Tvůrci Wargame představili druhoválečnou strategii Steel Division: Normandy 44

Byznysová oznámení o partnerství mezi vývojáři a vydavateli obvykle nejsou důvodem pro nějaké obzvláštní vzrušení, ale včerejší případ je výjimkou potvrzující pravidlo. Ze spojenectví Eugen Systems, autorů strategické série Wargame, a Paradox Interactive stojících třeba za Hearts of Iron IV nebo Stellaris, se musí všem fandům strategického bojování sbíhat sliny. Výsledkem jejich spolupráce je realtimová strategie Steel Division: Normandy 44, v níž se spolu poperou spojenecké invazní síly a obrnění němečtí obránci buď v singleplayeru, nebo multiplayeru pro až 20 hráčů najednou.

Torment: Tides of Numenera – recenze

„Co může změnit povahu člověka?“ Tak zní ústřední otázka legendárního RPG Planescape: Torment. A já ji budu parafrázovat: „Co může změnit povahu herní série?“ A rovnou si odpovím: asi ledacos, od touhy po inovacích až po chamtivé byznysmeny. Ale v případě Torment: Tides of Numenera to nedokázalo ani moře času, ani technologická proměna průmyslu, dokonce ani přechod do zcela nového světa. Navzdory všemu, čím se od sebe navzájem liší, jsme se po dlouhých letech dočkali nefalšovaného nástupce jedné z nejmilovanějších her všech dob.

GDC 2017: Tacoma vzbuzuje příjemné vzpomínky na nepříjemné zážitky ze System Shock 2

Tvůrci z Fullbright Company si díky walking simulátoru Gone Home vybudovali úspěšnou, ale kvůli tématu hry pro značnou část herní obecně i kontroverzní, reputaci. Bez ohledu na to, jestli první hru studia považujete tematicky za poplatnou době, nebo za progresivní kus videoherního umění, nelze zpochybnit jednu věc: Steve Gaynor a spol. umí vyprávět příběhy, které vzbuzují emoce. Příběhy, které mají pointu. Příběhy, které zdánlivě popírají klasickou strukturu vyprávění, ale zároveň jsou pečlivě řízené a dokáží hráče oslovit. Další projekt studia, sci-fi adventura Tacoma, pod výše uvedené nejenom přidává podpis, ale hlavně snahu studia o vyprávění osobních příběhů rozvádí a doplňuje o minimálně jednu herní rovinu. Když to zjednoduším, Tacoma je mnohem více klasická hra než Gone Home. Zároveň jde ale o stejně silný zážitek, jako Gone Home. Díky postavám. Díky prostředí. Díky nelineárnímu vyprávění. Díky atmosféře. Díky herním systémům. Díky ovládání. Díky …a tak dále.

Na Nintendo Switch vyjde dolovací adventura SteamWorld Dig 2

Prokopat se co nejníž, vyhnout se pastičkám a monstrům, nahrabat si poklad. Mezi hry vyznávající tyto ctihodné pilíře můžeme zařadit Terrarii, Spelunky, nebo třeba SteamWorld Dig. Ač tahle akční adventura Ondru příliš neoslnila (viz recenze), letos v létě se dočká pokračování, nepříliš kreativně pojmenovaného SteamWorld Dig 2. Ovšem má to jeden háček. Jedinou prozatím oznámenou platformou je Nintendo Switch.

Remasterovaný a rozšířený Turok 2: Seeds of Evil vyjde v polovině března

O remasteru Turok 2: Seeds of Evil jsme slyšeli už v roce 2015, kdy ho vývojáři z Night Dive Studios oznámili společně s vypulírovaným prvním dílem. Jenže zatímco jednička vyšla, dvojka se jaksi zasekla. Zdlouhavému remasterování je teď ale konec a hra se na trh dostane už 16. března.

GDC 2017: Jaká je budoucnost HTC Vive?

Poslední dva roky byla bezesporu největším trendem skloňovaným na Game Developers Conference ve všech pádech a souvislostech virtuální realita. Ani rok 2017 není výjimkou, a to přesto, že zájem mezi vývojáři a hlad po novinkách evidentně trochu opadl. VR systémy nastupují po fázi nadšení do fáze střetu s realitou. Zatímco jednoduchá řešení typ Google Cardboard už v podstatě vyklidila scénu a ve střední kategorii se o přízeň publika perou velmi úspěšně mobilní VR od Samsungu a dalších firem s čistě herně zaměřenou PlayStation VR, v high end segmentu dochází k velkým změnám. Jednou z nich je jednoznačný trend postupného příklonu herních vývojářů k řešení od HTC / Valve na úkor Oculusu od Facebooku. HTC Vive je podle dat z průzkumu pořádaného GDC momentálně nejpreferovanější VR platformou mezi vývojáři a tímto faktem se samozřejmě nezapomněl na své přednášce pochlubit ani prezident pro Viveport v HTC Vive Rikard Steiber.

