GOG spustil velké jarní slevy se stovkami her a vtipnými kolekcemi
To opravdové jaro přijde sice až v druhé polovině března, ale GOG rozjel svůj velký jarní výprodej už teď. Najdete v něm přes 500 her, speciální kolekce a nenajdete zde nějaké háčky nebo přidané akce. Žádnou gamifikaci, speciální dočasné slevy, nebo postupnou obměnu jednotlivých balíčků. GOG k tomu letos přistoupil velmi konzervativně a všech 500 her dal do slevové akce najednou. Nemusíte tak čekat, zda se další den neobjeví nějaká nová hra či lepší nabídka a šetřit si herní rozpočet na později. Velký jarní výprodej poběží přesně týden, tudíž skončí 12. března.
Adventura Alaska vypráví o malé komunitě zasažené vraždou
Pořádně zamotaná psychologická detektivka mi vždycky dokáže zpříjemnit den, a ani zrovna nemusí být v knižní podobě. Doufám, že do podobného soudku nakonec zahučí i chystaný projekt jednomužného studia Wreck Tangle Games jménem Alaska. Tahle akční adventura se, jak už naznačuje jméno, odehrává v bývalé ruské, dnes už americké zasněžené divočině na západ od Kanady, konkrétně tedy v malé aljašské vesničce v horách… kde došlo k vraždě.
Vychází bojovka NieR: Automata, podívejte se na půlhodinu ze hry
Akční RPG Nier: Automata od zkušeného studia Platinum Games vychází v Evropě 10. března, tedy alespoň na PlayStation 4. Datum vydání PC verze bylo prozatím neznámé, ale teď se konečně potvrdilo, že pokračování sedm let staré bojovky Nier na Steam dorazí 17. března. Na všechno to rozkrajování robotů nadměrně velikým obouručákem se můžete navnadit pomocí půlhodinových záběrů z hraní, které najdete níže.
Prozkoumávání a objevování je základ vaší činnosti v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda vyjde za necelé tři týdny, a tak vývojáři pokračují ve svém postupném představování hlavních pilířů hry. Po soubojích a RPG systému došla řada na něco, co sami tvůrci popisují jako jádro hry: prozkoumávání a objevování. Ostatně jste Pathfinder a vaším úkolem je nalézt pro lidstvo nový svět.
Northgard – dojmy z hraní
Vezměte Civilizaci, ale udělejte ji real-time a zkraťte délku zápasů na hodinku dvě. Vezměte Banished, ale zjednodušte ekonomiku a spravte to celé uživatelsky přívětivější. A vezměte také trochu Age of Empires, ale osekejte národy, technologické stromy i jednotky. Výsledkem je Northgard, nezávislá vikinská strategie od autorů Evoland. Její alfa verze se před pár dny objevila na Steamu a s vervou Thóra se ihned probila do žebříčku nejprodávanějších titulů. Zaslouženě? Zaslouženě.
Warhammer 40,000: Dawn of War III vyjde koncem dubna
Relic Entertainment a Sega jsou prohnaní kujóni. Datum vydání své chystané strategie Warhammer 40 000: Dawn of War III schovali do traileru popisujícího všechny dobrůtky, které dostanete, pokud si hru předobjednáte. V podstatě mě tak chytře donutili, abych vám řečený trailer ukázal a rovnou taky napsal, jaké že kosmetické nesmysly si nesmíte nechat ujít. Ale nejdřív to nejdůležitější – Dawn of War III vychází 27. dubna.
Ubisoft předvádí možnosti a vychytávky PC verze Ghost Recon Wildlands
Taktická akce Ghost Recon Wildlands vychází už zítra, v úterý, a to jak na konzole, tak na PC. Jaký hardware si pořídit pro optimální hraní už víte z minula. Pokud byste chtěli Wildlands vyždímat na maximum, potřebujete docela slušnou mašinu. Za investici do hardwaru se vám hra ale odvděčí odpovídajícími efekty a parádičkami, které teď vývojáři představují v novém videu.
