Dechberoucí trailer na novou kapitolu Star Wars: The Old Republic potěší všechny fandy Star Wars světa
Jedním z velmi dobrých tahů BioWare v rámci vývoje Star Wars: The Old Republic je přechod na datadisky, které do MMO vkládají silně příběhové mise, protože hru přibližují Knights of the Old Republic. Už dříve oznámený datadisk Knights of the Eternal Throne nyní tvůrci předvádí šestiminutovým filmečkem, který si zcela určitě užijí fandové SW universa, i když The Old Republic nehrají a nemají to v plánu.
GamesPlay: hrajeme sandboxovou gangsterku Mafia III
Z historických důvodů zřejmě na světě neexistuje jiná země, kde by vydání Mafia III sledovali hráči s takovým napětím, jako v ČR a možná i na Slovensku. Řada z vás určitě vnímá sérii Mafia jako rodinné stříbro tuzemské vývojářské scény a je zvědavá, jak si s odkazem prvních dvou dílů poradili tvůrci z amerického studia Hangar 13 (v jejichž řadách stejně pracuje řada Čechů) za více než vydatné pomoci tuzemské pobočky 2K. Někteří z vás už se o kvalitách a nedostatcích třetí Mafie přesvědčují na vlastní oči od pátku, pro vás ostatní tu máme gamesplay, kde vám hru zevrubně předvedeme. Rovnou tedy musíme varovat, že navzdory snaze se úplně všem spoilerům nevyhneme.
Akční hra Earth’s Dawn připomíná Devil May Cry i Dragon’s Crown
Japonská 2D akce Earth’s Dawn vám okamžitě přijde povědomá, pokud jste hráli skvělý kousek od Vanillaware s názvem Dragon’s Crown. Jde o frenetickou akci se silnou vizuální stylizací a RPG systémem včetně craftingu a komb. Právě díky kombům, možnosti žonglovat s nepřáteli ve vzduchu a kombinování zbraní na blízko a na dálku hra připomíná Devil May Cry.
Kouzelné RPG Rogue Wizards sází na krásnou stylizaci a náhodně generované úrovně
Vyloženě pohádkovou atmosférou na vás dýchne trailer a obrázky z rogue-like RPG od týmu Spellbind Studios. Svižné izometrické RPG nese název Rogue Wizards (oficiální web) a vypráví příběh ze světa, ve kterém magické schopnosti dělí národ na dva rozdílné tábory – na ty co umí a na ty, kteří magickými schopnostmi nedisponují.
Adventurní speciál #2: Detroit: Become Human
Jedinou pro fanoušky adventur zajímavou hrou z portfolia Sony Entertainment byla na Gamescomu Detroit: Become Human pro PS4 z dílny Davida Cage a jeho týmu Quantic Dream. Hru nám předváděl spoluzakladatel studia Guillaume de Fondaumière, a pokud jste sledovali souhrnné video ohledně adventur z Gamescomu, tak víte, že nás svou prezentací dokázal zaujmout.
První záběry z rozpracované verze Psychonauts 2
V lednu vybral tým Double Fine na Figu potřebné peníze na vývoj Psychonauts 2 a nyní předvádí první záběry z rozpracované verze hry, která by měla být hotová až koncem roku 2018 - pokud tvůrci nenaberou obvyklé zpoždění. Prozatím ale vypadá pohled na tuhle skákačku dobře a dobrý dojem podporují také informace o hře od hlavního designéra Zaka McClendona.
Mafia III patch 1.01 odemknul nastavení fps. Tvůrci nastínili obsah, který vydají v dalších týdnech
10. 10. 2016
|
Petr Poláček
Update 1.01 pro Mafia III odstranil jednu z překážek, která hráčům bránila, aby si PC verzi užili podle svých představ. Ve hře si můžete nyní nastavit, jestli poběží v 30, v 60 nebo v neomezeném počtu framů za sekundu. Volba má samozřejmě vliv na fungování hry – odemknout fps s průměrným hardwarem, a doufat, že hra poběží jako po másle, by bylo naivní. Update zároveň upravuje systém mapování kláves, pokud vám nevyhovuje základní nastavení. Právě do něj update nastavení ovládání resetuje – pokud už jste ovládání upravovali, musíte to udělat znovu. Pojďme se ale ještě podívat, jaký nový obsah pro Mafia III můžete v blízké budoucnosti čekat - zdarma i za peníze v rámci season passu.