Česko-slovenská taktická tahovka Legion 1917: Rise of the Bolsheviks vyrazila na Kickstarter

Letos je tomu přesně sto let od osudného roku 1917 a Říjnové revoluce, během níž se moci v Ruské říši ujali bolševici a rozpoutala se občanská válka proti heterogenním opozičním silám. Chtělo by se říct, že nedostatek her z téhle neuvěřitelně zajímavé doby je vážně divný, jenže je pravda, že dokonce i drobečky z větší a slavnější první světové války jsou opravdovou vzácností. Nicméně s trochou štěstí a snahy byste se snad brzy mohli dočkat i Lenina, Trockého, a hlavně československých legionářů. A to díky česko-slovenské hře Legion 1917: Rise of the Bolsheviks, která právě spustila kampaň na Kickstarteru.

Nový datadisk přidá do Cities: Skylines lepší městskou hromadou dopravu

Povedená městská strategie Cities: Skylines svůj růst jen tak nezastaví, tedy alespoň dokud vývojáři ze studia Colossal Order budou dodávat nový obsah. Hra si kolem sebe vybudovala velkou komunitu hráčů, což dokládají například uživatelské modifikace na Steamu, ale nejlepším impulsem je vydání nového datadisku. A tak sebe i svá města připravte na nově oznámený Mass Transit.

Adventura Thimbleweed Park vyjde na PC a Xbox One koncem března

Po dvou letech vývoje se Thimbleweed Park blíží na virtuální poličky obchodů. Adventura klasického střihu s veterány Ronem Gilbertem a Gary Winnickem v čele. Pánové, kteří se nemalou měrou podíleli na Monkey Islandu a Maniac Mansionu se po letech vrací s adventurou, jejíž vývoj zaplatili sami hráči. Ta vyjde na Windows, Mac, Linux a Xbox One 30. března.

Horizon Zero Dawn - recenze

Luke Skywalker, Rey, Jake Sully… Aloy by si si mohla s leckterými kinematografickými ikonami podat ruku. Monomýtus, tedy tradiční hrdinský příběh, zabral ve Star Wars, v Avatarovi a svoji lety prověřenou roli perfektně sehraje i v Horizon Zero Dawn. Vývojáři z Guerrilla Games předkládají typickou cestu hrdinky, kdy jsme svědky přerodu šikanovaného vyvrhele společnosti v osobnost, o které budou zdejší kmeny pět písně po další generace.

GDC 2017: 10 let vývoje Owlboy - nejlepší akční hry roku 2016

Pro mnohé čtenáře byla redakční volba hry Owlboy za nejlepší akční hru roku 2016 překvapivá. Ať už proto, že je to "jenom" plošinovka. Nebo proto, že je to "jenom" pixel-artová plošinovka. Nebo proto, že podobné hry se přeci nemohou rovnat vysokonákladové produkci od velkých firem, týmů a studií. V redakci si to ale nemyslíme, protože rozhodující je obsah a jeho kvalita, což jsou vlastnosti, které se v případě řady her rodí velmi těžko. V případě hry Owlboy celých deset let, během nichž se hra od studia D-Pad, a hlavně Simona Andersena výrazně proměnila - vzhledem, obsahově, ale i po technologické stránce.

Do Torment: Tides of Numenera se chystá fanouškovská čeština

Torment: Tides of Numenera, duchovní následovník legendárního Planescape: Torment, vychází už dnes. Ačkoli recenzi si budete moci přečíst až zítra, něco vám prozradit přece jen můžu – nový Torment si libuje v dlouhých pasážích textu. Popisy okolí, hádky i filozofické debaty… Je to jako číst knížku, přesněji řečeno nějakou dost složitou bichli. Pro ty, kdo dobře neovládají některý světový jazyk, to představuje dost zásadní problém. Ještě že tu máme tým oddaných hrdinů, kteří se odhodlali celou hru přeložit do češtiny.

Pro slovenské akční RPG Moonfall můžete hlasovat na Steam Greenlight

Steam Greenlight jako služba sice zpívá svou labutí píseň, ale to neznamená, že by se na něm přestaly objevovat zajímavé projekty. Jedním z nich je i 2D akční RPG Moonfall, připomínající propracovanější verzi Golden Axe. Na hře pracuje slovenské studio Fishcow a to právě oznámilo spuštění Greenlight kampaně a nových webových stránek hry.