V X-Morph: Defense dobudete Zemi kombinací tower defense a mohutné kanonády
Mimozemšťané jsou pěkně prohnaná banda. Nenadále přiletí na Zem a rozpoutají nemilosrdnou vyhlazovací válku, a navíc ještě nehrají podle pravidel! Měli by se rozhodnout, zda chtějí všude stavět věžičky, aby zabránili lidským jednotkám v postupu, nebo jestli radši usednou do kokpitu jediné mocné stíhačky a začnou rozsévat smrt všude kolem. Jenže vesmírné invazní síly v X-Morph: Defense dělají obojí najednou. A vy hrajete za ně.
Žánrový mix Spy DNA sází na maximální míru realističnosti
Taktické akční RPG Spy DNA, v níž hlavní roli hraje skupinka agentů, vás svou spartánskou grafikou na první pohled nejspíš nezaujme, ale koncept hry rozhodně nezní špatně. Spy DNA se sice odehrává v blízké budoucnosti, ale snaží se působit co nejrealističtějším dojmem. Hra v sobě kombinuje mechaniky tahové hry se simulací autentických přestřelek, a právě s touto nabídkou vstupuje na Steam Greenlight, kde by ráda dostala váš palec nahoru.
Nostalgické JRPG I am Setsuna vyšlo na Nintendo Switch
Skvělá zpráva! Na konzoli Nintendo Switch vyšlo JRPG I am Setsuna od Tokyo RPG Factory a Square Enix! Že nevíte, o co jde? Nevadí, přečtěte si některý z našich starších článků! Třeba tady… hm… Přísahal bych, že… Možná támhle? Taky ne? Ach. No dobře. Je načase veřejně přiznat, že jsme na loňské vydání PC verze tohohle fantasy dobrodružství opomněli. Dovolte, abych se tuhle chybu pokusil aspoň trochu napravit, tím spíš, že nové konzoli od Nintenda se hodí do startu každá hra.
Adventura Wild Unknown vám položí složité otázky o lidské povaze
Amnézie. Už je tady zas. Někdo by měl odborně vyzkoumat, zda nejde o poruchu spojenou s výkonem povolání hrdiny počítačové hry, podobně jako v případě podezření, že fotbalisté mohou trpět zvýšeným výskytem demence. Samozřejmě nechci druhé zmiňované téma zlehčovat, protože se zjevně jedná o vážný problém, takže možná bude lepší neodbíhat od tématu a soustředit se na nadcházející explorativní adventuru Wild Unknown, kde se procházíte nepřirozenou divočinou a snažíte se odhalit tajemství své i její minulosti.
V MachiaVillain budujete dům hrůzy ve stylu Dungeon Keepera
Starý dobrý Dungeon Keeper se pořád těší oblibě a není divu, že se čas od času objeví jeho duchovní pokračovatel. Tím nejokatějším je nejspíš nedávno oznámený titul Dungeons 3, ale daleko k tomu nemá ani jiná novinka – MachiaVillain. Ta jde na věci ale přeci jen trochu jinak a namísto budování zatuchlé kobky tu stavíte dům. Co nejstrašidelnější a nejděsivější dům.
AMD zahajuje prodej procesorů Ryzen. Má se Intel bát?
Uživatelé, kteří si v několika posledních letech stavěli herní počítač sami, nebo si koupili zkompletovaný systém od výrobce či prodejce, volili ve velké většině případů procesory Intel. Řada Bulldozer FX od AMD výkonnostně oproti Intelu zaostává, i když v její prospěch hovoří výrazně nižší cena. Avšak nová generace procesorů Ryzen, která míří k prvním zákazníkům, vzbudila všeobecný rozruch, a výrobce téměř nestíhá pokrýt předobjednávky. Čím to? Firmě AMD se podařilo s novou architekturou ZEN přijít po čtyřletém vývoji s opravdu zajímavým kusem hardwaru, na kterém se dát do budoucna stavět.
GDC 2017: Dobový rasismus v Mafia III aneb jak správně zpracovat citlivé téma
Co si budeme povídat, pro spoustu tuzemských hráčů je Mafia rodinným stříbrem. Jednička vznikla v ČR komplet, dvojka v zásadě také a dlouhou dobu to platilo i o trojce. Nakonec jde ale o hru, na které se sice čeští vývojáři podíleli, ale základy jsou takříkajíc zahraniční. Neznamená to ale, že by Mafia III na odkaz prvních dvou her kašlala, jakkoli se mnou skalní fanoušci nebudou souhlasit. Tvůrci z Hangar 13 se v řadě ohledů řídili základními pilíři série. Zvolili retrospektivní styl vyprávění příběhu. Hlavní hrdina je zločinec, kterého si hráč může oblíbit, ale pořád je to kriminálník. Maximálně vytěžili atmosféru určité doby. A to jsou jen příklady. Nakonec to sice třetí Mafii nepomohlo k tomu, aby se z ní stala skvělá hra, ale zároveň nejde o propadák. A ve spoustě věcí se tvůrci Mafia III pustili na tenký led, který se pod nimi mohl probořit, kdyby jisté prvky zpracovali špatně. Některé z nich rozebral během své GDC 2017 přednášky William Harms z Hangar 13.
