělal, ale statistiky, o které se podělil v druhé části postmortem článku, rozhodně zaujmou.

Zítra vychází Darksiders II Deathinitive Edition pro PS4 a Xbox One

Některé hry si remaster zaslouží. Nebo si alespoň jejich tvůrci a vydavatelé myslí, že oni si zaslouží příjmy od hráčů, kteří neměli tu čest s originálem. V tomto případě si to ovšem myslí Nordic Games, kteří koupili značku Darksiders z pozůstalosti zkrachovalého THQ. Zítra tedy na PlayStation 4 a Xbox One vychází remasterovaná Darksiders II Deathinitive Edition, která nás vrací na krvavou cestu nejobávanějšího jezdce Apokalypsy – Smrti.

S Call of Duty: Black Ops III se vrátí populární Giant mapa z World at War

Zombie mód se postupem času stal stálicí každého dílu Call of Duty a nemalou zásluhu na tom má kvarteto Dempsey, Nikolai, Takeo a Richthofen z Call of Duty: World at War. Ti se nyní vracejí s asi nejoblíbenější mapou z tehdejšího zombie módu – Der Riese. Tedy, v němčině, nyní už se asi budou fanoušci spíše ztotožňovat s názvem Giant. Ta se totiž v rámci Black Ops III vrací i s původním barvitým osazenstvem, samozřejmě v novém grafickém kabátku.

V ARK: Survival Evolved se uskutečnil obrovský turnaj v boji na život a na smrt

Ve dříve avizovaném módu Survival of the Fittest netradiční dinosauří onlinovky ARK: Survival Evolved došlo k velkému turnaji. V boji na život a na smrt se v něm utkalo přes 250 živých hráčů a díky záznamu na Twitchi se můžete podívat na to, jak takový souboj probíhal. V sázce pak byly zajímavé výhry – celkem se hrálo o něco málo přes 40 tisíc dolarů a k tomu také o hodnotné ceny od sponzorů, mezi než patřily například společnosti Logitech či Nvidia. Co se samotné výše výher týče, tak první tým získal čtyři tisíce dolarů na hlavu, druhý dva a třetí po jednom.

Ve Star Wars Battlefront budete moci pilotovat Millennium Falcon a Slave I

Stejně jako některé „pěší“ módy ve Star Wars Battlefront budou obsahovat power-upy, které z vás na chvíli udělají jednoho z ikonických hrdinů jako je Luke Skywalker či Darth Vader (o dalších jsme psali zde), bude se to týkat i ryze leteckého módu Fighter Squadron. V něm samozřejmě nebudete hrát hrdinu za kniplem X-Wingu či TIE, ale za legendární lodě dvou sveřepých rivalů – Millennium Falcon Hana Sola a Slave I Boby Fetta.

80 Days - recenze PC verze

Radost z cestovatelství v krystalicky čisté podobě - to slibuje oceňovaný digitální gamebook 80 Days od studia Inkle. Mobilní verze hry výrazně uspěla na iOS a Android platformách, ale nedávno vydaná PC verze vyvolává otázku, nakolik je kouzlo stovek variabilních příběhů pro počítače vhodné.

Jak se hraje na integrovaných grafických kartách

Když jsem byl před časem odkázán pouze na výkon integrované grafiky Intel HD 4600, viděl jsem situaci dost černě. Řada her z posledních let trpí na odfláknutou optimalizaci, takže si na mizerný framerate stěžují i majitelé high-endových grafických karet. Co potom asi zmůže integrovaná grafická karta? Překvapivě hodně. Příjemně mě třeba překvapilo, když na ní spustil třeba páté Grand Theft Auto nebo Metal Gear Solid V: Phantom Pain. S pohodlím při hraní už je to ale trošku jinak.

Rebel Galaxy - recenze vesmírné westernovky

Že se drnkání na kytaru k vesmírnému simulátoru příliš nehodí? A co teprve, až se v nekonečných galaxiích ozvou noty z foukací harmoniky. Rebel Galaxy nádherně boří umělecké hranice, když míchá sci-fi s čímsi, co připomíná western. Není to však jediná povedená kombinace. Hra přináší také zajímavý mix svobody pohybu a rozhodování a to vše balí do příjemně napínavého dobrodružství.

Easter eggy a tajné levely: kam zmizela herní tajemství?

Trvalo čtrnáct let než fanoušci konečně rozlouskli dlouho ukrytý a dlouho zapomenutý easter egg v prvním díle střílečky Serious Sam. Titul z přelomu tisíciletí se tím zařadil mezi rekordmany v utajených pomrknutích vývojářů vůči fanouškům. Easter eggy a jim podobné taje, zanechané hráčům vývojářským týmem, mají daleko komplexnější a šílenější tradici. Bohužel to s jejich budoucností vypadá nevalně.

Fight Club #248 HD: Návraty do budoucnosti

K Pavlovi, Petrovi a Martinovi se ve 248. pokračování podcastu Fight Club připojil herní dopisovatel webu Novinky.cz David Ryneš a celá sestava dohromady probrala tři zajímavá témata, která v uplynulém týdnu nastolilo dění v herním světě. A protože David aktuálně hraje Halo 5: Guardians, první téma bylo jasné - jaké jsou jeho dojmy z návratu slavné FPS série?

Broforce - recenze

Útlý pas a bicepsy dmoucí, mužně ochlupené podpaží, zásobník na nekonečno nábojů a hlášky drsné jak nabroušené struhadlo na každém kroku. Maskovací barva v obličeji, rudý šátek pevně okolo hlavy a tělo lesknoucí se potem hrdinného bojovníka proti bezpráví. A Rusům. Kdo by mohl nemilovat akční hity osmdesátých a devadesátých let? Sežeňte skupinu kamarádů, nakupte zásoby, telefony zavřete do časovaných trezorů a odpojte účty na sociálních sítích. Chystá se totiž pořádný maraton skvěle béčkového bijáku. Tentokrát ovšem s vámi v režisérské židli.