Vyhlášení výherce soutěže s ASUS a AMD o kompaktní grafickou kartu ASUS Mini R7 360
10. 10. 2016
|
Inzerce
Ne každý potřebuje ve svém PC nadupanou grafickou kartu, která ke svému běhu vyžaduje zdroj v podobě malé elektrárny a zabere polovinu skříně. Někdy se z různých důvodů hodí karta, která sice neoplývá nejvyšším výkonem, ale s grafikou ve hrách si poradí spolehlivě na slušné detaily, nepotřebuje další napájení, nestojí mnoho, vejde se do skoro každé skříně, neprodukuje příliš tepla a není hlučná. Tato kritéria splňuje například grafická karta ASUS Mini R7 360, kterou jste mohli vyhrát v naší soutěži ve spolupráci s AMD a ASUS.
Severed - recenze
Jestli Severed něco nezapře, pak je to rukopis svých tvůrců. Studio DrinkBox má na svědomí výbornou akční skákačku Guacamelee! a v případě Severed znovu dokázalo přijít s obrazem originálního světa, který se po vizuální stránce zakousne do paměti, je silně bizarní, současně ale nádherný a až do úplného konce tajuplný. Tenhle novodobý dungeon crawler ostatně udivoval svým vzhledem už na displeji PS Vita a nedávný přesun na mobilní platformy mu na atraktivitě neubral. Zato však na povrch vyplavaly nedodělky v oblasti herní náplně, na mobilech a tabletech snáze pozorovatelné. Vinou toho se cesta napříč hrou bohužel stává o něco všednější záležitostí.
Tea Club #24: Lukáš Nízky o Morning Men
Když se podíváte na obrázky ze slovenské adventury Morning Men, hodí vám do očí písek z pouštní Duny a na solar udeří direktem od Mœbia. A není to náhoda. K jeho práci se výtvarníci ze studia Pixel Federation hrdě hlásí – a ne pouze k němu. Mike Mignola nebo Jakub Rebelka se řadí k dalším inspiračním zdrojům, a co se týče příběhu, vychází kromě velikánů žánru z literární školy východních sci-fi autorů jako Stanislaw Lem nebo bratři Strugačtí. Co leží skryto pod obrázky, to v Tea Clubu odhalí šéf vývoje Lukáš Nízky.
Pohled do historie her s rozšířenou realitou ukazuje, že úspěch Pokémon GO je spíš výjimka
Roky vyhlížený boom her, co pracují s rozšířenou realitou, se letos díky Pokémon GO konečně stal skutečností. Mánie, která chytila miliony hráčů po celém světě, možná nakopne vývoj řady dalších klonů. Co dalšího však rozšířená realita hráčům nabízí, a proč se podobný průlom neuskutečnil už dřív? Odpovědi poskytne pohled do historie všemožných pokusů o hry s augmentovanou realitou.
Jak vznikaly olejomalby pro strategii Sudden Strike 4
O tvorbě propagačních materiálů k počítačovým hrám se většinou příliš nerozepisujeme, ale u chystané strategie z druhé světové války Sudden Strike 4 musíme udělat výjimku. Pánové z Kite Games a Kalypso Media si pro ni totiž objednali opravdovou specialitu – čtyři velké olejomalby od Simona Roberta, umělce, který se podílí mimo jiné na sérii Hra o trůny, a pracoval na řadě počítačových her včetně Ryse: Son of Rome nebo Killzone 4. Jeho výtvory si můžete prohlédnout v přiloženém videu.
Fight Club #295 HD: Hráč z laboratoře
Po přestávce kvůli státnímu svátku v minulém týdnu a speciálním podcastu během festivalu Gamer Pie (záznam připravujeme) je redakce Games.cz zpět s klasickým podcastem Fight Club s pořadovým číslem 295. A také s hostem v podobě Ondřeje Hrabce – vědcem, který se na Pedagogické fakultě UK zabývá motivací hráčů, optimálním prožitkem při hraní nebo herním stylem u (polo)profesionálních hráčů. Právě těmito tématy se tedy Fight Club #295 zabýval především. Pavel, Aleš a Vašek ale rozebrali ještě několik dalších námětů.