Akční adventura Hellblade je zkompletovaná a vstupuje do alfy
Netradiční akční adventura Hellblade: Senua’s Sacrifice měla vyjít už minulý rok, ale to by byla v bůh ví jakém stavu. Hra se totiž dostala do fáze alfa verze teprve teď. V novém, v pořadí už šestadvacátém video blogu to prozradili tvůrci a řekli, že Hellblade je už konečně hratelná od začátku do konce. Na pořadu dne je teď ladění, vylepšování a upravování samotné hratelnosti.
Nioh - recenze
Z nebohého uzlíčku, v němž byste jen těžko hledali člověka, vytékají poslední potůčky nevábné tekutiny a já mohu s klidem jít dál. Bylo to monstrum a jinak to nešlo… Tak skončil poslední člověk, který přede mnou řekl, že Nioh je kopie Dark Souls. A pokud si myslíte, že to beru příliš vážně, asi jste ještě Nioh nehráli a nepochopili, že ačkoliv se možná hra od studia Team Ninja odráží ze stejných základů, výsledek je v mnoha směrech velmi odlišný.
Gravel láká řidiče na exotické lokace, drsné off-roady a arkádové závodění
Závodní specialisté ze studia Milestone zodpovědní třeba za sérii Ride, Sébastien Loeb Rally Evo nebo Valentino Rossi: The Game sjeli z vytyčené cesty a vydávají se do neznámé divočiny. V chystané závodní hře Gravel poprvé použijí Unreal Engine 4 a celou kampaň strukturují jako televizní show, ale to je ještě to nejmenší. Klíčová je informace, že v těchhle závodech nabušených off-roadů nebude hlavním tahákem realistické zpracování, ale „zábava.“
Stealth akce Styx: Shards of Darkness představuje kooperativní režim
Stealth akce Styx: Master of Shadows dostane už za necelé dva týdny pokračování, kde nebudete muset být na všechno sami. Ve Styx: Shards of Darkness sice pořád hrajete za malého zákeřného goblina, ale pokud budete chtít, můžete si k sobě vzít parťáka. To otevírá dveře spoustě nových možností, ale ruku v ruce s tím se také zvyšuje riziko odhalení.
GDC 2017: Tvůrci Resident Evil 7 vzkazují: „Být jen děsivý už dnes nestačí“
V názvu hry může být ukryto více než se zdá. A Resident Evil 7: Biohazard je toho krásným příkladem. Nejenže v sobě poprvé v historii série spojuje název série v Japonsku a ve zbytku světa, a naznačuje tak, že po šesti dílech přichází s něčím novým a sjednocujícím. Symbolický byl totiž už i pracovní název, pod kterým se hra začala v roce 2014 dávat dohromady v japonské Osace – „harawata“. V češtině toto slovo znamená „vnitřnosti“ nebo „nitro“, a podle šéfa vývoje hry Koši Nakanišiho odkazuje ke dvěma věcem – za prvé k návratu série zpět k atmosféře prvního dílu, a za druhé k filmu Evil Dead, který sloužil tvůrcům za jednu z hlavních inspirací, a v Japonsku měl v názvu právě slovo harawata. Ještě se vám z těch odkazů netočí hlava? Tak si poslechněte, jak neobvykle efektivní vývoj Resident Evil 7: Biohazard vlastně probíhal…
Fight Club #315: Neovlivnitelní
K Fight Clubu s číslem 315 zasedla sestava Adam Homola, Pavel Dobrovský, Aleš Smutný a Vašek Pecháček. V diskusi logicky přišlo jako jedno z témat čerstvé a povedené RPG Torment: Tides of Numenera, které navazuje na odkaz Planescape Torment.