Na Twitchi si budete moci kupovat hry přímo skrz kanály svých oblíbených streamerů

Streamovací služba Twitch brzy umožní přímý nákup her v rámci iniciativy, která by měla být spuštěná ještě letos a spolupracuje jak se streamery, tak s herními studii. Při sledování nějakého kanálu budete moci kliknout na tlačítko „koupit“ a 5 % z vašeho nákupu následně dostane samotný streamer. Na vás pak čekají Twitch Crates zdarma a v nich odměny v podobě speciálních emotikon nebo odznáčků do chatu. Háčkem je, že iniciativy se účastní jen někteří vývojáři a vydavatelé, mezi nimiž nenajdete třeba společnost Valve.

Epic zkouší s taktickým RPG Battle Breakers návrat do stylu animáků 80. let

Epic Games se vedle jistot nebojí experimentovat. Zatímco firma stále pracuje na Fortnite (tedy snad) a Unreal Tournament, vydá čerstvě oznámenou hru Battle Breakers. Tady ale půjde o poměrně velký úkrok stranou, a to ve všech směrech. Battle Breakers je rychlé taktické RPG se stovkami hrdinů a mimozemskou invazí ohrožující celý svět. Hra stojí na free-to-play systému a kromě mobilů vyjde i na PC.

GamesPlay – hrajeme akční pecku Horizon Zero Dawn

Jak se tohle tvůrcům povedené, ale nijak výjimečné série lineárních stříleček povedlo, je záhadou. Na Horizon: Zero Dawn dělali v Guerrilla Games dlouhých pět let a na hře je to (v dobrém slova smyslu) vidět. Hra je to obrovská, ale přesto se vám ji pokusí Aleš s Adamem v dnešním GamesPlayi předvést. Od propracovaných soubojů, přes stealth, až po neméně propracovaný herní svět.

GDC 2017: Civilisté ve Watch Dogs 2 a jejich vliv na hratelnost

Tvorba uvěřitelného a zároveň živoucího a zajímavého otevřeného světa je pro herní vývojáře stále ještě oříškem. Ubisoft se o jeho rozlousknutí pokouší už mnoho let a za svůj až rutinérský přístup sklízí od hráčů stále častěji kritiku. AI designérka Watch Dogs 2 Roxanne Blouin-Payer se nás ale na GDC 2017 pokoušela přesvědčit, že navzdory tomu, co říkají hráči na internetových fórech, pracují lidé v Ubisoftu neustále na postupném vylepšování svých světů. Jedním z důkazů je podle Roxanny umělá inteligence civilistů právě ve Watch Dogs 2.

Expanze Journey to Un'Goro pro Hearthstone nabídne nové mechanismy a typ karty

Koření musí proudit a karetní hry musí dostávat nové edice. Nově oznámená expanze Journey to Un'Goro pro Hearthstone tak přinese 135 nových karet, které by měly pořádně zamíchat s metou. Nejen proto, že obsáhnou nové strategie, ale také proto, že s jejím vydáním dojde k rotaci ve Standard formátu a začne Rok mamuta (více jsme o něm psali zde). 

Sázka na rozmanitost a optimistickou vizi světa se vývojářům Overwatch vyplatila

Overwatch vyniká spoustou věcí, nicméně jednou z tou nejviditelnějších jsou bez pochyby unikátní postavy a obecně prostředí, ze kterého nemáte deprese. Otevřenost a inkluze ve smyslu, že zde je místo pro každého, byly mantrami během vývoje. To ostatně dokládají i originální a pestří hrdinové a další prvky, o nichž se šéf vývoje Jeff Kaplan rozpovídal na své přednášce na konferenci DICE. Chtěl, aby byla hra pro každého, což znamenalo především přístupnost a to z mnoha ohledů.

Poi - recenze

Banjo-Kazooie. Crash Bandicoot. Croc. Super Mario 64… Zpozornili jste? Prohnaly se vám před očima sladké vzpomínky na zlatou éru 3D plošinovek? A rádi byste si zkrátili čekání na Yooka-Laylee, staronového Crashe nebo na dalšího Maria? Pak právě pro vás je Poi. Tahle hříčka je milostným dopisem právě všem těm ikonickým plošinovkám z 90. let. Akorát je vidět, že ten dopis nepsal žádný Karel Hynek Mácha, nýbrž školák, který se i přes své velké srdce teprve učí řemeslu.