Přihlaste se k odběru newsletterů z Games.cz
Od začátku října nabízíme na Games.cz možnost přihlásit se k odběru novinek z našeho webu prostřednictvím e-mailu. Každý z vás se může k odběru přihlásit prostřednictvím speciálního formuláře nebo tlačítek na profilových kartách her, které vás zajímají. A co zahájením odběru novinek z Games.cz získáte?
Pavilion - recenze
Nezávislé hry přímo vybízí k experimentům. Přestože řada z nich skončí fiaskem, geniální špička ledovce za tento druh tvorby jistě stojí. Zrovna Pavilion je jedna z těch her, na které se v dobrém slova smyslu nezapomíná. Logická plošinovka láká unikátní herní mechanikou, avantgardním prostředím a její soundtrack se hodí dokonce i k relaxaci. Ačkoliv první ze dvou naplánovaných epizod skončí příliš brzy, i tak dokáže Pavilion okouzlit.
Tvůrci série Metro vás v akci Arktika.1 pošlou do virtuální doby ledové
Portfolio her pro VR headsety se každým měsícem rozšiřuje a už se naštěstí setkáváme i s projekty, které mají, alespoň od pohledu, daleko do technologických dem a ukázek. Jednou z velkých tříáčkových her by měla být nově oznámená Arktika.1 od vývojářů ze studia 4A Games. Ti mají na svědomí postapo sérii Metro a v přibližně podobném tónu chtějí pokračovat i ve virtuální realitě.
Rallye závody WRC 6 vychází pro PC a konzole
Letošní rallye závody WRC 6 se chlubí oficiální licencí World Rally Championship pro sezónu 2016 a od dnešního dne jsou i v prodeji. Hra vyšla na PC, PlayStation 4 a Xbox One a seženete ji za 40 eur. WRC 6 se snaží být realistickou simulací rallye a nabízí nejznámější tratě světa.
Motorovka, brokovnice, granátomet a spousta krve značí, že vyšla brutální 2D střílečka Butcher
Akční 2D střílečka Butcher s sebou přináší jedno poselství – zabíjet lidi je těžké. Opravdu velice obtížné. Je to ta nejsložitější věc, kterou v životě můžete udělat. Samozřejmě ne kvůli nějakým morálním zásadám nebo snad svědomí. Ne, vyhladit celé lidstvo je bezpochyby fajn nápad. Akorát je těžké ho uskutečnit, protože u toho často sami umřete. Buď vás dostane nějaká past, nebo vaše zamýšlené oběti, či dokonce váš vlastní výbušný arzenál. Pokud nejste hrdými vlastníky ocelových nervů, od Butchera se radši držte dál.
Majitelé PlayStation 4 se nakonec dočkají modifikací do Skyrimu a Falloutu 4
Skyrim a Fallout 4 se na PlayStation 4 svých modifikací nakonec přeci jen dočkají. Bethesda je svého času plánovala pro obě konzole, ale v případě PS4 došla 9. září k závěru, že to bohužel nepůjde. Sony prý nebyla ochotná povolit uživatelské modifikace takovým způsobem, jakým by to podle Bethesdy mělo fungovat. To se teď mění, Bethesda se se Sony domluvila a jak Skyrim Special Edition, tak Fallout 4 uživatelské mody dostanou.
Retro GamesPlay: hrajeme nevydanou hru Warcraft Adventures: Lord of the Clans
Warcraft Adventures patří mezi nejznámější z nedokončených a nikdy nevydaných her. Dlouhé roky jsme však o adventuře od Blizzardu jen slýchali nebo se dívali na obrázky a videa. Šance si hru zahrát přišla s únikem téměř dokončené verze až nedávno. A přestože se lidé z Blizzardu (a Activision) snažili o to, aby odkaz ke stažení z internetu zmizel, logicky se jim to nikdy nepovede na 100 %. Proto si můžeme část příběhu orka Thralla zahrát a zažít v retro gamesplayi. A vy do toho můžete jít jako obvykle s námi.